Visureigiai kuriami dėl įvairių priežasčių. Dažnai jie reikalingi tam, kad žmonės galėtų pasiekti atokius pramoninius objektus, nuošalius gamtos kampelius ar tiesiog pasimėgautų bekelės teikiamais malonumais. ZIL-2906 įdomus tuo, kad buvo sukurtas labai specifinei užduočiai – kosminių kapsulių paieškai.

Reikalas tame, kad iš kosminių stočių sugrįžtančios Sojūz kapsulės gali nusileisti ir ne lengviausiai pasiekiamose vietose. Pavyzdžiui, kur nors Sibiro taigoje, tarp medžių ir pelkių, kur nėra jokių kelių ir miestų. Labai svarbu kosmonautus pasiekti anksčiau nei juos suras laukiniai gyvūnai. Juk nusileidimas dažnai būna gana grubus, todėl jo metu įmanoma ir susižeisti. Taigi, dar aštuntojo dešimtmečio pabaigoje buvo nuspręsta sukurti mašiną, kuri galėtų greitai pasiekti į Žemę sugrįžusią kapsulę, nepriklausomai nuo vietovės sąlygų.

Iš tikrųjų, ZIL-2906 (ir naujesnė ZIL-29061 versija) yra dviejų mašinų derinio dalis. Šis visureigis su sraigtine važiuokle yra vežamas ant  ZIL-4906 sunkvežimio, kuris turi net šešis varomus ratus. ZIL-2906 yra gana lėtas, todėl tiesiog negali būti naudojamas kaip vienintelė paieškos ir gelbėjimo priemonė. Tuo tarpu ZIL-4906 sunkvežimis išvysto 80 km/h greitį. Jis važiuoja tol, kol kelias pasidaro per daug sudėtingas. O neįveikiamų kliūčių šiam sunkvežimiui yra nedaug, nes jis turi 6 varomus ratus ir gali plaukti. Visgi, kai privažiuojamos neįveikiamos gamtinės kliūtys, nuo ZIL-4906 nugaros greitai nukraunamas ZIL-29061, kuris toliau kelionę tęsia pats.

ZIL-29061 gali ir plaukti, ir važiuoti bet kokiu paviršiumi. (Mil.ru, Wikimedia (CC BY 4.0)

ZIL-2906 turi uždarą šildomą kabiną, kurioje dirba du įgulos nariai (medikas ir vairuotojas) ir yra vietos kosmonautams. Šie, beje, įprastai gabenami gulomis, net jei nėra susižeidę. ZIL-2906 ilgis – 4,86 metrai, o plotis – 2,2 metrai. Nepaisant to, kad ZIL-29061 korpusas yra pagamintas iš aliuminio, o kabina – iš stiklo pluošto, šis visureigis vis tiek sveria apie 2,25 tonas. ZIL-2906 svėrė šiek tiek mažiau dėl mažesnių ir silpnesnių variklių. Žinoma, tikriausiai keisčiausiai atrodo šio visureigio sraigtinė važiuoklė.

Pasiekus nepravažiuojamą ruožą, nukraunamas visureigis su sraigtine važiuokle, kuris kelionę tęsia pats. (Mil.ru, Wikimedia (CC BY 4.0)

Sraigtinė važiuoklė yra labai retas konstrukcinis sprendimas. Techniškai, ji siūlo geresnį sukibimą su minkštu paviršiumi, tačiau labai prastai veikia ant kietos kelio dangos. Ji taip pat yra potencialiai brangesnė, greičiau dėvisi. Visi šie trūkumai ZIL-2906 atveju yra nesvarbūs, nes ši mašina yra labai specializuota ir yra naudojama tik tuomet, kai reikia ieškoti kažkur nusileidusios kosminės kapsulės.

ZIL-29061 yra naudojami iki šiol. (Mil.ru, Wikimedia (CC BY 4.0)

ZIL-29061 turi du VAZ variklius, kiekvienas išvysto po 77 arklio galias. Ant sniego to pakanka pasiekti 45 km/h, pelkėtoje vietovėje ZIL-29061 gali įsibėgėti iki 20 km/h, o vandenyje – iki 16 km/h. Pirmosios versijos naudojo daugiau nei dvigubai silpnesnius ZAZ variklius, todėl važiavo gerokai lėčiau. Kiekvienas variklis per keturių laipsnių transmisiją suko vienos pusės sraigtą, todėl ši mašina yra stebėtinai manevringa. ZIL-29061 turi du 72 litrų talpos degalų bakus, kurie įprastai ištuštinami per maždaug 4 valandas.

Iš viso pagaminta 20 ZIL-29061 visureigių. Bent keli iš jų yra tebenaudojami iki šiol, kai to tik prireikia.

Taip pat skaitykite:

LARC-LX – neįtikėtinai didelė karinė amfibija;

International Harvester Jungle Yacht – prabangus namelis ant ratų Afrikos tyrinėjimams;

Šarvuotas Antrojo pasaulinio karo drakonas – bauginančios išvaizdos vilkikas, sukurtas vežti tankams;

ZIL-E167 – sovietinis šešiaratis visureigis, turėjęs užkariauti Sibiro ir Uralo regionus;

Charkovianka – didžiuliai sovietų sniegaeigiai, pasiekę Pietų Ašigalį;

Antarctic Snow Cruiser turėjo ištirti Antarktidą, bet buvo palaidotas sniego ir gėdos;

Foremost Husky 8 – dvi poros vikšrų, 80 tonų svoris ir nepalaužiamas charakteris.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia