Luigi Colani – garsus vokiečių pramoninio dizaino kūrėjas. Savo kūriniuose jis visuomet ieškojo organiškų apvalių formų, kurios galiausiai ir išgarsino Colani vardą. Colani kūrė automobilių, uniformų, buitinės elektronikos, rašiklių ir kitų daiktų dizainą. Tarp jo kūrinių, beje, yra ir keletas lėktuvų. Kaip šis Colani Cormoran, kuris tikriausiai būtų tapęs vienu gražiausių tokio dydžio lėktuvų pasaulyje.
Luigi Colani gimė 1928 metais. Per ilgą savo karjerą jis kūrė dizainą patiems įvairiausiems daiktams. Tarp jų – ir keletas sunkvežimių, kuriuos jūs tikriausiai esate matę.
Daug kas juokiasi iš Colani sunkvežimių. Tačiau pats dizaineris ir nesistengė sukurti pačių gražiausių ir praktiškiausių sunkvežimių. Apie ką kalbame? Apie šiuos sunkvežimius, kuriuos ir dabar kartais galite pamatyti greitkeliuose ar įvairiose parodose:
Bet šįkart ne apie tai. Devintojo dešimtmečio viduryje Colani susipažino su aeronautikos inžinieriumi Walter’iu Schulze’u. Jis pasiūlė kartu sukurti naujo lėktuvo dizainą. Schulze’as turėjo pasirūpinti, kad lėktuvas galėtų skristi, o Colani – kad jis atrodytų puikiai.
1987 metų Paryžiaus aviacijos parodoje žmonės pirmą kartą išvydo Colani Cormoran – penkiavietį ypatingo dizaino lėktuvą su vienu stumiančiu propeleriu.
Colani Cormoran mums atrodo išties neįprastai. Visų pirma, šis penkiavietis lėktuvas pasižymi žemu, itin aptakiu siluetu. Šis Colani sprendimas nulėmė, kad Cormoran atrodo veržlus net tada, kai stovi angare. Cormoran sparnų ilgis siekė 12 metrų, o paties orlaivio ilgis – 8,6 metrai. Viduryje sumontuoti sparnai buvo už kabinos, o už jų būtų įsitaisęs ir variklis. Tiesa, ne bet koks – Colani Cormoran būtų naudojęs 245 AG (183 kW) Porsche PFM T03 variklį.
Porsche PFM T03 – tai aviacijai pritaikytas oru aušinamas Porsche 911 variklis. Šis techninis sprendimas, beje, nebuvo toks jau keistas, nes lėktuvams skirtas Porsche PFM T03 buvo gaminamas nuo 1981-ųjų ir jau buvo užsitarnavęs neblogą reputaciją. Jis Cormoran lėktuvui būtų suteikęs maksimalų 454 km/val. greitį. Buvo planuojama, kad šis orlaivis be sustojimų galėtų nuskristi 6,6 tūkstančius kilometrų
Colani Cormoran butų pagamintas beveik vien tik iš kompozitinių medžiagų. Buvo numatyta, kad tuščio lėktuvo svoris sieks tik 825 kg, o pilnai pakrautas Cormoran galėjo sverti ir 1500 kg. Turbūt keisčiausias šio orlaivio dizaino elementas buvo aukštai sumontuotas stumiantis propeleris.
Colani Cormoran turėjo T formos uodegą, o tas trimentis propeleris buvo jos viršuje. Tai yra, jis buvo aukščiau ne tik už visą lėktuvo fiuzeliažą, bet ir už variklį. Įprastai propeleriai montuojami visai šalia variklių – tai padeda sukurti paprastesnį ir lengvesnį galios perdavimo mechanizmą. Tuo tarpu Cormoran propeleris būtų sukamas per ilgą veleną.
Tačiau, kaip jau tikriausiai supratote, Colani Cormoran niekada neskrido. Tas vienintelis pagamintas pavyzdys tebuvo maketas, skirtas pademonstruoti moderniam dizainui. Buvo planuojama projektą vystyti. Jį finansuoti norėjo viena Japonijos kompanija, Cormoran būtų buvęs gaminamas Vokietijoje. Tačiau kaip dažnai būna tokiais atvejais, buvo nuspręsta, kad tam reikės per daug pinigų, kuriuos bus sunku atgauti.
Pats Luigi Colani mirė 2019 metais, sulaukęs 91 metų amžiaus. Per savo karjerą jis buvo ne kartą apdovanotas ir dabar yra laikomas vienu iš iškiliausių 20-ojo amžiaus pramoninio dizaino kūrėjų.