Lamborghini Countach – ypatingas superautomobilis, gamintas 1974-1990 metais. Pasaulis šį Marcello Gandini dizainą pirmą kartą išvydo 1971 metais. Tai buvo šis tas beprotiško, ko niekas iki tol nebuvo matęs. Countach ir dabar yra vienas iš tų automobilių, į kuriuos neįmanoma nežiūrėti. Tik to spoilerio jam nereikia. Tiesą sakant, jis originaliai jo ir neturėjo.

Lamborghini Countach 5000QV – geresnį skonį automobiliams turintys vairuotojai tą spoilerį dažniausiai pašalina. (Brian Snelson, Wikimedia(CC BY 2.0)

Taip, Lamborghini Countach yra ryškus ir pašėlęs automobilis, tačiau Gandini norėjo, kad toje dizaino beprotybėje būtų ir krislas elegancijos. Galėtume valandų valandas tyrinėti griežtas Countach kėbulo linijas, kampus ir paslaptingai įterptas kreives. Tai yra vienas iš tų automobilių, kuris atrodo visiškai skirtingai, priklausomai nuo stebėtojo pozicijos. Ir tos pirmosios Countach versijos, žymėtos LP 400, spoilerio neturėjo.

1977-1979 metais Kanados naftos magnatui Walteriui Wolfui priklausiusi Walter Wolf Racing komanda dalyvavo Formulės 1 čempionate. Didelių pergalių ji nepasiekė, tačiau už šio konstruktoriaus automobilių vairų sėdėjo tokios legendos kaip Keke Rosbergas ir Jamesas Huntas. Pats Wolfas buvo didelis automobilių sporto entuziastas ir pats dažnai domėjosi, kaip kuriami jo komandos bolidai.

Wolf WR6 Formulės 1 bolidas. Atkreipkite dėmesį į jo nosį – nieko neprimena?(John Chapman, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Walteris Wolfas kažkuriuo metu pažvelgė į 1978-ųjų Formulės 1 sezonui kurtą Wolf WR5 bolidą ir nusprendė pasiskolinti jo priekinį sparną. Ne šiaip sau – jis greitai tapo Wolfo Countach LP 400 spoileriu. O kodėl gi ne? Tegul tai yra tik stiliaus detalė, bet kodėl turtingas žmogus negali papuošti savo Lamborghini savo F1 bolido detalėmis? Nepavydėkit.

Tikriausiai Wolfo Countach taip ir būtų likęs unikaliu, jei ne vienas iš The Cannonball Run filmo kūrėjų. Tuo metu šiam filmui dar buvo renkami automobiliai. Prodiuseriai užsinorėjo tokio sparnuoto Countach, kokiu važinėjo Wolfas. Jie kreipėsi į Lamborghini ir nustebo sužinoję, kad italai spoilerių Countach negamina.

1979-ųjų Lamborghini Countach, naudotas filme The Cannonball Run. (Valder137 , Wikimedia(CC BY 2.0)

Žinoma, specialiai šiam filmui Lamborghini pagamino tą spoilerį. Dar vienas sparnas atsidūrė ir ant to automobilio nosies. The Cannonball Run kino teatruose pasirodė 1981 metais (lietuviškai jam skirtas kvailas Pakvaišėlių lenktynių pavadinimas) ir iš karto tapo sensacija. Vos 16-18 milijonų dolerių biudžetą turėjęs filmas sugebėjo parduoti bilietų už 160 milijonų. Galite įsivaizduoti, kiek daug žmonių matė tą komediją. Ir dalis jų, žinoma, buvo pakankamai turtingi, kad įsigytų Lamborghini Countach.

Countach ir taip buvo labai neaerodinamiškas automobilis – spoileris jam tik dar labiau trukdė. (Palauenc05, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Po The Cannonball Run debiuto Lamborghini sulaukė nemažai naujų klientų. Ir didelė dalis jų norėjo, kad ir jų Countach turėtų tą ryškų spoilerį. Lamborghini neturėjo kito pasirinkimo kaip tik imtis tų spoilerių gamybos. Ir dabar didelė dalis išlikusių Countach yra sparnuoti, nors kai kurie savininkai (pavyzdžiui, EVO žurnalo įkūrėjas Harryis Metcalfeas) tuos spoilerius mikliai pašalina.

Tiesa yra ta, kad Countach spoileris buvo nereikalingas. Šis superautomobilis aerodinamiškai buvo tikra plyta. Dėl didelio oro pasipriešinimo važiuojant dideliu greičiu automobilio nosis imdavo kilti į viršų, dėl ko mažėdavo priekinių ratų sukibimas su kelio danga. Už galinės ašies sumontuotas tikras spoileris šią problemą būtų tik dar labiau paaštrinęs. Taigi, Lamborghini pasistengė, kad jis nedarytų nieko.

Countach be spoilerio atrodo geriau. (Matthew Lamb, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Taip, supratote teisingai – garsusis Countach spoileris nekuria prispaudžiamosios jėgos. Jis kuria tik papildomą oro pasipriešinimą ir taip neaerodinamiškam automobiliui. Tiesą sakant, be spoilerio Countach pasiekia didesnį maksimalų greitį ir bėgėjasi pastebimai sparčiau. Be to, tas spoileris dar labiau sumažina ir taip prastą matomumą pro galinį stiklą (kurį kadaise Lamborghini bandė spręsti periskopu). Ir, bent jau mūsų akims, ardo tą elegantišką stogo liniją, kuri tęsiasi nuo pat automobilio nosies iki galinio bamperio.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia