Kur pasaulyje važinėja triaukščiai autobusai? Kodėl jų nėra daugiau?

Kur pasaulyje važinėja triaukščiai autobusai? Kodėl jų nėra daugiau?

Dviaukščiai autobusai yra mūsų greitkelių kasdienybė. Jie kasdien važinėja tarp didžiausių šalies miestų, dažnai vyksta ir į maršrutus į kitas šalis. Raudoni dviaukščiai autobusai yra Londono miesto simbolis, giliai įsirėžęs į šio miesto kultūrą ir suvenyrų gamintojų vaizduotę. Visgi, apie triaukščius autobusus daugelis žmonių net nėra girdėję. Ar jie apskritai egzistuoja?

Triaukščiai autobusai, akivaizdu, nėra dažnas reginys ir nesunku suprasti kodėl. Aukštas svorio centras tokias mašinas paverstų labai nestabiliomis, sumažėtų lubų aukštis salone, triaukščiam autobusui būtų sunku pravažiuoti po kai kuriais tiltais. Toks sprendimas paprasčiausiai nėra praktiškas, tačiau neskubėkite manyti, kad triaukščių autobusų nėra buvę.



Kaip rašo Hoaxes.org, pirmasis triaukštis autobusas į gatves išriedėjo dar 1932 metais. Tai buvo ilgas trijų ašių autobusas, važinėjęs tarp Romos ir Tivolio miestų Italijoje. Šis gana įspūdingai atrodantis autobusas traukė praeivių žvilgsnius, tačiau didžiule talpa nepasižymėjo – jame tilpo 88 keleiviai. Šiuolaikiniuose dviaukščiuose autobusuose telpa maždaug 80 keleivių. Visgi, šis itališkas autobusas buvo kiek prabangesnis, jame keleiviai galėjo džiaugtis turėdami daugiau erdvės. Kita vertus, trečiasis aukštas nebuvo labai didelis – jis buvo įrengtas tik virš galinės autobuso dalies. Kaip visa tai atrodė matote nuotraukoje.

Štai toks autobusas kadaise kursavo tarp Romos ir Trivolio. ( Popular Mechanics, 1932)

Panašų siluetą turėjo ir 1952 metais pagamintas General American Aerocoach triaukštis autobusas Peacemaker. Žinoma, jis toks iš gamyklos neišriedėjo ir didžiąją savo gyvenimo dalį praleido turėdamas vos vieną aukštą, tačiau vėliau buvo perdarytas ir iki šiol keliauja po JAV teritoriją.

Trečias aukštas ir šiuo atveju nesidriekė per visą autobuso ilgį. Pagaminti tokį autobusą būtų labai sunku ir nepraktiška. Daug naudingos vietos suryja laiptai, todėl trečiojo aukšto pranašumai tiesiog pranyksta – dviaukščiai autobusai buvo pigesni, stabilesni, pasižymėjo žemesniais išlaikymo kaštais ir galėjo pavežti praktiškai tą patį keleivių skaičių.

Tačiau negalima sakyti, kad triaukščiai autobusai taip niekada ir nevažinėjo. Vienas tikrai važinėjo su trečiu aukštu besidriekiančiu per visą autobuso ilgį. Tai – Knight Bus iš Hario Poterio filmų. 2004-ųjų metų filmui „Haris Poteris ir Azkabano kalinys“ sukurtas autobusas nereikalavo didelių inžinerinių gudrybių. Iš esmės, tai – du vienas ant kito sukrauti garsieji Londono AEC Regent III RTs autobusai. Kita vertus, tai nebuvo tik graži filmo dekoracija – Knight Bus yra pilnai veikiantis ir netgi važinėja gatvėmis, juo leidžiamasi į turus.

Triaukštis Knight Bus iš Hario Poterio pasaulio – sunku patikėti, bet šis autobusas yra pilnai veikiantis ir kartais išrieda į gatves. (Marek69, Wikimedia)

Tikriausiai triaukščiai autobusai taip niekada ir netaps populiarūs. Visgi, būtų įdomu pamatyti modernią šios idėjos interpretaciją. Tik kažin, ar tai, turint omenyje šiuolaikinius reikalavimus ir infrastruktūrą, yra apskritai įmanoma.



Taip pat skaitykite:

10 faktų apie autobusus, kurių galbūt nežinojote;

Kodėl sunkvežimiai ir autobusai nėra tokie aerodinamiški kaip automobiliai?

MAN autobusas, skirtas į turus po Europą važiuojantiems muzikantams;

Kokie buvo senoviniai vienračiai traktoriai?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.