Daugelis automobilių turi pakankamai mažus variklius. Iki 2 litrų darbinio tūrio variklis yra populiariausias automobilio pirkėjo pasirinkimas, o 3-4 litrų variklius jau laikome dideliais. Bet ar žinojote, kad pasaulyje važinėja sunkvežimis, turintis net 106 litrų variklį?

Caterpillar 797F – didžiausias šio gamintojo sunkvežimis. (Caterpillar nuotrauka)

Gali būti, kad Cat C175-20, montuojamas Caterpillar 797F karjerų sunkvežimyje, yra didžiausias antžeminėje savaeigėje technikoje šiuo metu naudojamas variklis (neskaitant kai kurių retų traukinių). Cat 797F nėra didžiausias sunkvežimis – šis titulas ir toliau priklauso BelAZ 75710. Tačiau baltarusiškas milžinas turi ne vieną, o du variklius, todėl jų darbinis tūris yra mažesnis.

BelAZ 75710 turi Siemens MMT 500 elektrinę sistemą, kuriai energiją gamina du 65 litrų MTU DD16V4000 V16 varikliai. Tuo tarpu Caterpillar 797F turi tik vieną variklį, bet jo darbinis tūris – net 106 litrai. Negana to, priešingai nei minėto BelAZ varikliai, šis Cat C175-20 priklauso mechaninei sistemai. Tai yra, jis veikia ne kaip generatorius, o kaip tiesioginis galios šaltinis – Cat C175-20 per 7 laipsnių transmisiją suka galinius ratus.

Cat C175-20 variklis, kurio darbinis tūris siekia 106 litrus. Jis naudojamas ne tik 797F sunkvežimyje, bet ir pramoniniuose elektros generatoriuose. (Caterpillar nuotrauka)

Cat C175-20 – tai dyzelinis 106 litrų 20 cilindrų variklis su keturiais turbokompresoriais. Vienas šio variklio cilindras gali pasigirti 5,3 litrų darbiniu tūriu. C175-20 cilindro skersmuo – 17,5 cm, o stūmoklio eigos ilgis – 22 cm. Žinoma, tokio dydžio jėgainė išvysto nemažai galios – net pakilęs į 2 km aukštį virš jūros lygio C175-20 pasiekia 4000 AG (2983 kW,. Tiesą sakant, jei sunkvežimis tam paruošiamas, tokia pati galia išvystoma ir beveik 5 km aukštyje virš jūros lygio. Nepaisant to, gamintojas teigia, kad 797F yra vienas iš ekonomiškiausių sunkvežimių pagal degalų sąnaudas savo kategorijoje.

797F naudoja mechaninę sistemą – Cat C175-20 per 7 laipsnių transmisiją suka ratus, o ne tarnauja kaip generatorius. (Caterpillar nuotrauka)

Iš tikrųjų, šis variklis galėtų išvystyti ir kur kas daugiau galios, tačiau Caterpillar jį sukalibravo ilgaamžiškumui. Tai – tingus, lėtai besisukantis variklis. Bet, žinoma, jam vis tiek reikia daug priežiūros.

4000 AG šiam sunkvežimiui iš tiesų reikia – jis gali vežti net 363 tonas žaliavų. (Caterpillar nuotrauka)

Caterpillar 797F turi 3785 litrų dyzelino baką, bet pirkėjas gali pasirinkti ir didesnį. Šiam sunkvežimiui taip pat reikia net 1160 litrų aušinimo skysčio, 319 litrų variklio alyvos, o kur dar stabdžių bei vairo sistemos, diferencialas, transmisija ir kiti komponentai, kuriems reikia savo hidraulinio skysčio ar alyvos rezervo. Viskas kartu – tūkstančiai litrų įvairių skysčių, kuriuos tenka keisti techninio aptarnavimo metu.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia