Po paskutinių Formulės 1 sezono lenktynių būdavo įprasta, kad bolidai, kaip sakoma, sudegina paskutinę gumą – sukasi ratais, piešdami vadinamąsias saules. Nugalėtojai darydavo tai kasmet, bet prie šio piruetų šou prisijungdavo ir kai kurie kiti lenktynininkai. Kodėl dabar to neliko? Ir kodėl sportininkai žiūrovų taip nedžiugina po kiekvienų lenktynių?

Saulių piešimas yra gana keistas reiškinys – neklauskite kodėl, bet į tai smagu žiūrėti. Tai primena dėjimą iš viršaus krepšinio varžybose – papildomų taškų už tai niekas neskiria, bet tokia ryški įgūdžių ir atletiškumo demonstracija labai patinka sporto gerbėjams. Po NASCAR lenktynių saulės piešiamos gana dažnai, ne tik sezono pabaigoje. Anksčiau ir Formulėje 1 tai buvo daroma ne tik sezono pabaigoje. Bet dabar net po paskutinio finišo saulių beveik nebematome.

Formulės 1 bolidai saules piešia vis rečiau (jtstewart, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Dar visai neseniai finišo tiesioji po paskutinių F1 sezono lenktynių tapdavo saulių piešimo drobe. Vienu metu ten sukdavosi bent trys bolidai. Dar koks vienas su sportu atsisveikinantis lenktynininkas žiūrovus taip džiugindavo kitoje trasos vietoje. Visi būdavo laimingi. Tačiau po 2024-ųjų sezono pabaigos tik Mercedes komandą paliekantis Lewisas Hamiltonas ir Sauber paliekantis Zhou Guanyu nupiešė kelias saules. Kai kurie kiti vairuotojai prašė leidimo tai padaryti, bet jo jau negavo. Kodėl?

Kodėl Formulėje 1 tiek mažai saulių?

Po eilinių lenktynių Formulėje 1 niekas be nesvilina padangų. Griežtos taisyklės nurodo, kiek variklių, transmisijų, baterijų ir kitų pagrindinių mazgų komandos gali panaudoti per visą sezoną. Jei po kiekvienų lenktynių automobiliai pieštų saules, jie greičiau sudėvėtų kai kuriuos komponentus. Norėdamas gerai pasvilinti galines padangas Formulės 1 pilotas turi tvirtai priminti akseleratoriaus pedalą, nes slikai labai gerai sukimba su asfaltu. Automobilio mechanizmai šių manevrų metu iš tikrųjų patiria dideles apkrovas, o iš esmės stovint vietoje ir aušinimas yra prastesnis. Taigi, kai kurie mazgai dėvimi greičiau ir, sporto prasme, be reikalo. Jei taip būtų išsekintas leidžiamas transmisijų ar variklių skaičius, tai būtų gėdinga klaida, už kurią tektų sumokėti ne tik pinigais, bet ir sportine nuobauda – prarastomis startinėmis pozicijomis.

Be to, Formulėje 1 nebėra degalų papildymo lenktynių metu, o po lenktynių imami degalų mėginiai. Jei bolidas neturi pakankamai benzino, kad tokį mėginį pavyktų paimti, jis gali būti diskvalifikuotas iš lenktynių, net jei jas jau laimėjo. Taigi, net ir po finišo be reikalo deginti degalų nereikėtų. Taip pat nereikėtų deginti ir padangų, nes trindamas gumą bolidas lengvėja, o techninis reglamentas nurodo minimalų bolido svorį. Kartais F1 automobiliai netgi renka gumą, kad tik nebūtų per lengvi.

Lewisas Hamiltonas su McLaren bolidu linksmina Silverstone susirinkusius žiūrovus 2009 metais. Tai net nebuvo paskutinės sezono lenktynės. (David Ashcroft, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Priežastys aiškios, bet bent po sezono finišo kelias saules būtų galima nupiešti, pamiršus tuos reglamentus ir baudas, tiesa? Na, paskutinės sezono lenktynės vis tiek yra įskaitinės – bolidų svoris ir degalų mėginiai vis tiek yra svarbūs faktoriai. Tačiau ir tuomet padangų dūmai pasirodo vis rečiau, nes F1 tai draudžia. Visų pirma, dėl to, kad po paskutinių sezono lenktynių trasoje dažnai pasirodo maršalai, fotografai, lenktynininkai lipa iš bolidų tiesiai ant trasos. Įsivyrauja šioks toks chaosas ir nenorima, kad padangų dūmuose pasiklydęs besisukantis bolidas ką nors kliudytų. Ir blogo pavyzdžio jauniems žiūrovams nenorima rodyti, kad ir kaip keistai tai skambėtų.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia