Elektriniai automobiliai jokiu būdu nėra ateitis – tai dabartis, kurią matome automobilių aikštelėse, miestuose, ir greitkeliuose. Tuo tarpu sukurti gerą elektrinį sunkvežimį yra labai sunku. Komercinės mašinos turi būti ekonomiškos, nieko iš jų gero, jei kelias valandas tenka laukti, kol bus įkrautos baterijos. Visgi, jau kelios kompanijos kuria sunkiuosius elektrinius sunkvežimius. Tikriausiai jau girdėjote apie kitą mėnesį pristatomą Tesla vilkiką, todėl šiame straipsnyje papasakosime apie Cummins elektrinį prototipą.

Tesla Motors, garsus elektromobilių gamintojas, jau kurį laiką kalba apie būtinybę sukurti gerą, patvarų ir praktišką elektrinį vilkiką. Ne vienas ekspertas tokios mašinos galimybėmis abejoja – kas sutiks mokėti daugiau už vilkiką, kuris gali nudirbti mažiau? Tačiau Tesla mėgsta irtis prieš srovę ir jau ateinantį mėnesį pristatys savo ateities sunkvežimio idėją.

Nors Tesla sunkvežimio charakteristikos kol kas yra apkalbamos tik gandų lygyje, kai kurie ekspertai skaičiuoja, kad elektrinis sunkvežimis logistikos kompanijoms padėtų sutaupyti. Tuo tarpu kiti teigia, kad Tesla sunkvežimis vienu įkrovimu galės nuvažiuoti tik 320-480 kilometrų. Tai gerokai per mažai įprastam vilkiko darbui, ypač turint omenyje, kad tuomet tektų daryti ilgą pauzę baterijoms įkrauti. Tesla šių gandų nekomentuoja. Gali būti, kad kompanija nustebins ir vilkikas galės nuvažiuoti kur kas toliau nei dabar prognozuojama, galbūt bus įrengiamos ne galingos įkrovimo stotelės, o baterijų keitimo punktai. Teks palaukti rugsėjo, kuomet apie Tesla vilkiką sužinosime daugiau.

Nors techninių Tesla vilkiko charakteristikų nežinome, į vieną problemą besti pirštu nesunku – kompanija jau dabar nesusitvarko su užsakymų gausa. Vilkikams reikia dalių bei techninio aptarnavimo – ar Tesla susitvarkys su tokiomis apkrovomis? Kai kurie konkurentai šiame negailestingame krovininio transporto pasaulyje jau sukasi labai ilgai ir jų vardai skamba kaip patikimumo sinonimas.

Cummins Aeos pasižymi aerodinamišku kėbulu. (Cummins nuotrauka)

Cummins, garsus sunkiosios technikos variklių, generatorių ir detalių gamintojas, ką tik pareiškė, kad jau 2019 metais į gamybą paleis savo elektrinį sunkvežimį ir iš karto pademonstravo prototipą. Tai – Aeos vilkikas su  140 kWh baterijomis. Šios mašinos gamyba prasidės jau 2019 metais – turint omenyje Cummins reputaciją, tokiu pažadu galima tikėti.Tiesa, Cummins nesurinkinės šių vilkikų – šis darbas bus patikėtas kitoms įmonėms, o Cummins gamins integruotas elektronikos sistemas su kito gamintojo  baterijomis. Tesla savo mašinoms baterijas gamina pati. Aišku, kaip matosi iš nuotraukų, Aeos nebus skirtas ilgiems atstumams – tai prekių išvežiojimo sunkvežimis, kuris suksis miesto gatvėse.

Cummins elektrovilkikas vienu įkrovimu nuvažiuos apie 161 km (100 mylių), tačiau su papildomu baterijų bloku šį atstumą galima patrigubinti. Geriausia tai, kad baterijoms įkrauti nereikės labai ilgo laiko – iš pradžių reikės maždaug valandos, tačiau Cummins žada, kad jau 2020 metais pilnai įkrauti baterijoms pakaks vos 20 minučių. Kalbama, kad tokie sunkvežimiai galėtų išvežioti paštą, pristatyti prekes į parduotuves, surinkti šiukšles ar dirbti kartu su didesnėmis statybvietėmis. Taip pat teigiama, kad elektriniai vilkikai neblogai pritaptų ir didžiuosiuose jūrų uostuose.

Cummins žada, kad kompanijos elektrovilkikas į miestus išvažiuos jau 2019 metais (Cummins nuotrauka)

Maksimalus Aeos svoris su kroviniu – 34 tonos. Pats vilkikas svers nemažai, svorio pridėtų ir papildomas baterijų blokas, jei logistikos kompanijai nepakaktų 161 km. Visgi, nereikėtų šio sunkvežimio nurašyta iš anksto. Cummins pasistengė, kad jis būtų kuo aerodinamiškesnis, todėl ant jo nerasite veidrodėlių (juos atstoja kameros ir ekranas priešais vairuotojo akis), o visas dugnas yra labai lygus ir arti žemės. Cummins teigia, kad Aeos turės regeneracinę stabdymo sistemą, kuri leis sutaupyti šiek tiek energijos, kurią įprasti sunkvežimiai iššvaisto, o ir saulės baterijoms vietos atsiras.

Maža kabina išduoda, kad šis vilkikas iš miesto toli nevažiuos. (Cummins nuotrauka)

Aeos būtų tik 7 klasės vilkikas (dideli, į ilgus reisus besileidžiantys vilkikai yra 8 klasės). Tikėtina, kad toks bus ir Tesla pasiūlymas. Šiuo metu miestui skirtą sunkiasvorį elektrinį sunkvežimį ruošia ir Mercedes-Benz –  Urban e Truck vienu įkrovimu gali nuvažiuoti apie 200 km. Klausimas tik kada šie elektriniai sunkvežimiai pradės rimtai konkuruoti su įprastais dyzeliniais.

Daugiau apie ekologiškus vilkikus:

Naujas Tesla Semi elektrovilkikas

Regioniniam išvežiojimui skirti Daimler elektriniai sunkvežimiai

Dujiniai Volvo sunkvežimiai

Naujas dujinis Scania variklis

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia