Negailestingas Mercedes bandymų poligonas švenčia 50-ies metų jubiliejų – pamatykite, kur kankinamos MB mašinos

Negailestingas Mercedes bandymų poligonas švenčia 50-ies metų jubiliejų – pamatykite, kur kankinamos MB mašinos

Mercedes-Benz automobiliai garsėja savo kokybe ir patvarumu. „Mersas ir Afrikoj Mersas“  sako sena rytų Europos liaudies patarlė. Ir iš tikrųjų, šios markės automobiliai jau seniai užkariavo net pačius atšiauriausius Žemės kampelius. Kaip jiems tai pavyko? Kaip Mercedes-Benz užtikrina neeilinį automobilių tvirtumą? Paslaptis – bandymai silpnųjų nemėgstančiame poligone, kuris šiemet švenčia 50-ies metų jubiliejų.

1967 metais Štutgarte į vieną automobiliams nemalonų darinį susiliejo visų blogiausių pasaulio tipų keliai. Mercedes bandymų trasoje galima atkartoti praktiškai bet kokią kelio būklę, su kuria po pasaulį pasklidusiems automobiliams gali tekti susidurti. Čia tikrinamas transporto priemonių atsparumas, tvirtumas ir kiti svarbiausi parametrai. Per penkiasdešimt metų ši trasa Štutgarte plėtėsi ir tobulėjo, todėl ir dabar yra intensyviai naudojama legendinei Mercedes-Benz kokybei užtikrinti.



Šeštajame praeito amžiaus dešimtmetyje Mercedes-Benz jau buvo didelė kompanija, rinkai siūlanti nemažą produktų skaičių. Tai buvo prabangūs sedanai, sunkvežimiai, Unimog sunkusis transportas, autobusai ir lenktyninės mašinos. Nebloga ekonominė situacija, gerėjantis kompanijos prestižas ir puikūs žurnalistų įvertinimai nulėmė greitai augančią Mercedes-Benz automobilių paklausą, todėl buvo kuriami nauji modeliai. Tačiau tai nebuvo lengva – nors kompanija nestokojo vairuotojų pasitikėjimo ir pasaulinio populiarumo, išbandyti augančią modelių gamą darėsi vis sunkiau. 1953 m.  Dr. Fritzas Nallingeris, Plėtros skyriaus viršininkas, konstatavo faktą – reikalinga gera bandymų trasa prie vienos iš pagrindinių koncerno gamyklų.

Mercedes-Benz bandymų poligonas Štutgarte susideda iš kelių skirtingas automobilio charakteristikas testuojančių dalių. Daimler nuotrauka

Iš karto pasiūlyta bandymų trasą statyti prie Mercedes gamyklos Štutgarte – čia buvo ir šiek tiek tam tinkamos kompanijai priklausančios žemės. Prireikė kiek laiko, kol buvo parengti planai, gauti leidimai ir sutvarkyti kiti formalumai. Tačiau jau 1956 metais planui buvo uždegta žalia šviesa ir prasidėjo dabar jau legendinio poligono statybos.

Teoriškai šiuo aukštu posūkiu galima važiuoti ir 200 km/h greičiu, bet realiai vairuotojas to neištvertų. Daimler nuotrauka

1957 metais dalis trasos jau veikė – buvo užbaigti keli keliai, skirti automobilių stabilumui ir saugumui bandyti. Tai buvo lygiagretūs apskritimai, pagaminti iš mėlynojo bazalto, betono, slidaus asfalto ir grubių akmenų. Trasoje jau veikė ir purkštukų sistema, leidusi automobilius bandyti ir ant labai slidaus paviršiaus. Jau tuomet buvo aišku, kad trasą reikės plėsti, kad ateityje joje būtų galima vykdyti ir didelio greičio, ir ištvermės bandymus.

Itin duobėtame kelyje, skirtame išbandyti automobilio važiuoklės patvarumą, vairuotojai-bandytojai turi keistis kas porą valandų. Daimler nuotrauka

Inžinieriams knietėjo išbandyti naujus modelius ir stačiose įkalnėse, ir ant dar prastesnių paviršių. Bandymų laukas turėjo pasitarnauti ne tik lengvųjų automobilių, bet ir komercinių mašinų, sunkvežimių ir autobusų bandymuose. Todėl trasa buvo nuolat plečiama. Mercedes-Benz čia bandė ir savo prototipus bei naujas lenktyninių automobilių technologijas, todėl pašalinės akys čia buvo nepageidaujamos. Tačiau 1967 metų gegužės 9-ą dieną komplekso užbaigimo proga į jį buvo pakviesti žurnalistai – šio įvykio jubiliejus ir bus švenčiamas šiemet.

Slalomo trasose išbandomas automobilių valdymas kritinėse situacijose. Daimler nuotrauka

Bendras bandymų komplekso kelių ilgis – 15,460 km, iš kurių apie 3 kilometrai yra didelio greičio bandymų trasa. Čia yra ir ilgi, aukšti posūkiai, kuriuose teoriškai būtų galima pasiekti net 200 km/h greitį. Posūkio viršūnėje automobilis būna pakrypęs beveik 90 laipsnių kampu, todėl tokiu greičiu niekas čia nevažiavo ir nevažiuos – tai žmogaus kūnui būtų nepakeliama.

Bandymų poligone imituojamos įvairios prastų kelių sąlygos. Daimler nuotrauka

Kita vertus, čia važiuojama 150 km/h greičiu. Jei tai neatrodo pakankamai įspūdinga, gaudykite šitą faktą – bandymo metu vairuotojas nelaiko vairo. Mercedes bandymų poligone yra ir labai nelygaus paviršiaus kelias, neblogai pakratantis vairuotojus ir išbandantis automobilių pakabos tvirtumą. Čia kompanija išbando automobilių patvarumą, tačiau vairuotojus-bandytojus reikia pasaugoti – jie keičiasi bent kas pora valandų.

Galingi ventiliatoriai kuria iki 100 km/h stiprumo šoninius vėjus. Daimler nuotrauka

Bandymų lauke yra ir dar ekstremalesnių vietų, kuriose išbandomi sunkvežimiai ar bekele važiuojančios mašinos. Yra ir 34 metrų ilgio kelias, šalia kurio stovi ir 100 km/h šoninį vėją sudaro galingi ventiliatoriai, ir slalomo trasa, ir ypatingos tylos zona, kurioje matuojamas automobilio garso izoliacijos efektyvumas.



Žinoma, Mercedes-Benz bandymus atlieka ir kitose pasaulio vietose. Tačiau ši bandymu trasa yra tarsi užtikrintumo, kurio siekia Mercedes, simbolis – automobilis yra tol geras, kol yra patikimas, saugus ir patogus.

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.