Škoda – tai čekų automobilių gamintojas, įsikūręs Mlada Boleslave, maždaug 50 km nuo Prahos. Šiame mieste surasite ir Škoda muziejų, kuriame – daugybė eksponatų iš 124 metų kompanijos istorijos. Neseniai šiame muziejuje apsilankėme, o dabar galime papasakoti Jums, ką ten galima pamatyti.
Jei esate dažnas Nodum skaitytojas, žinote, kad neseniai lankėmės Čekijoje ir dalį įspūdžių parvežėme Jums. Būtinai pasižvalgykite po mūsų fotoreportažą iš JAWA muziejaus Konopištėje ir Nacionalinio technikos muziejaus Prahoje, jei to dar nepadarėte. O tuomet – pirmyn į Škoda muziejų Mlada Boleslave.
Apie Škoda kompanijos istoriją jau esame rašę, tačiau trumpai priminsime, kad kompanija buvo įkurta dar 1895 metais. Tiesa, tuomet Škoda vardo ji nenešiojo, o vadinosi įkūrėjų vardais Laurin & Klement. Kompanija gamino dviračius ir velomobilius, o 1905 metais pagamino pirmąjį automobilį Laurin & Klement Voiturette A. Šį modelį Škoda iki šiol laiko pirmuoju savo automobiliu, nors dabar gerai žinomo čekiško markės vardo jis nenešiojo. Šis automobilis ir buvo pagamintas Mlada Boleslave, kuriame Škoda ir tebėra įsikūrusi iki šiol. Muziejus, kuris po renovacijos duris atvėrė 2012 metais, yra įsikūręs prie pat automobilių surinkimo gamyklos. Galima iš karto įsigyti bilietą ir muziejui, ir ekskursijai gamykloje, tačiau savaitgaliais užsukti į gamyklą nepavyks.
Pagrindinė, pirmoji muziejaus salė yra skirta Škoda evoliucijai – čia pamatysite modelius iš skirtingų kompanijos gyvavimo metų.
1925 metais Škoda įsigijo Laurin & Klement kompaniją. Kurį laiką automobiliai nešiojo abiejų markių simboliką. Škoda logotipas, beje, yra strėlė su akimi ir sparnais su trimis plunksnomis. Strėlė simbolizuoja greitį, sparnai – progresą ir laisvę, akis – preciziškumą. Įprastai Škoda logotipą dar supa ir apskritimas, kuris simbolizuoja visų šių principų sąjungą.
Kitoje salėje – egzemplioriai, parodantys senųjų automobilių konstrukciją bei gamybos tikslumą. Galima apžiūrėti medinius kėbulo karkasus, automobilio šasi, variklį ir restauracijos procesą.
Galiausiai, paskutinėje muziejaus salėje – istoriniai sportiniai modeliai ir prototipai. Pats pirmasis – Škoda 110 Super Sport, apie kurį jau esame rašę. Šis automobilis buvo pagamintas dar 1971 metais ir galėjo būti gaminamas serijiniu būdu, tačiau nederėjo prie tuometinio Škoda įvaizdžio ir politinės padėties šalyje.
Tai tiek – apsilankę muziejuje pamatysite žymiai daugiau. Tam prireiks bent kelių valandų – eksponatų yra išties daug. Rekomenduojame apsilankyti darbo dieną, kad galėtumėte sudalyvauti ir ekskursijoje po Škoda gamyklą.
Škoda Muziejus
Adresas – Konopiště 30, 256 01 Benešov, Čekija.
Internete – Museum.skoda-auto.com/
Dirba kiekvieną dieną, tačiau savaitgaliais neorganizuojamos ekskursijos po gamyklą.
Taip pat skaitykite:
Nacionalinis technikos muziejus Prahoje, pritrenkęs vertingų eksponatų gausa;
Škoda 110 Super Sport priminė mini superautomobilį;
Pirmasis Škoda automobilis net nenešiojo Škoda vardo;
Skrundos karinis miestelis Latvijoje (lankėme 2017 metais);
10 įdomių faktų apie Islandiją, kurių galbūt nežinojote;
Ekskursija po „Tomark Aero“ aviacijos gamyklą.