Šoniniai veidrodėliai yra tikras galvosūkis automobilių dizaineriams ir inžinieriams. Jie tiesiog nėra labai aerodinamiški, todėl su laiku vis daugiau naujų lengvųjų automobilių ir sunkvežimių gaus šonines kameras. O gal tai prasta mintis? Tradiciniai veidrodėliai turi keletą žymių privalumų.

Nemanykite, kad išprotėjote – taip, NODUM dar visai neseniai vardino kamerų privalumus prieš veidrodėlius. Tiesiog į kiekvieną tokią temą verta pažvelgti iš abiejų pusių. Taip – kameros turi savų privalumų, tačiau pereiti prie jų skuba ne visi gamintojai.

Mercedes-Benz Actros kameras vietoje veidrodėlių nešioja nuo 2018-ųjų metų. Tuo tarpu šių metų vasarį pristatyta nauja Volvo FH sunkvežimių linija vis dar turi senamadiškus paprastus veidrodėlius. Na, ne tokius jau senamadiškus – dabar jie yra gražūs ir berėmiai. Tai nereiškia, kad vienas iš šių gamintojų klysta ar atsilieka – tiesiog ir kameros, ir veidrodėliai turi savų privalumų bei trūkumų. Apie kameras jau kalbėjome, todėl dabar paminėsime kelis tradicinių veidrodėlių privalumus.

Volvo FH vilkikas ir 2020-aisiais išsaugojo tradicinius veidrodėlius. (Gamintojo nuotrauka)

Veidrodėliai yra pigesni

Veidrodėliai yra ir visada bus pigesnis sprendimas. Kameros sistemą sudaro kameros modulis, mikrokompiuteris ir ekranas. Tuo tarpu paprastas veidrodėlis yra tik stiklinis veidrodis plastikiniame rėme su kokiu nors elektriniu valdymo mechanizmu. Ir viskas. Tradiciniai veidrodėliai yra pigiau pagaminami, pigiau keičiami ir lengviau perdirbami, kai sunkvežimis yra nurašomas į metalo laužą.

Geresnis matomumas

Vairuotojai, su kuriais bendravome, skundžiasi Actros ekranų rezoliucija. Tie ekranai suteikia reikalingą informaciją, bet nėra labai ryškūs. Tuo tarpu veidrodėliai pasižymi idealia rezoliucija – tokia, kokią atpažįsta jūsų akys.

Veidrodėliai neerzina šviesa ir pasižymi idealia rezoliucija. (Volvo Trucks nuotrauka)

Teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad tradiciniai veidrodėliai patys kuria akląją zoną, tačiau ji vairuotojams trukdo tik labai specifinėse situacijose. Kita vertus, kamerų sistemos gali dinamiškai prisitaikyti prie vilkiko judėjimo. Štai Mercedes-Benz MirrorCam ekranuose net ir aštriame posūkyje matomas puspriekabės galas.

Lietaus lašai neužblokuoja vaizdo veidrodėliuose

Mercedes MirrorCam kameros yra aukštai ir turi savo stogelį, tačiau ant jų vis tiek atsiranda lietaus lašų. Kadangi kamera yra nedidelė, ją visiškai užblokuoja vos keli lietaus lašai. Ir taip vairuotojai ekranuose nieko nebemato. Negana to, kameros yra gana aukštai, todėl jas nuvalyti yra šiek tiek sunkiau nei tradicinius veidrodėlius.

Tradiciniai veidrodėliai yra dideli, todėl keli lašai netrukdo jų funkcijai.

Veidrodėliai yra lengvai užlenkiami

Didelėms mašinoms kartais tenka manevruoti ir siaurose gatvėse, todėl vairuotojai kartais užlenkia veidrodėlius, taip sumažindami sunkvežimio plotį. Tuo tarpu kamerų taip lengvai neužlenksi. Įmanoma sukurti mechanizmą, kuris leistų greitai užlenkti ir kameros konstrukciją, tačiau veidrodėliai siūlo paprastai elegantišką sprendimą – juos galima užlenkti ranka.

Veidrodėliai yra pigesni ir lengvai užlenkiami, todėl siaurose vietose manevruojantys vairuotojai jaučiasi užtikrinčiau. (Volvo Trucks nuotrauka)

Veidrodėliai negenda

Gamintojai tikina, kad jų kamerų sistemos negenda. Tačiau anksčiau ar vėliau genda ir geriausi elektronikos prietaisai. Tuo tarpu paprasti veidrodėliai negenda. Jei dėl kokių nors priežasčių veidrodėlis suskiltų, jis ir toliau vykdytų savo funkcijas, net jei ne taip gerai kaip anksčiau. Tuo tarpu sugedusi kamera būtų rimta kliūtis vilkiko darbui. Be to, prisiminkite pirmąjį šio straipsnio punktą – įprastą veidrodėlį pakeisti pigiau nei suremontuoti sugedusią ar sudaužytą kamerą.

Vairuotojai yra pripratę prie veidrodėlių

Mercedes-Benz teigia, kad vairuotojai gali priprasti prie manevravimo atbulomis naudojant kameras. Jie pripras ir prie ekranų padėties bei kamerų sistemos valdymo. Galiausiai, jie pripras ir valyti tas aukštai sumontuotas kameras. Prie visų naujų technologijų reikia priprasti.

Jei ne veidrodėliai, Volvo FH salone būtų dar du ekranai. (Volvo Trucks nuotrauka)

Tačiau žinote prie ko jie jau yra pripratę – prie veidrodėlių. Jie tiesiog veikia ir visi jais moka naudotis. Veidrodėliai neskleidžia šviesos, kuri gali erzinti naktį, nereikia mokytis jais naudotis, visuose sunkvežimiuose jie veikia maždaug vienodai.

Tai, žinoma, nereiškia, kad veidrodėliai yra objektyviai geresni už kameras – ir vieni, ir kiti turi savų privalumų ir trūkumų. Didžiausias kamerų privalumas – aerodinamika. Būtent dėl to veidrodėlius anksčiau ar vėliau tikrai pakeis kameros. Ir kada nors į senamadiškus veidrodėlius žiūrėsime kaip į keistą praeities artefaktą.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia