Ar prisimenate tą juokingą automobilį, matytą „Pono Byno“ seriale? Ne, ne ryškiaspalvį MINI, o triratį Reliant, kuris nuolat patekdavo į nemalonias situacijas susitikęs su pačiu Bynu. Mažas ir itin lengvas automobilis išties atrodė juokingai, bet Reliant yra sukūrę ir triratį sunkvežimį. Jei tik jį taip galima pavadinti…

Šiais laikais visi sunkvežimiai turi būti dideli ir galingi. Pageidautina, su gamintojo numatyta paskirtimi ir komplektacija jai įgyvendinti. Tačiau taip buvo ne visada. Reliant TW9, dažniau vadintas Reliant Ant, buvo parduodamas kaip bazė įvairiems įrengimams ir kėbulams montuoti. Dėl to šis mažytis sunkvežimis buvo išties naudingas įrankis.

Triratis Reliant Ant pasirodė 1967 metais. Nedidelis pikapas su varikliu ir vienu vairuojamu ratu priekyje bei dviem varančiais ratais gale atrodė iš tiesų neįprastai. Tai turėjo būti darbinė mašina, tačiau ji turėjo vos 700 kubinių centimetrų variklį, išvystantį 20 kW galios. Kabina buvo pagaminta iš stiklo pluošto – Reliant šioje srityje turėjo nemažai patirties, todėl ji, nors ir buvo labai paprasta, buvo gana tvirta.

1972 metais variklio darbinis tūris išaugo iki 748 kubinių centimetrų, o galia – iki 23,5 kW. Automobilis tapo greitesniu, lengviau vežė krovinius. Galiausiai, 1975 metais buvo pradėtas montuoti 850 kubinių centimetrų variklis, išvystantis 33,6 kW. Tai, tikriausiai, ir buvo geriausia Reliant Ant versija, nors giriami buvo visi mažyčiai sunkvežimiai. Visos versijos turėjo keturių pavarų transmisijas.

Reliant Ant turėjo stiklo pluošto kabiną ir tvirtą plieninį rėmą. (Ian Roberts, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Vietinei rinkai skirtas Reliant Ant galėjo pavežti 800 kg svorį, tačiau tokių sunkių krovinių mažytis automobilis nemėgo. Kita vertus, Ant rado savo paskirtį. Šiuos mažyčius sunkvežimius noriai pirko įvairios tarnybos ir smulkieji verslininkai. Jai buvo išvežiojamos prekės, siuntiniai, ant jų bazės montuotos nedidelės vandens cisternos gėlėms laistyti. Pasirodė ir gatvių šlavimo mašinos ir net sniego valytuvai. Reliant Ant buvo parduodamas ir kaip platforma su kabina, todėl jį buvo galima paversti savivarčiu, nesunkiai pritaikyti šiukšlių vežimui ir net panaudoti kaip labai mažą triratį vilkiką. Aišku, tik labai lengviems kroviniams, nors patempti jis galėjo daugiau nei pavežti ant rėmo.

Reliant Ant rado kelius ir į tarptautinę rinką. Automobilis su vairu kairėje galėjo pavežti tik 500 kg svorį, tačiau kitais bruožais liko nepakitęs. Pagrindinis užsienio rinkoms skirto Ant uždavinys buvo konkuruoti su panašiai mažais Piaggio triračiais viduržemio jūros regione. Čia jam sekėsi neblogai. Greitai Reliant Ant pagal licenciją buvo pradėtas gaminti Graikijoje.

Reliant Ant galėjo būti ir vilkiku, jei tik puspriekabė buvo labai lengva. (Gregory Baser, Pinterest)

Kad ir koks naudingas Reliant Ant buvo miestus tvarkančioms tarnyboms, kompanija modelio gamybą nutraukė 1987 metais – praėjus 20 metų nuo Ant pasirodymo. Tuo tarpu kai kurios kitos įmonės, gaminusios Ant pagal licencijas, gamybą tęsė iki 1995 metų. Iš esmės Reliant Ant dingimą lėmė perėjimas prie efektyvesnių priemonių. Prekes išvežioja įprasti, greitesni ir didesnį krovinį vežantys furgonai, o gatves prižiūri specialiai tam sukurtos mašinos.

Daugiau apie įdomius mažus sunkvežimius:

Goliath GD 750 – pokario Vokietijos verslininkų džiaugsmas;

Scammell Scarab – neįprastas triratis vilkikas;

Honda T360 – pirmasis Honda automobilis pasaulyje.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia