Kurioje pusėje yra jūsų automobilio degalų bako užpildymo anga? Jei automobilį įsigijote neseniai, tikriausiai porą sekundžių dar turėjote pagalvoti, kol tai prisiminėte. Automobilių gamintojai, atrodo, neturi kažkokių bendrų taisyklių ir standartų, kurioje pusėje reikėtų montuoti degalų bako užpildymo angą. Tačiau kodėl? Juk vairuotojams tikrai būtų patogiau.

Degalų bako anga kai kuriuose automobiliuose yra kairėje, o kituose – dešinėje pusėje. Jei automobilį vairuojate pirmą kartą ir įlipdami neatkreipėte dėmesio, jums tikrai nepasisekė – degalinėje teks spėti, kaip geriau sustoti. Gerai nors tai, kad kai kuriuose automobiliuose prietaisų skydelyje yra nedidelė rodyklė, kuri nurodo, kurioje pusėje yra minėta anga. O juk taip būtų gerai, kad visi gamintojai susitartų dėl šio klausimo.

Beje, lengviausias būdas išvengti nesklandumų degalinėje būtų degalų bako užpildymo angą palikti tiesiog per vidurį. Tokį sprendimą anksčiau buvo priėmę keli JAV automobilių gamintojai. Tai buvo išties patogu dėl kelių priežasčių. Visų pirma, buvo nesvarbu, prie kurios degalų pompos pusės sustosite – degalų bako užpildymo anga buvo lengvai pasiekiama iš abiejų pusių. Toks sprendimas taip pat padėjo paslėpti degalų bako dureles už valstybinių numerių – taip kėbulo paviršiai išliko lygesni. Tačiau dabar naujuose automobiliuose toks sprendimas yra negalimas.

Pirmos kartos Ford Mustang degalų bako užpildymo anga buvo kėbulo gale. (Adam Jones , Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Nauji saugumo reikalavimai reiškia, kad degalų bako užpildymo anga turi būti plačiausioje kėbulo vietoje, toli nuo smūgius sugeriančių saugumo zonų. Kitaip tariant, įprastuose lengvuosiuose automobiliuose ji privalo būti šone, o ne gale kaip buvo kai kuriuose klasikiniuose amerikietiškuose sportiniuose automobiliuose. Turint omenyje dureles ir saugumo zonas, vietų įrengti degalų bako užpildymo angą lieka nedaug. Tačiau gamintojai patys sprendžia, kurioje pusėje – kairėje ar dešinėje – ši anga bus.

Lamorghini Aventador degalų bako užpildymo anga taip pat yra dešinėje, kaip ir praktiškai visos Volkswagen grupės gamos automobilių. (Axion23, Wikimedia (CC BY 2.0)

Daugelis Europos markių degalų bako užpildymo angas turi dešinėje (keleivio) pusėje, o štai korėjiečių ir japonų gamintojai dažniau renkasi kairį kėbulo šoną. Visgi, kai kurie gamintojai net savo pačių gamoje turi įvairių sprendimų. Tuo tarpu visi lengvieji Volkswagen grupės automobiliai degalų užpildymo angas turi dešinėje. Priežastis – labai paprasta. Nors vairuotojui tenka apeiti automobilį, krapštydamasis prie angos ir pildamas degalus jis yra saugioje pusėje. Tai yra, jei automobilis būtų pastatytas kelkraštyje, žmogus prie degalų bako angos būtų ne eismo pusėje, todėl jam būtų saugiau.

Lexus LFA, kaip ir daugelio Azijoje pagamintų automobilių, degalų bako užpildymo anga yra kairėje. (David Villarreal Fernández, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Tačiau Volkswagen negamina kėbulų specialiai šalims, kuriose eismas vyksta kairiąja kelio puse. Taip ir japonų bei korėjiečių gamintojai nekuria kėbulų specialiai Europai. Todėl ir turime tiek mašinų, kurių degalų bakas atsidaro kairėje pusėje. Kita vertus, tada kodėl kai kurie gamintojai net savo gamose turi modelių su į priešingomis pusėmis atsidarančiais degalų bakais?

Standartinė degalų bako užpildymo angos vieta padėtų išvengti tokių situacijų

Viskas priklauso ir nuo degalų bako dizaino ir kitų konstrukcinių sprendimų. Kartais vietos vienoje pusėje degalų bako durelėms tiesiog nelieka. Pavyzdžiui, nors visi lengvieji Volkswagen automobiliai turi degalų bako užpildymo angas dešinėje, tos pačios markės komerciniai T serijos automobiliai yra užpilami iš kairės pusės. Taip yra dėl to, kad Transporter mikroautobusas turi slankiojančias dureles dešinėje pusėje. Jų mechanizmas nepalieka vietos degalų bako užpildymo angai už galinių durelių, todėl ji yra įrengta vairuotojo pusėje. Tiesa, vėliau pasirodė ir Transporter automobilių su slankiojančiomis durelėmis abiejose pusėse, tačiau degalų bako anga išliko tiesiai už vairuotojo vietos.

Jaguar XJ6 su dviem degalų užpildymo angomis. (Robotriot, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Būta ir automobilių, kurie turėjo dvi angas – po vieną kiekvienoje pusėje. Tačiau tai, žinoma, nepasiteisino. Vairuotojai vis tiek dažniau naudojosi viena anga, o dvi nereikalingai didino automobilio gamybos kaštus. Standartinis sprendimas, žinoma, būtų gerai. Tačiau formos kėbulų gamybai būtų brangesnės, nes reikėtų atsižvelgti į kiekvienos šalies eismo specifiką. Viena vertus, patogu vairuojant japonišką automobilį turėti užpylimo angą vairuotojo pusėje – nereikia taip toli eiti, o ir prie pompos privažiuoti galima tiksliau. Tačiau kita vertus, jei tektų degalų užsipilti kur nors pakelėje, tikrai jaustumėmės saugiau, kai tarp mūsų ir eismo srauto stovėtų automobilis.

Taip pat skaitykite:

Kodėl spidometrai sugraduoti iki didesnio greičio nei pasiekia patys automobiliai?

Kodėl beveik neįmanoma įsigyti automobilio su nuline rida?

Kodėl visureigiai anksčiau atsarginį ratą vežiodavosi kėbulo išorėje?

Kodėl po variklio dangčiu dabar matome tik plastiką, o ne patį variklį?

Kodėl automobiliai nebenešioja mažų skulptūrėlių ir iškilių logotipų ant kapotų?

Kur dingo atsimerkiantys automobilių žibintai?

Kam ant senų automobilių buvo montuojami maži metaliniai strypeliai?

Kur pradingo vientisos priekinės sėdynės?

Kodėl nebematome padangų baltais šonais?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia