Rivian – tai nauja, bet pakankamai sėkminga elektromobilių gamintoja, kurios mašinos kol kas dar nėra parduodamos. Rivian gamina visureigius – kompanija jau parodė pirmąjį bekelei tinkantį automobilį R1S ir pikapą R1T. Šių metų pradžioje Rivian surinko 700 milijonų dolerių investicijų, didžiąją dalį kurių kompanijai skyrė Amazon. Dabar interneto prekybos milžinė dar labiau stiprina ryšius su elektromobilių startuoliu.
Rivian, gali būti, jums net nėra girdėta automobilių markė. 4X4 Tesla pravardžiuojamas Rivian ruošiasi gaminti nuotykiams skirtus visureigius ir pikapus. Idėjos ir technologijos pritraukė rimtų investuotojų. Šių metų pradžioje Rivian surinko 700 milijonų dolerių, iš kurių 440 mln. atkeliavo iš Amazon. Kiek vėliau dar 500 milijonų pridėjo ir Ford, norintis ant Rivian platformos matyti ir savo modelį. Ford gamina automobilius, o štai kam Amazon prireikė elektromobilių gamintojo akcijų aiškėja tik dabar.
Interneto prekybos milžinė užsakė 100 tūkstančių Rivian furgonų, kuriuos naudos savo prekių pristatymui. Šios naujienos įdomios dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, 100 tūkstančių naujų furgonų yra labai daug. 2018 metais Amazon įsigijo 20 tūkstančių Mercedes-Benz Sprinter furgonų, taip tapdama didžiausia Sprinter naudotoja pasaulyje.
Antra, Rivian šiuo metu negamina furgonų – net prototipų nesame matę. Rivian ruošiasi gaminti pikapą R1T ir visureigį R1S – du lengvuosius automobilius asmeniniam naudojimui. Kompanija tyliai elektromobilius kuria nuo 2009 metų, tačiau iki šiol nebuvo žinoma, kad vienas iš Rivian tikslų – komercinis transportas. Tačiau kartu su pranešimu apie 100 tūkstančių furgonų pirkimą Amazon parodė ir kaip jie atrodys.
Nėra jokių duomenų apie šių furgonų technines savybes, tačiau galima numanyti, kad jie naudos tą pačią plokščią platformą kaip ir R1S ir R1T. Šie automobiliai turi po vieną elektros variklį kiekvienam ratui, išvystantį 147 kW galią. Neabejojama, kad Amazon skirti furgonai irgi bus varomi visais 4 ratais. Kalbant apie pikapą bei visureigį, Rivian teigia, kad bus siūlomi keli baterijų variantai – 180 kWh leis nuvažiuoti 640 km, 135 kWh – 480, o vėliau pasiūlyta 105 kWh – 370 km. Žinoma, furgonas bus sunkesnis ir didesnis – jame baterijų tilps daugiau, bet toliau nuvažiuoti greičiausiai nepavyks.
O dabar pakalbėkime apie iššūkius
Kodėl Amazon reikia tiek daug elektrinių furgonų? Amazon reikia daug furgonų, nes kompanija yra milžiniška. Elektriniai furgonai leis sumažinti sąnaudas bei pasiekti tas miestų vietas, kur dyzelinės mašinos nebebus pageidaujamos. Kitaip tariant, Rivian furgonai leis išvengti papildomų mokesčių, taikomų taršiems automobiliams ir puikiai pasitarnaus paskutinėje prekių pristatymo stadijoje.
Amazon turi ambicingą tikslą – iki 2040-ųjų nori tapti CO2-neutralia kompanija. Tam reikės ne tik elektrinių furgonų, bet ir sunkvežimių.
Ar Rivian susitvarkys su tokiu didžiuliu užsakymu? Iš tikrųjų, kad ir kaip būtų keista, beveik neabejojama, kad Rivian pasiseks. Kompanija jau yra sukūrusi savo elektrinę platformą, o furgonas savo konstrukcija turėtų būti pakankamai paprastas. Rivian turi pinigų – investuotojai tiki kompanijos idėja. Turi ir gamyklą – Ilinojuje ruošiama buvusi Mitsubishi gamykla, kurios teoriniai pajėgumai siekia 350 tūkstančių mašinų per metus. Žinoma, pirmieji Rivian tikslai yra kuklesni – 2025 metais norima pagaminti 50-60 tūkstančių elektromobilių.
O Amazon planuose greitos furgono gamybos ir nereikia. Planuojama, kad pirmieji Rivian furgonai keliuose pasirodys 2021 metais, o 2022-aisiais jų skaičius pasieks 10 tūkstančių. Visus 100 tūkstančių Rivian furgonų Amazon tikisi turėti iki 2030-ųjų. Juk ir jai reikia pasiruošti – teks įsirengti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą.
Ar senieji automobilių gamintojai atsilieka? Taip. Kaip kadaise patogiuose krėsluose įsitaisę automobilių pramonės ponai stebėjo, kaip pro šalį lekia Tesla, taip dabar jie, panašu, į priekį praleis dar vieną rinkos naujoką. Tiesa, nereikėtų sakyti, kad judesio visai nėra. Nissan turi e-NV200, Mercedes-Benz gamina eVito, o Opel ruošia elektrinį Vivaro. Tačiau tai – elektrifikuotos vidaus degimo varikliais varomų mašinų platformos. Kitaip tariant – kompromisas. Kiek rimčiau atrodo Volkswagen planai panaudoti ID Buzz platformą krovininiam furgonui gaminti, bet Rivian kol kas pasistūmėjo toliausiai.
Ir nemanykite, kad to 100 tūkstančių furgonų užsakymo nebūtų norėję priimti rinkos senbuviai. Tiesiog ši galimybė šįkart praėjo pro šalį.
Taip pat skaitykite:
Elektriniai Rivian visureigiai sulaukė Amazon investicijos;
Naujas senas Volkswagen eKäfer – legendinis vabalas virto elektromobiliu;
Estiškas elektromobilis Nobe 100 yra keistas ir toks mielas;
L’Œuf Electrique – elektrinis kiaušinio formos automobilis, sukurtas dar 1942 metais;
7 įdomiausi faktai apie naująjį Porsche Taycan;
Elektriniai sunkvežimiai važinėjo dar prieš 100 metų;
Piaggio Ape – legendinė Italijos miestų bitė.