Mobilumas ir tiekimo grandinės stabilumas karyboje yra labai svarbūs. Būtent dėl to atsitraukiančios pajėgos dažnai sprogdindavo tiltus, ardydavo geležinkelius ir gadindavo kelius. Tačiau kartais tenka įveikinėti ir gamtines kliūtis. Turkų FNSS OTTER sistema yra ir savaeigis pontoninio tilto fragmentas, ir sunkiosios technikos keltas.
FNSS OTTER yra amfibinė karo inžinerijos mašina, skirta padėti kitai technikai įveikti natūralias vandens kliūtis. Tai nėra visiškai unikali koncepcija – galite OTTER tiesiog laikyti tokių mašinų pavyzdžiu. Apie turkų FNSS kūrinius jau esame rašę – pažvelkite į šį šarvuotą buldozerį, kuris gali irgi plaukti.
2007 metais FNSS ir Turkijos Gynybos ministerija pasirašė daugiau nei 130 milijonų dolerių vertė sutartį, pagal kurią FNSS įsipareigojo sukurti ir pagaminti tai, ką tuomet vadino savaeigiu amfibiniu taktiniu tiltu. Tuomet nuspręsta, kad ši mašina naudos aštuonračio šarvuočio PARS bazę, kuri yra pakankamai didelė ir pajėgi įveikti sudėtingos vietovės keliamus iššūkius. Šio projekto rezultatas – OTTER mašina.
OTTER yra skirta sausumos pajėgoms greitai persikelti į kitą vandens telkinio pusę. Privažiavęs vandenį OTTER nuleidžia savo pontonus, taip atidengdamas kraną ir krovinių platformą. Tas kranas padeda OTTER surinkti rampas. Viena OTTER mašina gali tarnauti kaip keltas, galintis į kitą vandens telkinio pusę perkelti MLC 21 standarto (< 19 tonų svoris) vikšrinę mašiną. Dvi sujungtos OTTER mašinos jau suformuoja didesnį keltą, galintį transportuoti MLC 85 standarto mašinas, o trijų OTTER keltas paimtų ir MLC 120 standarto mašiną. Kitaip tariant, trys sujungtos OTTER gali plukdyti ir 125 tonų svorį.
Kaip jau supratote, OTTER mašinos gali būti sujungtos tarpusavyje. 12 tokių mašinų suformuoja 150 metrų ilgio tiltą, kuriuo gali riedėti tiek vikšrinės, tiek ratinės transporto priemonės. Gamintojas teigia, kad esant reikalui drauge galima sujungti ir daugiau OTTER vienetų.
OTTER ilgis siekia 13, plotis – 3,5, o aukštis – 4,1 metrą. Ši mašina sveria 36 tonas, tačiau kelyje vis tiek gali įsibėgėti iki 50 km/val. Aštuoni varomi ir vairuojami ratai, kuriuos per automatinę 6 laipsnių transmisiją suka dyzelinis variklis, užtikrina neblogą pravažumą. OTTER gali važiuoti į 60 % įkalnę, neapvirsta net pakrypęs 30 % į šoną. Be to, ši mašina gali pervažiuoti ir 2 metrų pločio tranšėją ar 0,5 metrų aukščio vertikalią kliūtį. Padeda ir tai, kad OTTER turi pneumatinę reguliuojamo aukščio pakabą.
Vandenyje OTTER išvysto 10 km/val. greitį. Į priekį ši mašina stumiasi naudodama du vandens srauto variklius (tokius, kokius naudoja vandens motociklai). Jie naudojami ir manevravimui vandenyje. Kai OTTER dirba kaip pontoninis tiltas, mašina gali išmesti inkarą, nors įprastai šia galimybe nesinaudojama – to tiesiog nereikia.
OTTER turi gana didelius langus, tačiau kabina vis tiek turi balistinę apsaugą. Čia įprastai dirba trys žmonės, tačiau viskas priklauso nuo situacijos ir misijos. OTTER turi priekinę ir galinę kameras, gervę, automatinę ugnies slopinimo sistemą ir gedimų diagnostikos kompiuterį.
FNSS OTTER nėra ginkluota mašina kovinė mašina. Tai – karo inžinerijos įrenginys, turintis tik vieną paskirtį – perkelti karinės technikos vienetus į kitą vandens kliūties pusę. Todėl OTTER gali veikti kaip keltas ar savaeigis pontoninio tilto segmentas.