Šoniniai veidrodėliai išeina iš mados. Na, ne dėl to, kad būtų kažkuo ypatingai negražūs – tiesiog gamintojai ieško būtų pagerinti automobilių aerodinamiką. Vilkikas Mercedes-Benz Actros irgi nebeturi veidrodėlių. Bet kuo kameros padeda vairuotojui? Ar jos pasidengia purvu ar šerkšnu? Ir jomis naudotis nėra nepatogu nešiojant akinius ar vairuojant naktį?

Naujasis Actros sunaudoja 3-5 % mažiau degalų nei prieš tai gamintas modelis. (Daimler nuotrauka)

Veidrodėlių kada nors neturės daugelis automobilių. Jie tiesiog nėra labai aerodinamiški, o kameros gali pasiūlyti ir keletą papildomų funkcijų. Tiesa, daliai žmonių kameros vietoj šoninių veidrodėlių nepatinka. Senamadiški veidrodėliai yra paprastas, bet patikimas sprendimas – kam juos keisti elektronika, kuri neišvengiamai kelia klausimų dėl patikimumo ir kainos?

Mercedes-Benz Actros atveju kamerų sistema MirrorCam leidžia sumažinti degalų sąnaudas net 1,5 %. Nedaug? Na, tai vis tiek yra žymus sutaupymas, nes šie vilkikai per mėnesį nuvažiuoja daugiau nei daugelis automobilių per metus. Tai, žinoma, svarbiau logistikos kompanijoms – o kaip vairuotojai? Mercedes-Benz neseniai išplatintame pranešime atsakė į keletą klausimų apie MirrorCam technologiją.

Kaip kameros vietoje veidrodėlių padeda vairuotojui?

Sunkvežimiai turi labai didelius šoninius veidrodėlius. Sankryžose jie sudaro nemenką akląją zoną, kurioje gali pasislėpti ir nemažas automobilis. Vairuotojui tenka pasilenkti arčiau stiklo, kas įsitikintų, kad kelias tikrai laisvas. Tuo tarpu kameros yra mažos ir sumontuotos gana aukštai, todėl neblokuoja matomumo.

Didelis vilkiko veidrodėlis sukurtų didelę akląją zoną. (Daimler nuotrauka)

Tuo tarpu posūkiuose per veidrodėlius matomas vaizdas dažnai yra blokuojamas paties vilkiko tempiamos puspriekabės. Tuo tarpu kameros gali prie to prisitaikyti – MirrorCam automatiškai prisitaiko, kad vairuotojas visada matytų puspriekabės galą. Taigi, kameros vietoje veidrodėlių iš tikrųjų gerina matomumą.

MirrorCam sistemos ekranuose matomos ir kelios linijos. Jos padeda vairuotojui lengviau suprasti atstumus – kada saugu persirikiuoti, ar toli yra iš paskos važiuojantis automobilis ir taip toliau. Tai ypač padeda pratinantis dirbti su kameromis vietoje veidrodėlių.

O kas jei kamera pasidengs purvu, dulkėmis ar šerkšnu?

Veidrodėliai taip pat kentėjo nuo tų pačių problemų. Tiesą sakant, tuomet vairuotojus labiau erzina ir purvas ant šoninio stiklo. MirrorCam kameros yra aukščiau, turi stogelį ir specialią dangą, kuri atstumia nešvarumus. Net jei teks valyti kamerą, tam prireiks tik poros sekundžių. Actros kameros taip pat yra šildomos, todėl šerkšno išties nebijo.

Mercedes-Benz Actros kameros yra aukštai ir yra pridengtos stogeliu. (Daimler nuotrauka)

Kaip MirrorCam susidoroja su prietema ar visiška tamsa?

Tamsoje MirrorCam gali parodyti tik tai, ką apšviečia pats sunkvežimis ar kiti eismo dalyviai – lygiai kaip ir tradiciniai veidrodėliai. Tuo tarpu prietemoje kameros veikia geriau nei veidrodėliai. Jos automatiškai prisitaiko prie apšvietimo sąlygų ir vairuotojas gauna daugiau informacijos nei būtų gautų per įprastus veidrodėlius.

Ar MirrorCam sistemos ekranai neerzina akinius nešiojančių vairuotojų?

Ne, nors kai kuriems vairuotojams reikės šiek tiek laiko, kad priprastų prie naujų prietaisų. Ekranų ryškumą galima reguliuoti, jie yra labai aiškūs ir sumontuoti ten, kur vairuotojas įprastai ieškotų veidrodėlio. Šių ekranų raiška nėra tokia gera kaip, pavyzdžiui, šiuolaikinių išmaniųjų telefonų, tačiau bet kas gali lengvai nusakyti artėjančio automobilio greitį ir net valstybinius numerius. MirrorCam sistemą galima naudoti ir nešiojant akinius nuo saulės.

MirrorCam sistemos ekranų ryškumą galima reguliuoti, jie neriboja matomumo ir neerzina akinius nešiojančių vairuotojų. (Daimler nuotrauka)

Kodėl kai kuriems vairuotojams sunku manevruoti atbulomis, naudojant MirrorCam?

Mercedes-Benz Actros kameros yra sumontuotos toliau nuo vilkiko kabinos nei būtų tradiciniai veidrodėliai. Taigi, vaizdas ekranuose matomas šiek tiek kitu kampu nei vairuotojai yra įpratę. Kai kurie vairuotojai dėl to ima painiotis važiuodami atbulomis – jiems atrodo, kad jie važiuoja kampu, nors iš tikrųjų rieda tiesiai. Prie to naujo apžvalgos kampo tiesiog reikia priprasti. Mercedes-Benz rekomenduoja žvilgčioti į abu ekranus – tai pagerina vilkiko ir puspriekabės padėties suvokimą.

Sistema dinamiškai reaguoja į posūkius ir išlaiko gerą matomumą už vilkiko tempiamos puspriekabės. (Daimler nuotrauka)

Ar MirrorCam siūlo papildomas funkcijas?

Kamerų fiksuojamas vaizdas yra papildomai apdorojamas ir Sideguard Assist sistema pažymi judančius objektus ir žmones tiesiai ekrane – taip gerinamas saugumas. Porai minučių vairuotojas kameras gali įjungti ir ilsėdamasis – taip jis gali žvilgtelti, ar niekas nesisukioja prie puspriekabės.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia