Tesla Cybertruck sudrebino pasaulį. Vieni nekenčia jo dizaino, kiti jį dievina. Kai kurie jau užsisakė vietą eilėje šį pikapą įsigyti. Jei Cybertruck jums ne prie širdies, turite ir kitą pasirinkimą – jau kitais metais į gatves išriedės kitas elektrinis pikapas Rivian R1T. Kuo šie automobiliai panašūs, o kuo skiriasi? Palyginkime.

Iš karto reikia pasakyti, kad šie pikapai akivaizdžiai skiriasi kaina. Taip pat daug žmonių tiesiog tarp jų nesirinks. Tie, kuriems labai patinka Tesla, apie Rivian negalvotų, net jei šie pikapai būtų pigesni. Ir, žinoma, priešingai – tie, kuriems Cybertruck dizainas primena tinginio pasidarbavimą kirviu, niekada ir nesvarstys apie šio pikapo pirkimą.

Dizainas

Rivian R1T pasižymi labiau jau klasikine pikapo išvaizda, o štai Tesla Cybertruck yra futuristinio minimalizmo pavyzdys. R1T turi pikapo kėbulą, prie kurio galima prieiti iš trijų pusių, o štai Cybertruck turi aukštus pečius, kurie apsunkina priėjimą prie krovinių skyriaus iš šonų. Rivian pikapas yra šiek tiek trumpesnis.

Tesla Cybertruck prieš Rivian R1T – kuris gražesnis?

Cybertruck gali pasigirti nesudaužomais stiklais (net ir suskilę jie nesubyrės) bei labai tvirtu nerūdijančio plieno kėbulu. Tuo tarpu plokšti Rivian paviršiai leidžia montuoti jau egzistuojančias stogo palapines ir įvairius laikiklius. Abu pikapai yra aukšti, turi pneumatines važiuokles ir yra pasiruošę bekelės iššūkiams.

Elektros varikliai ir baterijos

Rivian R1T turės keturis 147 kW variklius – po vieną kiekvienam ratui. Rivian siūlys tris pikapo versijas:

  • 180 kWh versija nuvažiuos daugiau nei 640 km ir 100 km/val. pasieks per mažiau nei 3,5 s.
  • 135 kWh versija įveiks daugiau nei 480 km ir iki 100 km/val. įsibėgės per vos daugiau nei 3 s.
  • 105 kWh versija tarp įkrovimų nuvažiuos 370 km ir 100 km/val pasieks per maždaug 5 s.
Greičiausia R1T versija iki 100 km/val. įsibėgės per panašų laiką kaip ir greičiausias Cybertruck. (Rivian nuotrauka)

Tesla Cybertruck irgi turės kelias skirtingas versijas:

  • Vieno variklio Cybertruck, varomas tik galiniais ratais, 100 km/val. pasieks per maždaug 7 sekundes ir tarp įkrovimų nuvažiuos daugiau nei 400 km.
  • Dviejų variklių versija jau bus varoma visais ratais, iki 100 km/val. įsibėgės per maždaug 4,5 s ir vienu įkrovimu įveiks 480 km.
  • Trijų variklių versija irgi bus varoma visais ratais, galės įveikti 800 km ir 100 km/val. pasieks per maždaug 3 sekundes.
Cybertruck turės vieną, du arba tris variklius. (Tesla nuotrauka)

Abu pikapai turės greito įkrovimo funkciją.

Lyginant greičiausias versijas, Cybertruck turėtų būti šiek tiek greitesnis tiesiojoje  ir įveiks 320 km daugiau nei konkurentas. Lyginant toliausiai nuvažiuojančias versijas, Cybertruck išlieka nugalėtoju – 800 km prieš 640. Tačiau, bent jau teoriškai, keturi varikliai bekelėje turėtų suteikti šiokį tokį pranašumą R1T. Rivian pikapas taip pat gali apsisukti tiesiog vietoje – vienos pusės ratai gali suktis į priešingą pusę nei kitos. Neaišku, ar ši savybė pasieks masinės gamybos modelius, bet Cybertruck to tikrai neturės.

