Volkswagen Käfer buvo pirmasis savo markės automobilis, gamintas net kelis dešimtmečius ir taip užsitarnavęs legendos statusą. Vabalas, kaip jį įpratome vadinti, yra vienas iš lengviausiai atpažįstamų automobilių pasaulyje ir tą patį galime pasakyti ir apie jo reinkarnaciją New Beetle, gamintą 1998-2011 metais. Tačiau vienos šio automobilio versijos tikriausiai nesate sutikę – New Beetle RSi yra ypatingai retas.

New Beetle RSi, gamintas 2001-2003 metais. (Gamintojo nuotrauka)

Käfer buvo gaminamas nuo 1938 metų. Faktų iš istorijos neišbrauksi – tai buvo Hitlerio ir jo žmonių projektas, įgyvendintas per Ferdinando Porsche protą ir pieštuką. Vokietija aktyviai plėtojo greitkelių tinklą, kuriuo garsėja ir dabar, o tam, kad žmonės galėtų juo naudotis, reikėjo automobilių. Käfer buvo tikras liaudies automobilis. Kitaip tariant, tai buvo Volkswagen.

Käfer forma, kuri buvo nužiūrėta nuo čekoslovakiško Tatra V570 prototipo, buvo įkvėpta ne grožio, o pigumo siekio. Apvalus Vabalo stogas leido didelę kėbulo dalį pagaminti iš vos kelių štampuotų detalių. Oru aušinamas variklis buvo gale ir suko galinius ratus. Käfer buvo pigus, nes tokia ir buvo jo paskirtis. Karas sustabdė Vabalo gamybą, bet ji buvo atnaujinta netrukus po jo. Britai aptiko apgriautą Volkswagen gamyklą ir siūlė ją savo automobilių gamintojams. Niekas nepanoro gaminti Vabalo, todėl po Antrojo pasaulinio karo Vokietijoje atsirado Volkswagen. Volkswagen gamino Käfer, o Käfer sukūrė pasaulinį Volkswagen įvaizdį. Ilgą laiką Vabalas taip ir buvo vadinamas – tiesiog Volkswagen.

2003-ųjų Beetle – paskutinės serijos modelis. (Volkswagen nuotrauka)

Vokietijoje paskutinis Käfer buvo pagamintas 1978 metais. Europoje tuomet jis tiesiog atrodė pasenęs šalia žymiai modernesnių Renault 5, Fiat 127 ir net Citroën Dyane, kuris buvo tiesiog sumodernintas 2CV. Volkswagen pakeitė Käfer nepalyginamai modernesniais automobiliais – Golf ir Polo. Tačiau kai kuriose kitose rinkose Vabalas buvo gaminamas ir toliau. Meksikoje tai buvo tiesiog automobilis, o ne kažkoks aksesuaras ar entuziasto žaislas. Ten paskutinis Vabalas nuo konvejerio nuriedėjo 2003 metais.

Volkswagen Vabalą į savo modelių gamą sugrąžino 1997-aisiais, kai buvo pradėta New Beetle gamyba. Jokių pretenzijų į pigumą čia jau nebebuvo – New Beetle yra tiesiog stilingas automobilis norintiems išsiskirti iš minios. Kadangi New Beetle buvo gaminamas ant tos pačios platformos kaip ir Golf Mk.4, jo variklis yra priekyje, įsitaisęs tarp priekinių varančių ratų. New Beetle ir originalų Käfer sieja nedaug, bet bent jau išvaizda nepalieka abejonių, kad tai – giminaičiai.

Volkswagen New Beetle, gamintas 1998-2011 metais. (Gamintojo nuotrauka)

New Beetle RSi

New Beetle toli gražu nėra sportiškas automobilis. Tai – tiesiog mielas gyvenimo palydovas, greičiausiai geriausiai tinkantis gyvenantiems mieste. Tačiau 2001-2003 metais Volkswagen gamino ypatingą New Beetle RSi.

Volkswagen New Beetle RSi turėjo galingesnį variklį ir sportinę važiuoklę. (Gamintojo nuotrauka)

New Beetle RSi – tai sportinė modelio versija. Volkswagen ją sukūrė tiesiog dėl to, kad kompanijos viduje būta tikrų Vabalo istorijos mėgėjų. Jie norėjo pamatyti ypatingą New Beetle – tokį, kokį būtų verta kolekcionuoti. Tuo metu senieji Käfer jau seniai buvo statomi į privačias automobilių kolekcijas, bet New Beetle, kad ir koks stilingas būtų, neatrodė kaip entuziastams patrauklus modelis.

New Beetle RSi turi naujus bamperius, sparnus ir slenksčius. (Gamintojo nuotrauka)

Volkswagen inžinieriai paėmė 2,8 litrų VR6 (siauro kampo V6) variklį ir jį stipriai modifikavo- darbinis tūris išaugo iki 3,2 l, galia pasiekė 165 kW. Variklis buvo suporuotas su šešių laipsnių mechanine transmisija. New Beetle RSi gavo keturių varomų ratų sistemą 4motion, Remus išmetimo sistemą, 18 colių OZ ratus.

Nors žurnalistai spėliojo, kad New Beetle RSi važiuoklę kūrė Porsche inžinieriai, tai buvo Volkswagen projektas. Galinė automobilio važiuoklė buvo sustiprinta ir paplatinta, kad automobilis būtų stabilesnis trasoje. Tai, beje, stipriai sutrumpino padangų gyvavimo laiką, bet New Beetle RSi ir neturėjo jokių pretenzijų į taupumą. Žemesnės ir platesnės važiuoklės estetiką pabrėžė ir nauji bamperiai bei platesni sparnai.

New Beetle RSi turi dvigubą spoilerį – viršutinė dalis nukreipia orą link pagrindinio spoilerio. (Gamintojo nuotrauka)

New Beetle RSi viduje Volkswagen įrengė naują anglies pluošto ir aliuminio apdailą. Posūkiuose vairuotoją ir keleivį prilaiko sportinės Recaro sėdynės. New Beetle RSi išsaugojo ir galinę sėdynę, o štai bagažo skyrius šiek tiek sumažėjo dėl čia įrengtos atramos ir galinius ratus sukančio mechanizmo.

New Beetle RSi salonas – priekyje įrengtos Recaro sėdynės. (Gamintojo nuotrauka)

Šiek tiek daugiau nei pusantros tonos sveriantis Volkswagen New Beetle RSi iki 100 km/val. bėgėjasi apie 7-7,5 sekundes ir pasiekia maksimalų 225 km/val. greitį. Volkswagen inžinieriai pasistengė, kad automobilis išliktų stabilus ir važiuodamas tokiu greičiu – New Beetle RSi turi difuzorių ir dvigubą spoilerį. Šis automobilis sukurtas galvojant apie pasilinksminimą trasose, bet tam buvo šiek tiek per brangus.

Volkswagen pagamino tik 250 New Beetle RSi automobilių – jis yra dar retesnis nei anksčiau Nodum.lt aprašytas Jaguar Project 8. Jis kainavo daugiau nei 70 tūkstančių eurų, tačiau visi ribotos serijos automobiliai buvo išpirkti, o ir dabar yra noriai medžiojami kolekcionierių.

New Beetle RSi kabrioletas yra dar retesnis. (Gamintojo nuotrauka)

2011 metais New Beetle buvo pakeistas nauju Vabalu, kuris buvo sukurtas ant Golf MK.6 platformos. Tai yra modernesnis ir šiek tiek praktiškesnis automobilis. Jo gamyba nutraukta 2019 metais, nes Volkswagen turėjo susikoncentruoti į pelningųjų miesto visureigių gamybą.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia