MS Braemar – gražus kruizinis laivas, pastatytas 1993 metais. Per savo istoriją jis ne kartą keitė šeimininkus ir vardus – Crown Dynasty, Crown Majersty, Norwegian Dynasty, Crown Dynasty (antrą kartą) ir tada tapo Braemar. Tai nėra keista – laivai vardus keičia pakankamai dažnai. Tačiau šis ne tik pakeitė vardą, bet ir užaugo – Crown Dynasty ilgis siekė 164,82 metrus, o Braemar yra net 31 metru ilgesnis.
Iš tikrųjų, mums Braemar tėra pavyzdys šiam straipsniui. Per visą istoriją ne vienas laivasbuvo pailgintas. Su Braemar pagalba mes pažvelgsime kaip ir kodėl kruiziniai laivai yra ilginami.
Bet pirmiau turime aprašyti vieną detalę – kodėl Braemar turėjo tiek daug vardų?
Šis laivas buvo pastatytas 1993 metais kaip Crown Dynasty – šį vardą jis gavo pagal kruizų bendrovės Crown Cruise Line laivų krikštijimo tradicijas. 1997 metais Crown Dynasty pateko į Majesty Cruise Line rankas ir tapo Crown Majesty. Tiesa, šį vardą laivas nešiojo trumpiau nei metus – patekęs į Norwegian Cruise Line jis buvo pervadintas Norwegian Dynasty. 1999 metais Norwegian Dynasty grįžo į pirmųjų savininkų rankas ir susigrąžino originalų vardą. 2001 metais Crown Dynasty buvo parduotas Fred. Olsen Cruise Lines bendrovei ir gavo vardą Braemar, kurį nešioja iki šiol.
Laivas visada buvo labai gražus, tačiau su laiku ėmė ryškėti jo konstrukcijos trūkumai – Braemar buvo žymiai mažesnis už šiuolaikinius kruizinius laivus. Taigi, Fred. Olsen turėjo pasvarstyti, ką su juo daryti – vėl parduoti ir statytis didesnį laivą? O gal yra geresnė išeitis? Buvo nuspręsta Braemar padidinti.
Kruiziniai laivai didinami pakankamai dažnai. Tai leidžia padidinti maksimalų keleivių skaičių ir, žinoma, pajamas už parduotus kelialapius. Kruizinių laivų didinimą paskatino auganti šios pramogos paklausa. 2004 metais į kruizines keliones leidosi 13,1 milijonas keleivių. O jau 2014 metais kruiziniuose laivuose atostogavo jau 22 milijonai žmonių. Saugumo reikalavimai stipriai apriboja maksimalų keleivių skaičių kiekviename laive, todėl labiau apsimoka statyti didesnius kruizinius laivus. Arba padidinti senus.
Kruizų linijos MSC 2015 metais nusprendė padidinti keturis kruizinius laivus. Užsakymas atiteko garsiai laivų statyklai Italijoje. Projekto vertė – 227 milijonai dolerių – už tokią kainą nenupirksi ir vieno modernaus kruizinio laivo, o ką jau kalbėti apie keturis. Taigi, laivų didinimas yra labai patraukli išeitis.
Tiesa, pailginti gali būti ne visi laivai. Viskas priklauso nuo laivo architektūros, konstrukcijos, paskirties ir būklės. Braemar buvo tiesiog idealus kandidatas pailgėjimui.
2009 metais Braemar atvyko į Blohm+Voss laivų statyklą Hamburge. Bendorvė pastatė naują 31 metro ilgio sekciją, kuri geometriškai idealiai tiko laivo viduriui. Braemer buvo iškeltas į sausą doką ir perpjautas per pusę. Tai – labai sudėtingas darbas, nes pjūvis turi būti labai tikslus. Tam prie korpuso buvo sumontuoti bėgeliai, kuriai slinko plazmos ir diskiniai pjūklai. Tuomet perpjautas korpusas buvo atskirtas, į vidurį įterpta naujoji sekcija ir viskas buvo suvirinta. Kaip galite įsivaizduoti, virinimo buvo nemažai – juk laivo konstrukcija yra labai sudėtinga.
Galiausiai, suvirintas laivas buvo perdažytas, kad pasižymėtų vientisu ir gražiu paviršiumi. Visas procesas truko apie du mėnesius. Braemer ilgis išaugo nuo 164,82 iki 195,82 metrų. Dar įspūdingiau atrodo kajučių skaičius, kuris išaugo nuo 729 iki 988. Be to, pailgėjęs laivas atrodo gražesnis – atrodo, kad jis toks ir turėjo būti.
Naujoji sekcija yra idealiai pritaikyta prie Braemer architektūros. Žvelgdami į šį laivą net neįžiūrėsite, kur buvo pritaikyta nauja sekcija. Braemer tuo pačiu gavo ir naujų gelbėjimosi valčių ir joms skirtų keltuvų – daugiau keleivių reiškia, kad reikia ir daugiau gelbėjimosi priemonių.