Rivian R1T yra panašesnis į klasikinį darbinį pikapą, todėl jam tiks ir įprasti jų priedai. (Rivian nuotrauka)

Praktiškumas

Priekinės Cybertruck bagažinės kol kas nematėme, o štai R1T gali pasigirti 330 litrų priekinės bagažinės talpa. Rivian pikapas taip pat turi ir papildomą uždarą krovinių skyrių tarp kabinos ir pikapo kėbulo – čia tilps golfo lazdos ar slidės. Šio skyriaus durelės tarnauja ir kaip pakopa, leidžianti lengviau pasiekti ant stogo tvirtinamą krovinį.

Papildomo skyriaus tarp krovinių kėbulo ir salono durelės tarnauja ir kaip pakopa. (Rivian nuotrauka)

Cybertruck krovinių ant stogo neveš, bet gale turi net 2 metrų ilgio krovinių skyrių. R1T krovinių kėbulo ilgis – 1,4 m. Negana to, Cybertruck krovinių skyriuje gali pavežti pusantros tonos, kai Rivian pikapas nenorėtų sunkesnių nei 800 kg krovinių. Abu pikapai turi papildomas daiktadėžės po krovinių skyriaus grindimis ir elektrinius dangčius.

Rivian R1T salonas primena standartinį automobilį – viskas pažįstama ir paprasta. (Rivian nuotrauka)

Labai svarbu pabrėžti ir tai, kad Rivian R1T tiks ir universalūs pikapų priedai – stogo bagažinės, įrankių dėžės, palapinės, laikikliai ir taip toliau. Cybertruck forma šiek tiek apriboja jo praktiškumą šioje srityje. Tačiau Tesla pikapo kėbule tilps keturatis, čia yra integruota rampa, galimybė įkrauti elektrinius įrankius.

Tesla Cybertruck turi ilgesnį krovinių kėbulą (Tesla nuotrauka)

Rivian R1T galės patempti 5 tonas sveriančią priekabą. Tuo tarpu Cybertruck susitvarkys su 3,4-6,35 t sveriančia priekaba, priklausomai nuo pasirinktos versijos. Abu pikapai turės autopilotus, nors, tikėtina, Tesla pasiūlys kur kas pažangesnes autonomines funkcijas.

Abu pikapai viduje yra pakankamai erdvūs. Cybertruck salone susės 6, o R1T – 5 žmonės. Rivian didelį dėmesį skyrė papildomoms daiktadėžėms, puodelių laikikliams ir kitiems gyvenimą lengvinantiems patogumams. Tuo tarpu užbaigto Cybertruck salono dar nematėme.

Cybertruck viduje patogiai telpa 6 žmonės. (Tesla nuotrauka)

Kaina

Tesla Cybertruck nustebino kaina. Pigiausias modelis kainuos 39,9 tūkstančius, vidutinis – 49,9 tūkstančius, aukščiausios komplektacijos – 69,9 tūkstančius dolerių.

Rivian R1T kaina prasidės nuo 69,9 tūkstančių. Tačiau pirmiausia gatves pasieks brangesni modeliai, kurių kaina tikriausiai perkops 100 tūkstančių dolerių ribą.

Apibendrinimas

Tesla Cybertruck ir Rivian R1T turi savų privalumų ir trūkumų. Nei vienas iš jų nėra objektyviai geresnis už kitą.

Galingiausia Tesla Cybertruck versija gali patempti didesnį svorį nei Rivian T1T. (Tesla nuotrauka)

Didžiausi Cybertruck privalumai – pažangus autopilotas, nepaprastai tvirtas kėbulas, išskirtinis dizainas, ilgas krovinių kėbulas, jau įvertintos Tesla technologijos.

Rivian pasižymi klasikinio pikapo forma, kuri buvo ištobulinta per dešimtis metų. (Rivian nuotrauka)

Tuo tarpu didžiausi Rivian R1T privalumai – standartinė keturių variklių sistema, klasikinė išvaizda, praktiškų daiktų laikymo sprendimų gausa. Tikriausiai, nei vienam, nei kitam nepritrūks pirkėjų, tačiau bus įdomu pamatyti žurnalistų organizuojamus bandymus ir kaip skirsis šių automobilių surinkimo kokybė.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia