Volvo garsėja kaip ypatingai saugių, praktiškų ir gal kiek nuobodokų automobilių markė. Tarp Volvo automobilių rastume ir labai įdomių, technologiškai pažangių ir sportiškų modelių, bet, atrodo, ne jie sudaro markės tapatybę. Ką rinktumėtės, jei norėtumėte prabangaus, klasikinio, įdomaus ir reto Volvo? 262C būtų geras papildymas bet kuriai kolekcijai.

Volvo 262C dabar yra labai retas automobilis – čia jis matomas ant tralo. (Volvo nuotrauka)

1974 metais Volvo pradėjo 200-osios serijos modelių gamybą. Tai – kampuoti, bet praktiški ir kokybiški automobiliai, kurių markę atspėti nesunku ir iš šešėlio. 200 serija pakeitė tokius automobilius kaip Volvo 140 – šis modelis, kurio istorijoje yra ir begėdiška Šiaurės Korėjos vagystė, buvo gaminamas 1966-1974 metais.

1961-1973 metais Volvo gamino ir stilingąjį P1800. Šis automobilis, kurio dizainą su italų Pietro Frua pagalba kūrė jachtų dizaineris Pelleas Pettersonas, buvo nelabai sportiškas GT. Volvo P1800 pasižymėjo elegantiškai minkštomis linijomis, ilga nosimi ir skoningomis chromo detalėmis. Tai nebuvo greitas automobilis – P1800 buvo skirtas patogioms ilgoms kelionėms, o ne smagiems pasivažinėjimams užmiesčio keliukais.

Volvo 262C ir Volvo P1800. (Jiří Sedláček, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Volvo net 12 metų gamino P1800, nepaisant to, kad jo mechaniniai mazgai buvo paimti iš senosios Amazon serijos. Taigi, P1800 gamybos nutraukimas 1973 metais buvo visiškai suprantamas žingsnis. Juolab, kad Volvo tuo metu pristatė labai modernią 200-ąją modelių seriją.

Pakankamai anksti buvo suvokta, kad P1800 netekusi Volvo modelių gama atrodo kiek nuobodokai. Todėl Volvo dizaineris Janas Wilsgaardas gavo užduotį – 200-ajai serijai reikia įdomaus kupė. Niujorke gimęs norvegų automobilių dizaineris, anksčiau dirbęs tokiuose projektuose kaip Amazon, 140, P1800 ES, paėmė Volvo 164 ir mintimis ėmė jį pjaustyti. Netrukus šis automobilis buvo supjaustytas iš tikrųjų, bet jau Italijos kėbulų gamintojo Coggiola ceche.

Visi ankstyvieji Volvo 262C yra sidabriniai ir turi vinilinius stogus. (Sudenius, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Pagal Wilsgaardo eskizus, Coggiola meistrai pašalino galines Volvo 164 dureles, suformavo žymiai žemesnę stogo liniją, primatavo 200-osios serijos nosies dizainą. Taip gimė pirmasis Volvo 262C prototipas. Netrukus Volvo uždegė žalią šviesą automobilio gamybai – šis darbas buvo patikėtas Bertone.

Bertone kompanija šiaip jau garsėja kaip dizaino namai, kuriuose dirbo tokie milžinai kaip Giorgetto Giugiaro ir Marcello Gandini, bet šįkart Bertone atliko tik gamintojo vaidmenį. Ir Volvo vėl turėjo stilingą kupė.

Volvo 262C stogo linija buvo net 10 cm žemesnė nei standartinio 260 sedano. (Sudenius, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Volvo 262C – tai 4,9 metrų ilgio penkiavietis dviduris GT. Jis pasižymi griežtomis kėbulo linijomis, žemais langais ir kone amerikietišku stogo profiliu, kuris yra net 10 cm žemesnis nei standartinio 260. Volvo šį automobilį matė kaip auštesnės klasės segmento dalyvį, todėl 262C salonas įrengtas labai prabangiomis medžiagomis. Be to, Volvo 262C turi tokią laikmečiui nebūdingą standartinę įrangą kaip centrinis užraktas, elektriniai langai, vairo stiprintuvas, šildomos sėdynės, greičio palaikymo sistema.

Galinius Volvo 262C ratus per 4 laipsnių mechaninę ar 3 laipsnių automatinę transmisiją suka 6 cilindrų variklis. Jį Volvo sukūrė kartu su Peugeot ir Renault, todėl jis dažnai vadinamas tiesiog PRV V6. Ankstyvieji 262C turi 2,7 litrų variklį, išvystantį 103-109 kW galią, bet nuo 1980-ųjų montuotas 2,9 l 114 kW variklis. Volvo 262C svoris siekia 1,45 tonas, todėl tai tikrai nėra greitas automobilis, nors lygiame greitkelyje jis teoriškai gali įsibėgėti iki 180 km/val.

1981-ųjų Volvo 262C. Dauguma šių automobilių buvo eksportuoti į JAV. (Volvo nuotrauka)

Per beveik 6 gamybos metus Volvo 262C porą kartų buvo atnaujintas. 1978 metais atnaujintas automobilio galas, 1980-aisiais – priekis. Visi 1976-1979 metais pagaminti Volvo 262C buvo sidabriniai su juodais viniliniais stogais. 1979 metais Bertone kai kuriuos 262C kėbulus jau dažė aukso spalva, o nuo 1980-ųjų pirkėjai galėjo rinktis ir juodą, rudą ar mėlyną spalvą. Tuomet ir vinilinė stogo danga tapo nebūtina, nors su ja Volvo 262C atrodo daug klasiškesnis.

Volvo atstovybė Šiaurės Amerikoje buvo sukūrusi ir 262C kabrioletą. Šią modifikaciją atliko Kalifornijos kompanija Newport Conversions. Pirmasis Volvo 262C kabrioletas, gavęs Solaire vardą, buvo padovanotas kompanijos vadovui. Tiesą sakant, amerikiečiai tikėjosi, kad Volvo imsis serijinės Solaire gamybos. Tačiau kompanijos vadovai nusprendė, kad Solaire yra nepakankamai saugus, todėl buvo pagaminti tik 5 prototipai.

1981-ųjų Volvo 262C Solaire. (Volvo nuotrauka)

Volvo 262C buvo gaminamas beveik 6 metus (1976-1982 m.) Iš viso Bertone gamyklą paliko 6622 tokie automobiliai, maždaug trys ketvirčiai jų iškeliavo į JAV. Dabar tai yra labai retas Volvo modelis. Palyginimui, pasaulį išvydo 39,4 tūkstančiai P1800 ir daugiau nei 8 tūkstančiai P1800 ES. Nepaisant to, 262C vertė kol kas dar nešoko į viršų – šie kolekciniai automobiliai dar nėra labai brangūs.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia