Formulės 1 bolidui sustojus techninio aptarnavimo juostoje jį iš karto apstoja būrys mechanikų. Kažkur netoliese yra ir komandos vadovai, inžinieriai, strategai. Žmonių ten išties daug, bet kiek tiksliai? Kiek žmonių F1 komandos siunčia į kiekvienas lenktynes?

Ar žinote, kokiose Formulės 1 lenktynėse dalyvavo didžiausias skaičius lenktynininkų? Dabar jau kurį laiką F1 vienu metu varžosi tik 20 sportininkų. Kiekviena komanda turi po du bolidus – kodėl neturi atsarginio?

Stake F1 Team Kick Sauber mechanikai dirba prie bolido 2024-ųjų Monako Grand Prix (Sauber nuotrauka).

Įprastą Formulės 1 komandą sudaro keli šimtai žmonių, bet ne visi jie keliauja į lenktynes. Daug komandos narių lieka gamykloje, administracijos biuruose ar apskritai namie. Net negalėtume pasakyti, kiek žmonių įdarbina kiekviena F1 komanda, nes įprastai šis skaičius neviešinamas. Reikalas tame, kad F1 komandos dažnai priklauso didesnėms organizacijoms, kurios dalyvauja ir kitose automobilių sporto šakose, todėl darbuotojai dažnai prisideda prie kelių skirtingų projektų vienu metu. Pavyzdžiui, vienas aerodinamikos specialistas gali dirbti ir ties nauju F1 bolidu, ir Le Mano automobiliu, ir gatvėmis važinėjančiu superautomobiliu – ar jį laikytume F1 komandos nariu? Galbūt, bet tam jis skiria tik dalį savo laiko.

Be to, ne visos komandos į bolidų gamybą investuoja vienodai. Kai kurios kuria net savo variklius, o kitos net pagrindinę bolido konstrukciją patiki rangovui.

Taigi, daug įdomiau ir tiksliau galime pažiūrėti į tai, kiek žmonių F1 komanda siunčia į kiekvienas lenktynes. Ir šis skaičius yra labai tiksliai apibrėžtas – 60. Į šį skaičių įeina mechanikai, inžinieriai, strategai ir kiti specialistai, kurie tiesiogiai savo darbu prisideda prie lenktynių. Šis skaičius yra reglamentuotas ir kontroliuojamas – būtent tokį skaičių leidimų gauna komanda.

Mechanikai treniruotės metu stumia bolidus į garažą. (Sauber nuotrauka)

Į tą skaičių neįeina lenktynininkai – pagrindiniai ir rezerviniai vairuotojai gauna specialius leidimus. Be to, komandos papildomai siunčia marketingo specialistus, apsaugos darbuotojus ir kitą papildomą personalą, kuris irgi nėra įtraukiamas į tą 60 žmonių limitą, nes tiesiogiai neprisideda prie lenktynių. Didesnės ir turtingesnės komandos tų papildomų darbuotojų turi daugiau (kartais net daugiau nei techninio personalo), kitos apsieina su 20 papildomų žmonių.

60 – tai daug ar mažai? Iš vienos pusės, turint omenyje, kad kiekviena komanda turi tik du bolidus, atrodo, kad šis skaičius yra gana didelis. Kita vertus, kartais treniruotėje avariją patyręs autmobilis turi būti suremontuotas vos per porą valandų. Mechanikai kartais net variklius ir pavarų dėžes pakeičia tarp treniruočių. Sauber atstovai Nodum.lt atskleidė, kad įprastai kiekvienas bolidas turi savo mechanikų komandą, bet kartais, kai labai reikia rankų, visi prie vieno bolido dirba kartu.

Prie vieno bolido – net 16 žmonių. (Sauber nuotrauka)

Kai bolidas lenktynių metu sustoja pasikeisti padangų, prie jo vienu metu įprastai dirba bent 16 žmonių, neskaitant tų, kurie stovi šalia ir neliečia automobilio. Trys dirba prie kiekvieno rato – vienas ratą nuima, kitas uždeda, trečias – prisuka. Du laiko ir stabilizuoja bolidą, kad šis nejudėtų. Dar du valdo keltuvus, bet už jų visada yra žmonės su atsarginiais keltuvais. Bolidui lengvėjant kartais reikia pareguliuoti priekinį sparną – tai daro dar du mechanikai. Jei sparną reikia keisti, žmonių prie bolido bus dar daugiau. Taigi, darbo niekam netrūksta.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia