Ledo grandiklis yra vienas iš tų įrankių, kuriuos žiemą pravartu turėti. Taip, šiuolaikinis automobilis gali ištirpdyti jo stiklus padengusį ledą, bet tai užtrunka. Ypač priekyje. Kodėl priekinis stiklas neturi integruoto elektrinio šildytuvo, koks matomas galiniame stikle?

Automobilių langai turi įdomių savybių, apie kurias galite paskaityti savo mėgstamiausioje svetainėje Nodum.lt. Ar žinote, kodėl priekinį stiklą dažnai supa juodas rėmelis? O kodėl galinis sedano stiklas neturi valytuvo?

Tie, kurie neskaitė šio straipsnio, jau komentuoja apie tai, kad jų senas ar naujas automobilis turi elektrinį priekinio stiklo šildytuvą. Technologija tam egzistuoja ir net nėra jauna – 20 amžiaus pabaigoje jau buvo automobilių, kurių priekiniai stiklai turėjo integruotus elektrinius šildytuvus. Ir dabar tokių yra, elektrinis priekinio lango šildytuvas dažnai siūlomas kaip papildomos įranga, bet mūsų automobilių parke tokie privalumai yra palyginti reti. Tuo tarpu galiniai stiklai nuo seno šildomi elektra. Net patys pigiausi automobiliai turi elektra šildomus galinius stiklus.

Pažadinti apšalusį automobilį užtrunka šiek tiek laiko. Nuotraukoje – Mercedes-Benz sedanas kompanijos klimato laboratorijoje 2011 m. (Gamintojo nuotrauka)

Tiesiog perkelti galinio stiklo šildytuvą į priekį, žinoma, nepavyktų, nes tos atspausdintos metalo linijos yra gana plačios – jos turėtų nepriimtiną poveikį matomumui. Tiesą sakant, tokios storos linijos net negali vagoti priekinio stiklo, nes tai būtų nelegalu. Gale jos taip netrukdo.

Priekinio stiklo šildymo linijos turėtų būti pagamintos iš plonos volframo vielos, kad būtų praktiškai nematomos. Tokia technologija yra – volframo šildymo elementai gali būti vos 0,05 mm storio. Šildymo elementus galima įrengti ir tik lango perimetre, kad jie nebūtų vairuotojui prieš akis. Tačiau iki šiol dauguma automobilių savo priekinius stiklus bando atitirpdyti astminiu šiltu oro srautu, kuris šaltą žiemos rytą iš pradžių net nebūna toks šiltas.

Kodėl priekinis stiklas neturi šildančių metalo gijų?

Automobilių gamintojas Mercedes-Benz sutiko atsakyti į keletą Nodum.lt skaitytojus dominančių klausimų apie galimybę šildyti priekinį stiklą elektra. Kompanijos atstovai paaiškino, kad nors volframinės šildymo gijos priekiniame stikle yra legalios ir gali būti praktiškai nematomos, gerai įsižiūrėjus tam tikromis sąlygomis jos būtų pastebimos, todėl neatitinka Mercedes-Benz keliamų saugumo standartų. Pavyzdžiui, jos gali būti matomos saulei šviečiant tam tikru kampu. Tiesa, kai kurie kiti gamintojai jas naudoja.

Aišku, geras sprendimas būtų šildyti tik stiklo perimetrą – tai vis tiek padėtų tirpdant ledą, neleistų valytuvams apledėti. Tokių sistemų yra. Bet tai yra papildomi kaštai automobilio gamintojui ir pirkėjui, o efektas yra gana silpnas. Priekinis stiklas keičiamas dažniausiai ir vairuotojai nori, kad tai būtų atlikta greitai ir pigiai. Taigi, niekas šildomų stiklų labai neprašo.

Automobiliai privalo veikti įvairiomis sąlygomis. Šildymo elementas priekiniame stikle tiesiog negali būti matomas ar blaškantis. (Mercedes-Benz nuotrauka)

Beje, turite suprasti, kodėl priekinis ir galinis automobilio stiklai šildomi skirtingai. Automobilio klimato kontrolės sistema, šildytuvas, yra salono priekyje. Čia yra ventiliacijos angos – nukreipti porą jų į stiklą yra gana lengva. Galinis stiklas yra toliau nuo salono šildymo sistemos, todėl nuvesti šilto oro linijas iki jo būtų sudėtinga ir neefektyvu. Geriau jį šildyti elektra.

Kaip protingai šildyti priekinį stiklą elektra?

Tiesa, volframo gijos nėra vienintelis su priekiniu stiklu suderinamas šildymo elementas. Mercedes-Benz su kai kuriais savo modeliais komplektuoja elektra šildomus priekinius stiklus, bet juose vietoje atskirų metalo gijų yra labai plonas sidabro sluoksnis. Jis yra vientisas, todėl nėra pastebimas. Ir, kaip paaiškino Mercedes-Benz atstovai, tas sidabro sluoksnis veikia kaip įprastas elektrinis šildytuvas.

Naujus modelius gamintojai testuoja pačiomis įvairiausiomis klimato sąlygomis. Kai kurie Mercedes-Benz modeliai turi sidabro sluoksnį priekiniame stikle, kuris veikia kaip elektrinio šildymo elementas. (Gamintojo nuotrauka)

Iš tikrųjų, daugelis gamintojų yra patenkinti savo turimomis priekinio stiklo atitirpdymo/šildymo technologijomis. Bandyti integruoti papildomą sistemą į stiklą, kuriam keliami aukšti kokybės ir saugumo reikalavimai, jiems tiesiog neatrodo būtina.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia