Maxas Hoffmanas nebuvo automobilių inžinierius ar dizaineris. Jis jokio automobilio ir nesukūrė. Tačiau jo biografijoje – Mercedes-Benz 300SL, Porsche 356 Speedster, BMW 507, Alfa Romeo Giulietta Spider ir dar nemažai kitų dabar legendiniais laikomų automobilių. Pats Hoffmanas 2003 metais už savo pasiekimus buvo įtrauktas į Automobilių šlovės muziejų. Tik už ką?
Automobilistikos istorijoje yra labai daug įdomių asmenybių – lenktynininkų, dizaineriu, inžinierių ir inovatorių. Tačiau tokių, kaip Maxas Hoffmanas, pasitikė itin retai. Net jei jo pavardė jums nėra girdėta, ji yra įrašyta į ne vieno legendinio modelio istoriją.
Keli biografiniai faktai trumpai
Maximilianas Edwinas Hoffmannas gimė 1904 metais Vienoje. Nuo pat mažens jis buvo automobilių entuziastas. Prisiminkite, kad tuo metu automobilis apskritai buvo labai jauna ir pakankamai reta transporto priemonė, todėl Hoffmanno vaikystė buvo pripildyta smalsumu. Užaugęs Hoffmannas į Austriją importavo automobilius, daugiausia Volvo. Be to, jis kartais dalyvavo lenktynėse. Ketvirtajame dešimtmetyje jaunasis Hoffmannas su šeima persikėlė į Prancūziją, o jau 1941 metais emigravo į JAV, bėgdamas nuo nacistinės Vokietijos keliamo siaubo. Hoffmanno tėvas buvo žydas, todėl išgyvenimas per Antrąjį pasaulinį karą šeimai buvo sudėtingas.
1947 metais Hoffmannas susiamerikietino pavardę į Hoffman (pametė vieną n) ir Niujorke įkūrė pirmą savo automobilių saloną JAV, kur pardavinėjo iš Europos įvežtus automobilius. Netrukus Hoffmanas jau garsėjo kaip talentingas pardavėjas. Jo siūlomi automobiliai žavėjo elegancija ir išskirtinumu, o pats Hoffmanas – klase ir įtaigia iškalba. Jis buvo lyginamas su geriausiais meno kūrinių pardavėjais. Ir menas jam iš tikrųjų nebuvo svetimas – jo namus ir vieną iš automobilių salonų kūrė pasaulinio garso architektas Frankas Lloydas Wrightas.
1950-1953 metais Hoffmanas importavo Volkswagen automobilius, netrukus po to ėmėsi Porsche. 1951 metais Hoffmanas pradėjo importuoti Mercedes-Benz automobilius, o jau 1952-aisiais metais tapo oficialiu markės automobilių atstovu JAV rytuose. Dešimtmečio viduryje Hoffmanas pradėjo importuoti ir Alfa Romeo, dar po dešimties metų tapo ir BMW importuotoju. Ir tai dar ne viskas – Hoffmanas į JAV importavo labai daug skirtingų europietiškų automobilių. Trumpai tariant, Hoffmanas buvo labai įtakingas ir garsus tiek JAV, tiek Europoje.
Hoffmano pasiūlyti automobiliai
Hoffmanas buvo toks įtakingas, kad su juo tardavosi ir automobilių gamintojai. 1953 metų rugsėjį Štutgarte jis dalyvavo susitikime su Daimler-Benz vadovybe. Ten jis aktyviai siūlė paversti lenktyninį W194 keliams skirtu sportiniu automobiliu. Hoffmanas tvirtino, kad JAV rinka yra pasiruošusi tokiam superautomobiliui. Charizmatiškasis Hoffmanas nusprendė pinigais įtikinti Mercedes-Benz markės vadovus ir iš karto užsakė net tūkstantį tokių mašinų. Taip 1954 metais Niujorke buvo pristatytas Mercedes-Benz 300 SL.
Ir Hoffmanas buvo teisus. 80 % 300 SL automobilių buvo parduoti JAV. Tai buvo didžiulis Mercedes-Benz žingsnis į JAV rinką, padėjęs užsitikrinti sėkmę artimiausiam dešimtmečiui. Kartu tai dar labiau sustiprino Hoffmano reputaciją. Kai Hoffmanas prašė 300 SL kabrioleto, Mercedes-Benz tiesiog sutiko – 1957 metais pradėta gaminti 300 SL kabrioleto versija.
Tai toli gražu nebuvo vienintelis kartas, kai automobilių gamintojai klausė Hoffmano patarimų. 1955 metais Alfa Romeo nupjovė savo Giulietta stogą. Hoffmanas tiesiog buvo toks užtikrintas savo idėjomis, kad tuo entuziazmu greitai užsikrėsdavo ir kiti. Alfa Romeo į šį projektą investavo nemažai – Alfa Romeo Giulietta Spider dizainą kūrė Pinin Farina (dabar – Pininfarina) dizaino namai.
Tais pačiais metais prasidėjo ir Porsche 356 Speedster gamyba. Kaip jau tikriausiai supratote, ši lengvesnė, pigesnė ir sportiškesnė 356 versija irgi buvo Hoffmano idėja. Hoffmanas manė, kad lenktynėms tinkamas automobilis JAV būtų labai populiarus. Ir buvo. Vikrus, lengvas ir atviras Porsche 356 Speedster galėjo važinėti keliais, bet buvo labai pajėgus ir lenktynių trasose. Keista, bet šis automobilis dar buvo ir pigesnis už standartinį Porsche 356.
BMW 507, 1956-1960 metais gamintas sportinis kabrioletas, buvo dar viena Hoffmano idėja. Tiesa, ši gal nebuvo tokia jau vykusi finansine prasme. Albrechto von Goertzo sukurtas BMW 507 buvo tiesiog per brangus.
Iš pradžių buvo planuojama, kad BMW į JAV eksportuos po tūkstantį šių automobilių per metus, bet galiausiai buvo pagaminti vos 252 sportiniai BMW 507. Šis automobilis dabar yra labai brangus, o 2000-2003 metais gamintas riboto leidimo BMW Z8 buvo sukurtas pagal jo dizainą.
Taip, Maxas Hoffmanas nebuvo automobilių kūrėjas. Tačiau jis pasižymėjo puikia uosle automobilių rinkoje. Be to, jis buvo puikus pardavėjas ir gražių idėjų generatorius. Europos gamintojams Hoffmanas tapo raktu į JAV rinką. 2003 metais Maxas Hoffmanas buvo įtrauktas į Automobilių šlovės muziejų.