7 svarbiausi faktai apie naująjį Porsche Taycan – pusantrų metų kurtas vardas, 800 voltų sistema ir įspūdingas greitis (Video)

7 svarbiausi faktai apie naująjį Porsche Taycan – pusantrų metų kurtas vardas, 800 voltų sistema ir įspūdingas greitis (Video)

Porsche ką tik pristatė pirmąjį savo masinės gamybos elektromobilį Taycan. Tai yra labai svarbus modelis markės istorijoje, turintis tapti naujuoju Porsche veidu. Štai 7 įdomiausi ir svarbiausi faktai, kurie geriausiai apibūdina Porsche Taycan tapatybę, svarbą ir technologijas.

Pasaulis juda link elektromobilių ir tas judėjimas yra nesustabdomas. Kita vertus, šiemet pasirodė ir dar vienas įdomus automobilis – pirmasis Chevrolet Corvette su viduryje sumontuotu varikliu. Taycan ir Corvette yra tarsi dvi priešingybės, tačiau abu yra savaip įdomūs.



1. Tesla Model S konkurentas?

Porsche Taycan dar nuo Mission-E laikų yra vadinamas Tesla žudiku. Ir dabar automobilis yra laikomas pagrindiniu Tesla Model S konkurentu, tačiau tai yra nesąmonė ir žurnalistai bei automobilių naujienų skaitytojai turėtų nustoti vadinti šiuos automobilius pagrindiniais konkurentais. Kad ir koks greitas būtų, Tesla Model S yra kasdienis automobilis, tuo tarpu Taycan bus žymiai retesnis ir žymiai brangesnis išskirtinis prabangių automobilių gamintojo kūrinys. Taycan Turbo kainuos nuo 152, Turbo S – nuo 185,5 tūkstančių eurų. Paprastesnės Taycan versijos kainuos pigiau, bet tai vis tiek bus brangus prabangių automobilių gamintojo modelis, nusitaikęs į visiškai kitokį pirkėją nei Tesla Model S.

Taycan – pirmasis Porsche masinės gamybos elektromobilis. (Gamintojo nuotrauka)

2. Neįprastas vardas

Porsche Taycan buvo sukurtas Misssion-E koncepcijos pagrindu. Visi suprato, kad automobilis nenešios Mission-E vardo – jis per daug negrabus. Iš tikrųjų, projekto kūrėjai, teisininkai ir marketingo specialistai vardą naujajam modeliui galvojo jau kurį laiką. Buvo rengiami susitikimai, svarstomos kelios versijos. Pavadinimas turi gražiai skambėti, būti lengvai ištariamas bet kurioje pasaulio dalyje, nekelti teisinių problemų dėl panašumo į kitus prekinius ženklus. Komanda sukūrė daugiau nei šešis šimtus variantų. Skirtingus vardus bandė žmonės iš 23 šalių, juos tikrino teisininkai, savo nuomonę reiškė rinkodaros ekspertai. Automobilio vardas privalo pabrėžti kokią nors jo charakteristiką ir būti atpažįstamas kaip Porsche kiemo vaikas.

Taycan modelio pavadinimas kurtas pusantrų metų. (Gamintojo nuotrauka)

Galiausiai, po pusantrų metų trukusio darbo, buvo pasirinktas Taycan vardas. Jis sukurtas iš dviejų turkiškų žodžių ir reiškia „jauno žirgo siela“. Japonų kalboje taip pat yra žodis taikan, reiškiantis „fizinis potyris“, todėl Porsche pasirinko naująjį modelį pavadinti Taycan – pabrėžiama jaunystė, tas žirgas, matomas markės logotipe, ir veržlumas yra puiki kombinacija.

Tačiau ne viskas taip puiku, kaip gali pasirodyti. Pirmiausia pasaulį išvydo Turbo ir Turbo S versijos. Tokie modelių pavadinimai anksčiau nurodė, kad automobilis turi turbokompresorių. Dabar Porsche šiuos žodžius naudoja tiesiog greitoms versijoms apibūdinti ir tai pykdo automobilių mėgėjus. Juk jokio turbokompresoriaus ar turbinos Porsche Taycan neturi ir negali turėti.

Turbo versijos pavadinimas pykdo automobilių mėgėjus – jokio turbokompresoriaus šis automobilis neturi. (Gamintojo nuotrauka)

3. 800 voltų 400 voltų pasaulyje

Porsche Taycan yra pirmasis elektromobilis pasaulyje su 800 voltų elektros sistema. Tai – dvigubai didesnė įtampa, nei gali pasigirti kiti šiuolaikiniai elektromobiliai. Ši inovacija leidžia sumažinti elektros srovę. Tai reiškia, kad Taycan gali turėti plonesnius laidus ir ne tokį sunkų laidyną.  Dar svarbiau tai, kad dėl mažesnės srovės ir gero terminio efektyvumo Taycan varikliai ir baterijos taip stipriai neįkais. Mažai kas žino, kad nors Tesla Model S yra labai greitas, pademonstruoti savo akceleraciją jis gali tik kelis kartus iš eilės, o tada turi pailsėti ir atvėsti. Taycan šios problemos neturi. Inovatyvios elektros sistemos dėka Porsche Taycan Niurburgringo trasoje pademonstravo rekordinį 7 min. 42 sekundžių laiką. Palyginimui, Tesla Model S ten nepademonstravo jokio laiko, nes važiuoti pilna jėga tokį ilgą laiką tiesiog negali, nes perkaista.

Porsche Taycan Niurburgringe

Ši sistema idealiomis sąlygomis leis įkrauti 93,4 kWh iki 80 %  vos per 22,5 minutes. Su pilnai įkrauta baterija Turbo nuvažiuos 455 km, Turbo S – 422 km. Tačiau tai nėra esminis rodiklis – juk niekas neklausia, kokios yra Porsche 911 degalų sąnaudos. Kita vertus, Taycan nepasimes ir ilgose kelionėse – jis yra labai aptakus, greitkelyje gali išjungti galinį variklį, o ir transmisija leis pasiekti geresnį efektyvumą.

Porsche Taycan turi 93,4 kWh bateriją. (Gamintojo nuotrauka)

4. Elektromobilis su transmisija

Porsche Taycan Turbo ir Turbo S yra vairuojami ir varomi visais 4 ratais. Apytiksliai du trečdaliai galios perduodami galinei ašiai, kuri įprastai yra labiau apkraunama ir generuoja daugiau sukibimo. Turbo versija išvysto 670 ag (490 kW), Turbo S – 761 ag (560 kW). Maksimalus abiejų versijų greitis yra 260 km/h, tačiau akceleracija, žinoma, skiriasi – Taycan Turbo  S iki 100 km/val. įsibėgėja per maždaug 2,8 s, Turbo užtrunka apie 3 sekundes.

Taycan Turbo S iki 100 km/h įsibėgės vos per 2,8 sekundes. (Gamintojo nuotrauka)

Porsche Taycan turi dviejų laipsnių transmisiją – tai yra labai retas sprendimas elektromobilių pasaulyje, tačiau Formulės E bolidai naudoja net 3 ar 4 laipsnių transmisijas. Pirmoji pavara leis Taycan pasiekti geriausią įmanomą įsibėgėjimą, antroji – geriausią įmanomą efektyvumą.

5. Geri stabdžiai nerūdija

Porsche Taycan, kaip ir daugelis kitų elektromobilių, gali stabdyti naudodamas savo elektros variklius. Taip atgaunama dalis energijos, kuri kitaip būtų iššvaistyta. Porsche skaičiuoja, kad važinėjant įprastai elektros varikliai atliks 90 % viso stabdymo. Tai reiškia, kad nenaudojami stabdžių diskai imtų rūdyti, tačiau Porsche tam jau anksčiau paruošė sprendimą – volframo karbidu dengti stabdžių diskai ne tik nerūdi, bet ir beveik nedyla, todėl neteršia aplinkos (ir ratlankių) dulkėmis.

Porsche gali be problemų naudoti baltas stabdžių kaladėlių apkabas, nes Taycan stabdžiai beveik nedyla ir nerūdi. (Gamintojo nuotrauka)

6. Įspūdinga važiuoklės sistema

Kaip matyti iš to rekordo Niurburgringo trasoje, Taycan mėgsta posūkius. Juos įveikti padeda itin žemas svorio centras (žemesnis nei 911), sportinės padangos ir ypatinga važiuoklės sistema. Porsche Taycan turi trijų kamerų pneumatinę važiuoklę su elektronine amortizacijos kontrolės sistema ir elektromechaniniu stabilizatoriumi. Taycan Turbo ir Turbo S yra varomi ir vairuojami visais ratais, automobilis pats renkasi, kuriems ratams reikia pasiųsti daugiau galios. Kompiuteris nuolat analizuoja važiuoklės darbą ir atlieka nustatymų pakeitimus daugybę kartų per sekundę. Vairuotojas gali rinktis iš kelių režimų Normal, Sport, Sport Plus ir Range (pastarasis yra skirtas energijos taupymui), bet gali visus nustatymus keisti ir individualiai.

Kompiuteris realiu laiku stebi važiuoklės darbą ir atlieka daugybę pakeitimų, kad Taycan posūkius įveiktų greitai, o keleiviai jaustųsi patogiai. (Gamintojo nuotrauka)

7. Dizainas patiks ne visiems

Porsche Taycan yra negražus – toks mūsų verdiktas. Liūdnas automobilio veidas su riedančiomis ašaromis (stabdžių aušinimo angomis) ir ta ilga anga virš priekinio spliterio tikrai nepadeda Taycan dizainui. Šis automobilis atrodo stambesnis ir sunkesnis nei yra (o yra labai sunkus – 2 359 kg) . Kita vertus, jo siluete galima įžiūrėti 911 bruožų.

TopGear žvilgsnis į naująjį Taycan

Taycan išorės dizainą suformavo aerodinamika. Visos automobilio formos kurtos taip, kad būtų kiek įmanoma aptakesnės. Spoileris taip pat pasislepia bagažinės dangtyje, kai jų nereikia, ventiliacijos angos užsidaro, ratlankiuose yra mažai angų, o automobilio dugną dengia plokščias aptakas. Įdomus faktas – Taycan yra pirmasis Porsche automobilis su visiškai paslėpta galine važiuokle. Aerodinaminis Taycan koeficientas siekia 0,22. Palyginimui, Porsche 911 (0,29), Tesla Model S (0,24) ir net Toyota Prius (0,24) nėra tokie aptakūs.

Taycan siluete įmanoma įžvelgti 911 bruožų. (Gamintojo nuotrauka)

Taycan viduje surasite mažiausiai tris ekranus – vienas yra už vairo, vienas centre ir vienas tiesiai po juo. Jei to nepakaks, dar vieną ekraną galima užsakyti keleiviui. Porsche didžiuojasi, kad salone beveik nėra mygtukų – viskas valdoma lietimui jautriais ekranas ir balso komandomis. Porsche pirmą kartą siūlo ir veganišką interjerą, kuriame nėra nė trupučio odos.

Taycan salone gali būti net 4 ekranai. (Gamintojo nuotrauka)

Porsche Taycan yra naujos eros pradžia ir, tikriausiai, svarbiausias šiemet pasirodantis automobilis. Jis yra sportiškas, tikrai greitas ir, svarbiausia, išlaiko tą unikalų Porsche charakterį. Gamintojas negalės skųstis Taycan pardavimais, todėl bus įdomu pamatyti, koks bus kitas Porsche elektromobilis.



Taip pat skaitykite įdomių faktų septintukus apie:

Chevrolette Corvette

Lotus

SEAT

Volvo

Lexus

Honda

Subaru

Audi

BMW

BMW E30

Peugeot

Jeep

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.