Las Vegaso Grand Prix lenktynės tęsiasi tol, kol nugalėtojai įveikia 50 ratų. Tuo tarpu Emilia Romagna lenktynėse F1 bolidai įveikia tik 63 trasos ratus. Iš tikrųjų, trasos ratų skaičius būna labai įvairus. Kaip jis nustatomas?
Ar žinote, kodėl F1 trasa skirstoma į būtent tris sektorius? O kodėl lenktynininkai sako, kad po stipraus lietaus trasa tampa žalia? O kokią funkciją lenktynių trasose atlieka tie ryškiaspalviai borteliai?

Formulėje 1 įveikiamų ratų skaičius tiesiog nėra standartinis. Štai keli pavyzdžiai: Brazilijos GP – 71 ratas, Britanijos – 52, Singapūro – 62, Kinijos – 56. Mažiausiai ratų turi Belgijos GP – Circuit de Spa-Francorchamps įveikiami tik 44 ratai. Daugiausiai ratų įveikiama Monake – lenktynėse beveik be lenkimų sukami 78 įspūdingos trasos ratai. Visos šios trasos yra skirtingos – kai kurios yra greitesnės už kitas, kitos turi daugiau lėtų posūkių, yra siauresnės ar labiau techniškos. Tai kodėl įveikiamų ratų skaičius skiriasi?
Formulės 1 lenktynių ratų skaičius nustatomas pagal bendrą distanciją. Bolidai turi nuvažiuoti tiek ratų, kad bendras įveiktų kilometrų skaičius viršytų 305. Kitaip tariant, 305 km padalijami iš trasos ilgio ir gautas ratų skaičius suapvalinamas į didesnę pusę. Štai Interlagos trasa San Paule, oficialiai vadinama Autódromo José Carlos Pace, yra 4,3 km ilgio, todėl apsukę 71 ratą joje bolidai būna įveikę 305,9 km.

Žinoma, ši taisyklė turi išimčių. Monako miesto trasa yra tokia sudėtinga ir siaura, kad nuvažiuoti visus 305 km ten būtų sunku – tai užtruktų per ilgai, pilotai pervargtų, o žiūrovams tas reginys nusibostų. Todėl Monake bolidai įveikia tik 260 km. Kitose trasose patys lėčiausi lenktynininkai irgi neįveikia visos distancijos, jei nuo nugalėtojo būna atsilikę daugiau nei ratu. Nugalėtojui kirtus finišo liniją, nustatoma, kad visi likę lenktynių dalyviai važiuoja paskutinį savo ratą, nepriklausomai nuo to, kokį atstumą būna įveikę. Galiausiai, taisyklės numato, kad lenktynės negali trukti ilgiau nei 2 valandas, todėl kartais, labai retai, visos distancijos neįveikia niekas. Taip gali nutikti dėl subjurusių orų, dažnų avarijų ar kitų atidėliojimų.
Kodėl būtent 305 km distancija pasirinkta Formulės 1 standartu? Tarptautinė automobilių federacija (FIA) pasvėrė svarbiausius faktorius – televizijos programų laiką, inžinerines bolidų galimybes, pilotų ištvermę – ir nusprendė, kad 305 km lenktynės yra optimalus pasirinkimas. To pakanka, kad būtų ištestuotas piloto gebėjimas greitai važiuoti ilgesnį laiką, bolido patikimumas ir komandos strateginis mąstymas.



