Tesla ne tik pristatė savo Semi, bet ir pateikė staigmeną į vilkiko pristatymą susirinkusiems žmonėms – parodė antros kartos sportinį automobilį Tesla Roadster. Tą patį vardą turėjo ir pirmasis markės automobilis, davęs postūmį Teslai ir visai elektromobilių pramonei. Tačiau naujoji karta su pirmuoju Tesla sportiniu automobiliu neturės nieko bendro. Naujasis Tesla Roadster – greičiausias superautomobilis pasaulyje, sukurtas suduoti galutinį nokautą vidaus degimo varikliams.
Pirmos kartos Tesla Roadster buvo gaminamas nuo 2008 iki 2012 metų. Kėbulą automobiliui gamino britiškų sportinių automobilių gamintojas Lotus. Tesla Roadster buvo smagus sportinis elektromobilis, galėjęs vienu įkrovimu nuvažiuoti daugiau nei 320 km. Aišku, jei būtų važinėjama labai ramiai – realiomis sąlygomis šis atstumas būtų buvęs gerokai trumpesnis.
Ir kaip sportinis automobilis Tesla Roadster buvo neblogas. Genialių Lotus inžinierių dėka, Tesla Roadster buvo pakankamai stabilus posūkiuose, o ir tiesiojoje galėjo aplenkti nemažai sportinių automobilių. Iki 97 km/h (60 mylių per valandą) Tesla Roadster įsibėgėdavo per 3,7 arba 3,9 sekundes, priklausomai nuo modelio, ir galėjo pasiekti maksimalų 201 km/h greitį. Tiesa, ne visiems šis automobilis patiko – Muskas netgi įsivėlė į konfliktą su TopGear dėl neigiamos Roadster apžvalgos. Iš viso parduota 2 450 šių automobilių, tačiau gamyba galiausiai nutrūko, kai baigėsi susitarimas su Lotus. Tuo metu Tesla jau galvojo apie naują sportinį automobilį, sukurtą ant kaip tik 2012 metais pradėto gaminti automobilio platformos.
Visgi, naujo Tesla Roadster automobilio teko kurį laiką palaukti. Per šį laiką buvo kuriamos pašėlusios Tesla Model S versijos, pasirodė praktiškasis Model X, prieinamas Model 3, o dabar – ir įstabus vilkikas Tesla Semi. Būtent pastarosios mašinos pristatyme šiandien anksti ryte Lietuvos laiku ir išvydome naująjį Tesla Roadster. Tai nebėra tas lengvas, paprastas sportiškas automobilis – dabar tai tikrų tikriausias superautomobilis, užsigeidęs visų rekordų.
Bene vienintelis panašumas su pirmąja karta yra nuimamas stogas. Targa tipo stogas lengvai telpa naujojo Roadster bagažinėje. Gaila, tačiau atidaryta erdvė virš vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio tikrai nėra didelė. Pats kėbulas nepasižymi labai išraiškingomis linijomis, tačiau Roadster vis tiek yra savotiškai gražus. Gale matomas difuzorius ir automatiškai reguliuojamas spoileris atrodo gana įdomiai, o priekyje labiausiai išsiskiria aštriais kampais pasižymintys žibintai. Dabar keleiviai gali sėdėti ir gale – naujasis Roadster pasižymi 2+2 sėdynių konfigūracija.
Šįkart trimis varikliais varomi visi ratai. Tesla jau kurį laiką dirba su visų varomų ratų konfigūracija ir mano, kad ji yra efektyviausia elektriniams automobiliams. Energija bus saugoma 200 kWh baterijoje – jos talpa yra nejuokais didžiulė. Šis automobilis vienu įkrovimu galės nuvažiuoti 998 km – bent dvigubai daugiau nei kiti Tesla lengvieji automobiliai. Tačiau juk ne dėl nuvažiuojamo atstumo jums norisi įsigyti superautomobilį.
Tesla Roadster taps greičiausiu serijinės gamybos automobiliu pagal įsibėgėjimo laiką (gali būti, kad pasibels ir į maksimalaus greičio rekordą). Tesla Roadster iki 97 km/h (60 mylių per valandą) įsibėgės per 1,9 sekundes – greičiau nei Porsche 918 Spyder (2,2 s) ar Bugatti Chiron (2,3 s). Iki 161 km/h Tesla Roadster įsibėgės per 4,2 sekundes ir pasieks didesnį nei 402 km/h greitį. Tai – jau hiperautomobilių teritorija, nepasiekiama nei minėtam Porsche 918 Spyder, nei LaFerrari, nei McLaren P1. Įspūdingas Tesla Roadster maksimalus greitis pasiekiamas 10 000 Nm sukimo momento ir aptakaus kėbulo dėka.
Muskas užsiminė ir apie tai, kad tokį greitį ir įsibėgėjimą pasiekė prototipas – gamybai paruoštas automobilis greičiausiai bus dar greitesnis. Ir tikslo Tesla vadovas nebeslepia – jis nori padaryti taip, kad važinėjimas automobiliu su vidaus degimo varikliu primintų senas mašinas su garo varikliais. Tačiau, aišku, Tesla Roadster negali būti pigus – juk tai superautomobilis.
Tesla Roadster, tikimasi, gatvėse pasirodys 2020 metais. Pirmieji specialaus leidimo automobiliai kainuos 250 tūkstančių dolerių, o kiti – po 200 tūkstančių. Nors tai didelė kaina, Roadster bus pigesnis už daugelį mylimiausių superautomobilių. Tai – didžiulis pokytis rinkoje, į kurį dėmesį turės atkreipti Ferrari, Porsche, McLaren ir kiti superautomobilių gamintojai.
Tesla Roadster pristatymo akimirkos
Tačiau ar netrūks Tesla Roadster pagrindinio superautomobilio elemento – charakterio? Ar jis nebus kliniškai nuobodus? Juk garsas, pavarų perjungimai, liepsnos iš išmetamojo vamzdžio ir, svarbiausia, atpažįstamas variklis šiame segmente tradiciškai buvo laikomi svarbiomis kategorijomis. Matyt, teks palaukti dar trejus metus, kol sužinosime.
Taip pat skaitykite
Tesla Semi elektrovilkikas su neįtikėtinomis dinaminėmis charakeristikomis
Pažiūrėkite ir šį Bentley sportinį elektromobilį