Lotus – gerai žinomas britų automobilių gamintojas, įkurtas dar 1948 metais. Tai yra legendinė markė, palikusi gilų pėdsaką sportinių automobilių istorijoje. Lotus ne kartą atsidūrė ant bankroto slenksčio, tačiau vis išsisukdavo naujų investuotojų dėka. Ir dabar Lotus pristatė galingiausią serijinės gamybos automobilį pasaulį Evija. Štai 7 įdomūs faktai apie Lotus, kurių galbūt nežinojote.

Nodum ne kartą dėliojo įdomių faktų septintukus apie įvairias markes. Čia galite paskaityti 7 įdomius faktus apie SEAT,  o jei jums labiau patinka sunkvežimiai, siūlome sužinoti ką nors naujo apie SCANIA. O dabar pirmyn prie Lotus.

Lotus istorijos centre – viena iškiliausių automobilio pasaulio asmenybių. Lotus Engineering Ltd. kompaniją įkūrė Colinas Dare’as ir Colinas Chapmanas. Nors abu šie žmonės kompanijos istorijoje buvo labai svarbūs, Colinas Chapmanas tapo absoliučia automobilių gamintojų ir sporto legenda. Chapmanas pasižymėjo revoliuciniu požiūriu į sportinius automobilius. Jis manė, kad pats svarbiausias prioritetas turėtų būti automobilio svoris. „Padidinus galią, automobilis greičiau važiuoja tiesiosiose. Sumažinus svorį jis greičiau važiuoja visur“, sakydavo Chapmanas. Todėl dar pačioje kompanijos pradžioje Lotus automobilius ėmėsi gaminti iš stiklo pluošto, kurį tebenaudoja iki šiol. Chapmanas taip pat pats asmeniškai vadovavo Lotus Formulės 1 komandai ir net 7 kartus ją atvedė iki konstruktorių taurės.

Colinas Chapmanas duoda paskutinius patarimus Grahamui Hillui. (Eric Koch/Anefo, Wikimedia)

Colinas Chapmanas Lotus valdė ne tik kaip savo verslą, bet kaip savo automobilių gamyklą – visi automobiliai turėjo pirmiausia tikti jam. Jis pats prisidėjo kuriant nemažai inžinerinių sprendimų ir nuolat reikalavo – tik sumažinkite automobilio svorį. Chapmanas mirė 1984-aisiais pakirstas širdies smūgio.

Pėdsakas kitų gamintojų istorijose. Lotus sportinių automobilių gamybos filosofija visada viliojo ir kitus gamintojus, kurie nuolat stengėsi pasamdyti Lotus inžinierius ar net visą jų komandą. Ir patys Lotus automobiliai visada turėjo genialių sprendimų, kurie tapo kitų automobilių pagrindu. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad pirmoji Toyota Supra karta buvo kuriama su Lotus inžinierių pagalba? Šį susitarimą pasiekė pats Colinas Chapmanas – Toyota dalys buvo naudojamos Lotus Excel automobilyje. Lotus ir Toyota ryšiai nėra nutrūkę iki šiol.

1979-ųjų Toyota Celica XX 2000G – Lotus prisidėjo prie šio automobilio kūrimo. (TTTNIS, Wikimedia)

DeLorean platformą sukūrė Lotus. Pirmasis Tesla automobilis Tesla Roadster buvo sukurtas Lotus Elise pagrindu. Vienas greičiausių automobilių pasaulyje Hennessey Venom GT buvo kuriamas ant Lotus Exige platformos. Lotus inžinieriai taip pat prikišo nagus ir prie Nissan GT-R važiuoklės konfigūracijos. Lotus Seven, automobilis gamintas 1957–1972 metais, iki šiol yra nemirtingas – dabar šį dizainą naudoja Caterham ir Donkervoort. Pirmos kartos Mazda MX-5 atsirado žvalgantis į Lotus Elan. Ir tokių istorijų yra daugybė – Lotus padarė didesnę įtaką nei galite įsivaizduoti.

1970-ųjų Lotus Super 7 – tokio dizaino automobilius Caterham gamina iki šiol. (Bernardi638, Wikimedia)

Neatskleidžiama Lotus vardo ir raidės E paslaptis. Įprastai automobilių markės yra vadinamos jų įkūrėjų vardais, tačiau šiandien kalbame ne apie Chapman automobilius. Tai kodėl Chapmanas savo kompaniją pavadino Lotus? Niekas nežino! Galbūt jam patiko augalas, o galbūt toks pavadinimas kilo dėl to, kad Chapmanas dažnai sakydavo „us lot“. Lotus logotipas yra gana paprastas – jame matomos ACBC raidės, nes pilnas Chapmano vardas buvo Anthony Colin Bruce Chapman.

Lotus Esprit V8 – legendinis superautomobilis. (Jackson lo2007, Wikimedia(CC BY 3.0)

Beje, ar pastebėjote, kad visi Lotus modelių pavadinimai prasideda raide E? Tai prasidėjo 1956 metais su Lotus Eleven. Po to sekė Elite, Elan, Europa, Esprit ir dar keli modeliai, kol ateiname iki naujojo Evija. Lotus Eleven turėjo būti pavadintas tiesiog Lotus 11, tačiau buvo baiminamasi, kad skaičiai bus palaikyti romėnišku dvejetu (II). Chapmanui patiko skambesys ir po to sekė dar keli modeliai, pavadinti žodžiais prasidedančiais raide E. O kai tradicija yra pradėta, ją sulaužyti yra labai sunku. Gerai tai, kad visi tie pavadinimai yra reikšmingi.

Lotus Evora – šis automobilis turi V6 variklį viduryje ir bagažinę gale, tačiau vis tiek yra keturvietis. Na, bent jau techniškai. (Mr.choppers, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Niekingi 2010-ieji. Naujų modelių paskelbimas visada yra didelė šventė. Tačiau kai 2010-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje Lotus paskelbė net apie 5 naujus modelius, visi tik vartė akimis – jų tikrai nebus. Būtų gerai, jei juos Lotus gamintų, bet negamins ir visi iš karto tai suprato. Tuomet Lotus iškilmingai skelbė apie naują erą – visiškai naują Elise (senoji gaminama iki šiol), porą naujų sportinių kupė Elite ir Elan, superautomobilį Esprit ir netgi sportinį limuziną Eterne. Į tai buvo graudu žiūrėti – finansinių problemų kamuojamas Lotus žadėjo tai, ko negalėjo ištesėti. 2012 metais liko tik Esprit projektas, kuris irgi buvo atšauktas. Jokių naujų modelių Lotus nepristatė iki 2019-ųjų.

2010-ųjų Lotus Esprit koncepcinis automobilis. ({{{1}}}, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Nesibaigiančios finansinės problemos. Rimtas finansines Lotus problemas sprendė dar Chapmanas. Jam mirus, padėtis tik blogėjo ir reikėjo naujų investuotojų. 1986 metais tokiu tapo General Motors – viena didžiausių automobilių korporacijų pasaulyje. 1993 metais Lotus pateko į italų verslininko ir tuometinio Bugatti savininko Romano Artioli rankas. Jo kompanijai bankrutavus, 1996 metais Lotus įsigijo Malaizijos Proton. Ši kompanija iš tikrųjų Lotus davė labai daug. Investicijos atgaivino visą Lotus modelių gamą. Tačiau 2017 metais kontrolinis Lotus akcijų paketas pateko į kinų Geely rankas. Ir tai nėra blogai – šiai korporacijai taip pat priklauso Volvo, todėl tikėtina, kad Lotus ims bendradarbiauti su švedais. Tai padėtų atnaujinti Lotus automobilių įrangą – šie automobiliai turi pasenusias multimedijos sistemas ir kai kuriuos kitus komponentus.

Lotus Exige S ir šiandien yra vienas smagiausių automobilių trasoje. (TheMamos, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Lotus 340R neturėjo nei durelių, nei stogo. Lotus Elise yra labai lengvas sportinis automobilis, tačiau ir jis turi daug visokių privalumų, kurie neprisideda prie vairavimo malonumo. Pavyzdžiui, dureles. 2000-aisiais Lotus ėmė gaminti 340R – Elise be jokių priedų. Šis automobilis neturėjo nei durelių, nei stogo. Su visais skysčiais 340R svėrė tik 701 kg. Viduryje buvo montuojamas Rover K-Series keturių cilindrų variklis, išvystantis 132 kW. To pakako, kad 340R iki 100 km/h įsibėgėtų vos per 4,4 s. Lotus pagamino tik 340 tokių automobilių.

