Formulės 1 bolidai sunkiai draugauja net su drėgnu asfaltu. Kai vandens trasoje yra daugiau, lenktynės dažniausiai yra atidedamos. Oro sąlygos Formulėje 1 vaidina labai svarbų vaidmenį, todėl įdomu, kur ir kada įvyko šalčiausios visų laikų F1 lenktynės.
Formulės 1 bolidai ledo yra matę – prieš lenktynes jie dažnai apkraunami sausu ledu. Kai labai karšta, lenktynininkai vilki specialias liemenes su ledu, kurios bent šiek tiek vėsina kūną. Tačiau tikros žiemos sąlygomis Formulės 1 lenktynės tiesiog nevyksta ir niekada nevyko.
Aišku, yra buvę atvejų, kai F1 bolidai važinėjo ant ledo ar sniego, bet tai buvo daroma tik filmuojant reklaminius klipus. Yra buvę ir atvejų, kai tarpsezoninių testų metu besitreniruojančius lenktynininkus trasoje užklupo sniegas. Pavyzdžiui, Fernando Alonso 2005 metais suko Silverstono trasos ratus, nors aplink krito snaigės. Tačiau lenktynės sningant ar vyraujant neigiamai temperatūrai nevyko niekada.
Šalčiausios visų laikų F1 lenktynės įvyko 1978 metais Monrealyje. Kanados Grand Prix buvo paskutinės 1978-ųjų sezono lenktynės ir jos jau mažai ką reiškė. Mario Andretti jau buvo užsitikrinęs čempiono titulą, o Lotus savo lentynose jau ieškojo vietos konstruktorių taurei. Bet vis tiek sezoną norisi uždaryti gražiai.
Ir sezonas buvo užbaigtas gražiai. Dirbtinėje Notre-Dame saloje Monrealyje visų vietinių žiūrovų džiaugsmui tąkart triumfavo kanadietis Ferrari komandos pilotas Gillesas Villeneuveas. Tiesa, ant podiumo lenktynininkai stovėjo su žieminėmis striukėmis.
Ta trasa Notre-Dame saloje, beje, vėliau, po Villeneuveo žūties 1982 metais, buvo pavadinta jo vardu.
1978-ųjų Kanados Grand Prix lenktynės vyko spalio 8 dieną. Jei žinote ką nors apie Kanados klimatą, suprantate, kad toks pasirinkimas nėra idealus, nes ten šalta. Oficialiai oro temperatūra lenktynių dieną buvo vos +5 °C. Neoficialiai, jau lenktynių metu ji nukrito iki +4 °C. Ir tai buvo šalčiausios visų laikų Formulės 1 lenktynės. Kanados Grand Prix lenktynės spalį daugiau niekada nebuvo rengiamos.
Prieš 2023-iųjų Las Vegaso Grand Prix buvo prognozių, kad ten šis rekordas gali būti sulaužytas, bet jos nepasitvirtino – termometro stulpelis lenktynių metu laikėsi ties, maždaug, +15 °C. Vėsiau yra buvę 2014 metais Belgijoje (+8 °C), 2020 metais Vokietijoje (Eifelio GP, +9 °C) ir 2016 metais Kanadoje (+11 °C).
Jei būtų šalčiau, lenktynės tikriausiai būtų atšauktos arba atidėtos. F1 bolidų padangos prie labai žemos temperatūros tiesiog neveikia, o prastas sukibimas yra didelė saugumo problema.