Kodėl skiriasi vyriški ir moteriški dviračiai?

Kodėl skiriasi vyriški ir moteriški dviračiai?

Vasara – pats laikas leistis į ilgas keliones dviračiu. Tai – labai sveikas ir smagus užsiėmimas, kurį tikrai rekomenduojame kiekvienam. Ypač tiems, kurie dirba streso kupiną darbą ar jaučiasi protiškai išsekę. Tačiau kartu galima pasinaudoti proga šio to išmokti. Pavyzdžiui, ar žinote, kodėl moteriški ir vyriški dviračiai skiriasi?

Aišku, daugybė šiuolaikinių dviračių nebėra skirti tik vyrams ar tik moterims. Prie to prisidėjo ir dalijimosi dviračiais paslaugos, ir naujos dizaino kryptys. Visgi, tradiciškai dviračių rėmai skyrėsi priklausomai nuo to, kokius žmones gamintojai turėjo omenyje, kai gamino kurį nors dviračio modelį. Vyriški dviračiai turi aukštą skersinį, kuris tęsiasi nuo sėdynės iki vairo. Tuo tarpu moteriški dviračiai šio skersinio netuti – vietoj jo naudojama išlenkta, kur kas žemiau tvirtinama rėmo dalis.



Daugeli pastebi, kad toks vyriškų ir moteriškų dviračių skirtumas šiek tiek kertasi su logika. Užlipti ant moteriško dviračio yra kur kas lengviau, o ir staiga nuslydus nuo pedalų rizika susižeisti yra kur kas mažesnė. Tai kodėl tuomet vyriški dviračiai turi tą aukštai įrengtą skersinį?

Vyriški dviračiai turi aukštą skersinį, kuris rėmui suteikia tvirtumo. (Gajda-13, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Iš tikrųjų aukštas skersinis sutvirtina rėmą ir jam suteikia standumo. Dviratis liečia žemę dvejose taškuose, tarp kurių įsitaiso nemaža žmogaus ir krovinių svorio dalis. Taigi, rėmą veikia stipri jėga, kuri tarsi bando jį sulenkti. Anksčiau, kuomet dviračiai buvo gaminami iš ne tokių tvirtų medžiagų (pavyzdžiui, medienos), aukštas, stambus skersinis buvo tiesiog būtinas konstrukcijos standumui išlaikyti. Tai kodėl tuomet ne visi dviračiai yra tokie?

Anksčiau moterys dėvėjo sukneles ir sijonus. Aišku, jos vis tiek važinėjo dviračiais – tai buvo ir smagus užsiėmimas, ir gera transporto priemonė. Užlipti ant dviračio su aukštu skersiniu nebuvo lengva, reikėjo aukštai kelti koją, susitvarkyti su savo sijonu ir, žinoma, neatidengti kojų, nes tai buvo laikoma nepadoriu elgesiu. Todėl specialiai moterims sukurtas dviračio rėmas su žemiau nuleistu skersiniu. Toks dviratis yra kur kas silpnesnis ir gali greičiau sulūžti, tačiau moterys dviračiais važinėjo kur kas ramiau nei vyrai.

Tradiciniai moteriški dviračiai kadaise buvo sukurti, nes moterys nuolat dėvėjo sijonus ir sukneles. (imoni, Wikimedia)

Aišku, šiais laikais moterys retai kada dviračiu važinėja dėvėdamos sukneles ar sijonus, tačiau ši tradicija išliko. Šiuolaikinės medžiagos ir konstrukciniai sprendimai leidžia sukurti pakankamai stiprius dviračius ir be aukšto skersinio, todėl daugybė dviračių jo jau neturi, nepriklausomai nuo kokios lyties žmonėms jie yra gaminami. Profesionalūs, lenktynėms skirti dviračiai visada turi aukštą skersinį, net tai rėmui suteikia tvirtumo.



Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.