Riboto tiražo Lotus 340R. (tandemracer, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Naujausias istorijos puslapis – Lotus Evija. Visai ką tik, 2019-ųjų liepą Lotus pristatė naują riboto leidimo modelį Evija. Tai – visiškai naujas automobilis, nei dizainu, nei konstrukcija nesusijęs su jokiais kitais Lotus modeliais. Evija yra elektrinis hiperautomobilis. Lotus siekė, kad tai būtų galingiausias serijinės gamybos automobilis pasaulyje, todėl elekrinė Evija širdis išvysto 1972 ag (2000 PS arba 1 473 kW). Williams Advanced Engineering sukurta baterija bus sumontuota centre, po skaidriu dangčių – taip, kaip demonstruojami gražiausi superautomobilių varikliai. Kiekvienas Evija ratas turės nuosavą variklį, todėl kompiuteris galės valdyti kiekvieno rato sukimo momentą atskirai. Tai ir palyginti nedidelis 1 678 kg svoris užtikrins, kad automobilis posūkiais lėks kaip Lotus ir priklauso.

Lotus Evija – daugiau nei du milijonus eurų kainuosiantis elektrinis hiperautomobilis. (Gamintojo nuotrauka)

70 kilovatvalandžių baterijos suteikiamas 400 km nuotolis yra pakankamai įspūdingas rodiklis, tačiau dar labiau stebina įkrovimo galimybės. Williams pasistengė, kad šią bateriją būtų įgalima įkrauti net 800 kW galios stotelėse. Tokių, žinoma, nėra ir kažin kada bus. 350 kW bateriją pripildytų per 18 minučių. Sportiniai automobiliai turi lankytis trasose, tačiau elektromobiliai turi saugoti baterijas nuo perkaitimo. Lotus teigia, kad prieš perkaisdama Evija trasa gali važinėti apie 7 minutes – po to reikės pailsėti.

Evija baterijos bus automobilio viduryje, po permatomu gaubtu. (Gamintojo nuotrauka)

Evija salonas, kaip ir buvo galima tikėtis, yra gana ankštas ir pakankamai minimalistinis. Į akis krenta ovalo formos vairas, vienintelis ekranas priešais vairuotoją ir mygtukynas centrinėje konsolėje. Evija turės penkis dinaminius režimus – Range, City, Tour, Sport ir Track – pirmasis, žinoma, yra ekonomiškiausias, o paskutinis – ekstremaliausias, skirtas trasai.

Lotus Evija turi pakankamai minimalistinį, bet gražų saloną. (Gamintojo nuotrauka)

Lotus Evija pasižymi aerodinamišku dizainu. Akivaizdu, kad automobilis buvo sukurtas greičiui – oro latakai yra masyvūs, tačiau kartu ir savotiškai gražūs. Evija neturi veidrodėlių – jų vietą užims kameros. Svarbiausia – žvelgiant į automobilio siluetą nesunku atpažinti, kad tai – Lotus. Tiesa, tradiciškai žalias logotipas kažkodėl virto juodu.

Akivaizdu, kad Evija buvo suformuota vėjo tunelyje. Ir tik pažvelkite į juodą logotipą. (Gamintojo nuotrauka)

Taigi, liko du klausimai – kokiomis dinaminėmis savybėmis Evija pasižymės ir kiek kainuos. Iki 100 km/h Lotus Evija įsibėgės per mažiau nei 3 sekundes. Dar įspūdingiau skamba pažadas, kad nuo 100 km/h iki 200 km/h Evija taip pat bėgėsis tik maždaug 3 sekundes. Ir to negana? Kaip skamba maždaug 9 sekundės iki 300 km/h? Tuo iš tiesų sunku patikėti. Tačiau greitis tiesiosiose net nėra Lotus prioritetas – svarbiausia, kad Evija būtų pajėgi posūkiuose.

Išsamus video reportažas apie Lotus Evija

Kaina? Daugiau nei 1,9 milijonai eurų + mokesčiai. Tačiau paskubėkite – tik 130 šių automobilių bus pagaminta ir jie bus išpirkti labai greitai. Ir jei dvejojate, gąsdina ta 2010-ųjų istorija, Lotus ramina – Evija gamyba prasidės jau kitais metais.

Taip pat skaitykite įdomių faktų septintukus apie:

SEAT

Volvo

Lexus

Honda

Subaru

Audi

BMW

BMW E30

Peugeot

Jeep

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia