Tuoj prasidės pavasarinis padangų keitimo įkarštis. Prie dirbtuvių, kurios keičia padangas, nusidrieks ilgiausios eilės, padangų pardavėjai skaičiuos išaugusią apyvartą, o vairuotojai džiaugsis vėl galėdami važinėti vasarinėmis padangomis. Tai – puikus laikas atkreipti dėmesį į tai, kaip jūsų automobilis dėvi savo padangas. Galbūt jos dyla netolygiai, o galbūt tiesiog per greitai? Kas tai nulemia?

Padangos yra gaminamos iš gumos mišinio, kuris yra pakankamai minkštas. Važinėjame grubiu asfaltu, padangos greitai įkaista, o tada vėl atšąla. Taigi, nieko keisto, kad padangos dėvisi. Tačiau kartais galite pastebėti, kad jos dėvisi neįprastai greitai ir tai gali būti jūsų automobilio kaltė.

Per greitą padangų dėvėjimąsi gali sukelti netaisyklinga važiuoklės geometrija. Jei ratai nėra išdėstyti lygiagrečiose plokštumose (nėra vienodai tiksliai nukreipti į priekį), padangos dils greičiau. Tai išduoda pastebimai didesnis dilimas vienoje padangos pusėje.

Jei padangos labiau dyla abiejuose pakraščiuose ir mažiau protektoriaus centre, slėgis jose yra nepakankamas. Galima ir atvirkštinė situacija – jei dilimas labiau pastebimas centre, o pakraščiai atrodo geriau, padangos gali būti pripūstos per daug. Slėgis padangose keičiasi kartu su temperatūra – nenustebkite pastebėję, kad atšilus slėgis šiek tiek pakilo.

Netolygiai dylančios padangos yra tikras galvos skausmas vairuotojams. (Wikimedia(CC BY 2.0)

Visos paminėtos problemos yra ištaisomos pakankamai lengvai. Kur kas blogiau yra pastebėti, kad jūsų padangos dyla lopais. Tai yra, kad padangos protektorius labiau dyla vienuose taškuose nei kituose. Tokį keistą dilimą gali sukelti kelios priežastys. Pavyzdžiui, prastai veikianti stabdžių sistema gali blokuoti ratus ir kurti plokštumas. Padangų dėvėjimąsi lopais sukelia ir nesubalansuoti ratai, susidėvėję ratų guoliai ar važiuoklės problemos. Bet kuriuo atveju teks kreiptis į automobilių remonto meistrus.

Važiuoklės komponentų nusidėvėjimas nulemia netaisyklingą ratų padėtį ar net jų klibėjimą ašies atžvilgiu, todėl vibruodamos padangos dyla greičiau. Padangų dėvėjimąsi skatina net ir susidėvėję amortizatoriai, kurie nebegali sugerti kelio nelygumų keliamų smūgių ir nebeišlaiko taisyklingo rato kontakto su kelio paviršiumi. Trumpai tariant, anksti neišspręstos važiuoklės problemos ateityje kainuoja dar daugiau.

Padanga ilgiau tarnaus, jei vienodai dėvėsis per visą plotį. (Falcon® Photography, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Galiausiai, praėjusi žiema nebuvo labai šalta. Vėsius periodus keitė pakankamai šilti, ilgą laiką laikėsi teigiama temperatūra. Žieminės padangos yra gaminamos iš minkštesnio gumos mišinio, kuris yra pritaikytas žemesnei temperatūrai, todėl vyraujant šiltesniems orams jos dyla greičiau. Tai taip pat yra priežastis, kodėl žieminėmis padangomis nereikėtų važinėti vasarą – tokiai temperatūrai jos tiesiog nėra pritaikytos.

Taigi, keisdami padangas nepamirškite gerai jų apžiūrėti. Tai, ką pastebėsite, gali padėti įvertinti automobilio važiuoklės būklę. Taip pat nepamirškite reguliariai tikrinti slėgį padangose ir iš karto pasirūpinkite važiuoklės remontu, vos tik pastebėsite pirmuosius gedimų ženklus.

Taip pat skaitykite:

Keista priežastis, kodėl padangos be protektoriaus Formulėje 1 net 10 metų buvo nepageidaujamos;

Įdomios vietos, kur automobilių gamintojai įsigudrindavo montuoti atsarginį ratą;

Kaip veikia degalus taupančios padangos? 

Žieminės padangos vasarą greičiau dėvisi, bet ar tai reiškia, kad jos suteikia geresnį sukibimą?

Kodėl senieji automobiliai dėvėdavo padangas su baltais bortais?

Kodėl anksčiau daug visureigių atsarginius ratus vežiodavosi kėbulo išorėje, o dabar tai sutinkama retai?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia