Honda jums tikriausiai yra pažįstama dėl savo automobilių, tačiau šios kompanijos produktų sąraše dominuoja dviratės transporto priemonės. Honda – vienas produktyviausių motociklų gamintojų pasaulyje. Tačiau šios dvi veiklos sritys iš tikrųjų turi sąlyčio taškų. Vienas įdomesnių iš jų – sulankstomas motoroleris Honda Motocompo.

Ar esate girdėję apie paskutinio kilometro transporto priemones? Dabar ne vienas automobilių gamintojas (Ford, Audi, SEAT ir dar keli kiti) kuria ir pardavinėja elektrinius paspirtukus. Idėja paprasta – automobilis paliekamas toliau nuo miesto centro ir tą paskutinę kelionės atkarpą tuomet galima įveikti lengva ir kompaktiška transporto priemone. Tai turėtų sumažinti transporto aplinkai daromą poveikį ir padėti sutaupyti.

Elektriniais paspirtukais taip pat galima vykti ten, kur automobiliai apskritai nėra laukiami. Kaip jau esame rašę, motorizuoti paspirtukai nėra tokie jau nauji, tačiau panašią funkciją Honda kadaise bandė patikėti ir kompaktiškam sulankstomam motoroleriui.

Elektrinis paspirtukas gali tilpti praktiškai bet kokio automobilio bagažinėje, o kaip motoroleris? Laisvai, jei tik ta bagažinė taip pat tam bus pritaikyta.

Honda City su Honda Motocompo. (Hideya, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

1981 metais Honda pristatė naują miesto automobilį City. Tai buvo 3,38 m ilgio priekiniais ratais varomas hečbekas. Japonai mėgsta mažus automobilius – sausakimšuose miestuose jie tiesiog yra praktiškesnis pasirinkimas. Be to, mokesčių sistema taip pat ragina rinktis mažesnes mašinas. Tačiau Honda norėjo įrodyti, kad City nėra toks jau mažas – jo viduje juk telpa visas motoroleris!

Motocompo Honda City bagažinėje. (Kzaral, Wikimedia(CC BY 2.0)

Honda City pirkėjai galėjo pasirinkti Motocompo motorolerį tarsi papildomą įrangą. City ir Motocompo buvo sukurti vienas kitam – automobilio bagažinė buvo specialiai sukurta taip, kad joje tilptų toks dėžės formos motoroleris.

Honda Motocompo buvo itin kompaktiškas motoroleris. Nulenkus rankeną, sėdynę ir parkavimo kojeles jo išmatavimai buvo vos 118,5 X 24 X 54 cm. Tačiau ištiesus rankenas ir sėdynę šiuo motorleriu galėjo keliauti suaugęs vidutinio ūgio žmogus. Rankenos abėjose Motocompo pusėse padėjo įkelti šį motorolerį atgal į automobilio bagažinę – be skysčių jis svėrė 42, paruoštas naudojimui – 45 kg.

Honda Motocompo buvo sulankstomas į mažą stačiakampį korpusą. (AB12, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Galinį Motocompo ratą per vienos pavaros transmisiją suko 49 kubinių centimetrų variklis, išvystantis 2,5 AG. Šiuo motorolerių būtų sunku įsibėgėti iki 50 km/val., tačiau jis laimingai važinėjo 30 km/val. greičiu. Su pilnu 2,2 litrų benzino baku Motocompo galėjo įveikti apie 150 km. Na, bent jau taip teigė gamintojas.

Dabar Honda Motocompo yra geidžiamas kolekcionierių. (Morio, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Honda tikėjosi, kad Motocompo sudomins kone visus City pirkėjus. Šie motoroleriai buvo perkami, tačiau ne taip noriai, kaip tikėjosi gamintojas. Iki 1983 metų Honda pagamino 53 369 Motocompo motorolerius. Šiandien jie yra tikras kolekcionierių grobis – geras pavyzdys kainuoja nuo 3,5 iki 6 ar net 7 tūkstančių eurų.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia