Nauji automobiliai yra brangūs – tai yra pagrindinė priežastis, kodėl daugelis žmonių perka dėvėtas mašinas. Galbūt todėl žinia apie vos 2000 dolerių kainuojantį automobilį 2007 metais nuskambėjo kaip nelaukta, bet gaivi staigmena. Bet kaip Tata Nano galėjo būti toks pigus?

Tata Nano savo laiku buvo pigiausias automobilis rinkoje. Tiesa, Europoje Nano nebuvo parduodamas, todėl gyvai jo, tikriausiai, net nesate matę. Tai nebuvo saugus ir labai praktiškas automobilis – Nano tiesiog buvo pigus būdas neturtingiems indams pakeisti senus motociklus į šį tą su stogu.

Tata Nano buvo labai pigus automobilis ir tai nesunku pastebėti. (Alexander Gounder, Wikimedia)

Teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad 100 tūkstančių rupijų (2000 dolerių tuometiniais pinigais) Tata Nano kainavo tik 2008 metais, kai prasidėjo šio modelio gamyba. Su laiku automobilio kaina po truputį augo. 2017 metais bazinis Nano variantas jau kainavo 215 tūkstančių rupijų (beveik 3000 dolerių tuometiniais pinigais). Tai vis tiek buvo pigiausias automobilis rinkoje.

Nors gamyba buvo nutraukta 2018-aisiais, Tata Nano pardavimai svyravo jau kurį laiką. Istorijos pradžioje mažytis automobilis susikūrė labai nesaugios mašinos reputaciją. Nepadėjo ir tai, kad net keli visiškai nauji automobiliai sudegė tiesiog gatvėse. Tata, kuriai dabar priklauso ir Jaguar Land Rover, problemas ištaisė, tačiau Nano vis tiek buvo tik mažas keturduris automobilis su 0,6 l dviejų cilindrų varikliu gale, sukančiu galinius ratus.

Keleivio pusėje net nebuvo veidrodėlio, o kiekvienas ratas buvo priveržtas tik trimis veržlėmis. (High Contrast, Wikimedia(CC BY 3.0 de)

Bet kaip Nano galėjo būti toks pigus? Na, kaip paaiškėjo vėliau, Tata su kiekvienu parduotu baziniu modeliu prarasdavo šiek tiek pinigų.Tačiau daugelis pirkėjų rinkdavosi papildomą įrangą, nes bazinė versija buvo tiesiog neįtikėtinai skurdi.

Šokiruojančiai piguas Tata Nano salonas. (Clayton Tang, Wikimedia(CC BY 3.0)

Štai keletas vietų, kuriose Tata Nano pigumas tiesiog rėžė akį:

  • Iki pat 2015 metų Nano neturėjo bagažinės dangčio – į bagažo skyrių buvo patenkama tik per saloną;
  • Kiekvienas Nano ratas buvo priveržtas tik trimis veržlėmis;
  • Nano neturėjo saugos oro pagalvių;
  • Nano turėjo tik vieną valytuvą;
  • Bazinė versija neturėjo nei radijo, nei kondicionieriaus, nei keleivio šoninio veidrodėlio keleivio pusėje;
  • Jokios degalų bako užpildymo angos automobilio išorėje;
  • Vairuotojo ir keleivio sėdynės buvo identiškos;
  • Itin mažai plieno automobilio konstrukcijoje.

Aišku, sutaupyti padėjo ir pigi indiška darbo jėga, ir pačios pigiausios detalės, kokias tik Tata galėjo gauti. Beveik visas automobilio salonas buvo plastikinis, čia nebūtumėte suradę jokio ekrano ar net tachometro. Net elektriniai langai buvo papildomos įrangos dalimi.

Variklis buvo įsikūręs po bagažinės grindimis. (Clayton Tang, Wikimedia(CC BY 3.0)

Tata Nano buvo beviltiškai lėtas, nes silpnas 38 ag (28 kW) variklis pasižymėjo prastomis dinaminėmis savybėmis. Iki 100 km/val. Nano bėgėjosi daugiau nei 30 sekundžių. Kita vertus, kadangi Nano konstrukcijoje buvo mažai plieno, automobilis svėrė tik 600-635 kg. Kai Vokietijoje buvo atliekami saugumo bandymai, Tata tikėjosi gauti net 4 žvaigždutes, bet Nano neuždirbo nei vienos.

2009 metais pristatyta Europai skirto Tata Nano koncepcija, kuri taip ir nevirto serijinės gamybos modeliu. (oval_BURNS, Wikimedia(CC BY 2.0)

Smith Flyer, 1915 metais gamintas automobilis, yra laikomas pigiausiu visų laikų automobiliu, tačiau Tata Nano kaina buvo tik nedaug didesnė. Ir nemanykite, kad Nano buvo tik dėžė su ratais. Šis automobilis padėjo kai kuriems indams saugiau ir taupiau nukeliauti į darbą. Kartu Nano buvo ir nemažas inžinierių pasiekimas – sukurti automobilį, kuris kainuotų tik tiek, kiek kainuoja geras nešiojamas kompiuteris, tikrai nėra lengva.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia