Citroën DS buvo ypatingas automobilis. Hidropneumatinė važiuoklė, ypatingai aerodinamiškas kėbulas, pasisukantys priekiniai žibintai, pusiau automatinė transmisija ir dar krūva kitų iki tol neregėtų privalumų. Citroën šiuo automobiliu tiesiog puikavosi prieš visus kitus gamintojus ir tikrai rodė kelią ateities technologijoms. Galima sakyti, kad DS buvo pirmasis modernus automobilis, tačiau viena detalė atrodo keistai – vairas. Tiksliau, vieno stipino vairaratis.
Citroën DS nusipelnė visų pagyrų kokias tik įmanoma skirti istorinei mašinai. Tai iš tiesų yra vienas iš didžiausią įtaką automobilių pramonei padariusių modelių. Patogus, netikėtai gražus ir labai technologiškai pažangus automobilis traukė ne tik vairuotojų, bet ir kitų gamintojų dėmesį. Kartą Classic & Sports Car žurnalas paklausė 20 garsiausių automobilių dizainerių, tarp kurių buvo tokie vardai kaip Giorgetto Giugiaro, Ian Callum, Paul Bracq ir Leonardo Fioravanti, koks automobilis jiems yra pats gražiausias. Daugiausiai balsų susilaukė būtent DS.
Tiek seni, tiek naujesni automobiliai įprastai turi 3 arba 4 stipinų vairus. Kiek rečiau pasitaikydavo vairų su dviem stipinais. Simetriškas dizainas yra malonus akiai, o tie stipinai šonuose vairaračiui suteikia tvirtumo ir standumo, padeda suprasti, kada vairas yra atsuktas tiesiai. Citroën DS vairas buvo simetriškas, tačiau turėjo vos vieną stipiną, todėl atrodė labai keistai ir nebuvo labai standus.

Kaip ir viskas Citroën DS automobilyje, vairas nebuvo atsitiktinis sprendimas. Visų pirma, kitų stipinų atsisakymas padėjo sukurti minkštesnį vairaratį, kuris avarijos atveju neturėjo sužeisti vairuotojo. Išvaizda taip pat buvo svarbus faktorius. DS savo technologijomis buvo toks išskirtinis automobilis, kad jo išvaizda tiesiog negalėjo būti eilinė. Joks kitas automobilis rinkoje tuomet neturėjo vieno stipino vairo.

Kita priežastis buvo praktinė – vienas vairo stipinas važiuojant neužstoja spidometro ir kitų instrumentų. Citroën laikėsi nuomonės, kad automobilis kelionėje turi tarsi pranykti, netapti pasakojimo dalimi. Ir vieno stipino vairas prie to bent šiek tiek prisidėjo, nes yra mažiau matomas.

Įdomu tai, kad kai kurie DS entuziastai turi ir kitokių teorijų, kam automobiliui reikalingas toks keistas vairas. Citroën DS turėjo stiklo pluošto stogą – taip gamintojas siekė išlaikyti žemą svorio centrą. Todėl dabar DS entuziastai juokauja, kad vienas vairo stipinas taip pat padėjo nuleisti automobilio svorio centrą žemyn. Tai, žinoma, nebuvo vienas iš motyvų pasirinkti tokį vairą.
Citroën kompanijai ir markės gerbėjams toks vairo dizainas patiko, todėl jis paplito ir po kitus automobilius. Po DS sekęs CX taip pat turėjo vieno stipino vairą, kaip ir po jo atėjęs XM. Vieno stipino vairai paplito ir po mažesnius Citroën automobilius – tokį nešiojo GS, BX, Axel ir kai kurie kiti modeliai. Tai tapo tarsi markės skiriamuoju ženklu, tačiau tos keistos prancūziškos elegancijos vėlesniuose modeliuose nebeliko. Vienintelis stipinas išaugo, tapo platus ir kampuotas, Citroën į jį ėmė montuoti įvairius mygtukus. Toks dizainas ne tik nebeatrodė gražiai, bet ir buvo sunkiai suderinamas su naujomis saugumo priemonėmis – sumontuoti oro pagalvę vieno stipino vaire nebuvo lengva. Todėl galiausiai Citroën turėjo ieškoti kitų būdų išsiskirti.

Aišku, Citroën nenustojo eksperimentuoti su vairu – pirmosios kartos C4 turėjo vairą su nejudančia centrine dalimi. Vėliau jis sumontuotas ir C5, ir kituose modeliuose.
Citroën DS yra išties ypatingas automobilis. Apie jame montuojamas technologijas iki šiol rašomos knygos ir kuriami filmai. Ir entuziastai šias mašinas dievina – nepaisant solidaus amžiaus DS vis dar yra vienas iš patogiausių automobilių kelyje.
Taip pat skaitykite:
Kodėl Citroën C4 vairo vidurinė dalis nesisukiojo kartu su išorine?
Iš kur kilo tie dabar dažnai sutinkami dvigubi automobilių stogų kupolai?
Erzinančios netikros grotelės ir ventiliacijos angos;
Kaip atsirado ir paplito puodelių laikikliai?
Kodėl Mercedes-Benz EQC elektromobilis priekyje neturi bagažinės?
Renault 4 ir Citröen 2CV irgi dalyvavo Dakaro ralyje;
TOP10 mėgstamiausių išnykusių automobilių dizaino elementų;
Kodėl automobiliai vietoj durelių nenaudoja aviacijos stiliaus kabinos gaubtų?
Kodėl anksčiau kai kurie automobiliai turėjo ant sparnų sumontuotus veidrodėlius, o dabar jų neliko?