Tam, kad suktųsi pasaulio ekonomika, mums reikia įrankių. Tobulėjant technologijoms ir augant poreikiui tuos įrankius galime gaminti vis didesnius ir galingesnius. Iš esmės taip atsirado ir Taisun – stipriausias kranas pasaulyje, skirtas pagreitinti plūduriuojančių gręžimo, naftos ir dujų gavybos platformų statybas. Taisun už didžiausią pakeltą svorį buvo įrašytas ir į Gineso rekordų knygą.
Bet pradėkime nuo pradžių – kam reikalingas itin stiprus kranas Taisun? Atviros jūros naftos platformos yra statomos krante, o paskui atskiri moduliai turi būti surenkami į vieną didelį plūduriuojantį laivą. Įprastai šie moduliai sveria 900-1800 tonų. Taigi, jie yra surenkami atskirai, o užbaigiamieji darbai turi būti atliekami, kai platforma jau yra pagaminta. Tai nėra lengva ir užtrunka labai daug laiko.
Kur kas geresnis sprendimas būtų statyti didesnius modulius. Taip jie galėtų būti surenkami ir pilnai įrengiami dar gamykloje, kur tai padaryti kur kas lengviau. Teliktų juos užkelti ant platformos. Taip darbas vyktų kur kas sparčiau ir sumažėtų kaštai. Bet kas gali pakelti didesnes platformas? Ir čia pasirodo Taisun.
Taisun – tai 2008 metais užbaigtas rėminis (gantry) kranas, sukurtas specialiai plūduriuojančioms platformoms statyti. Tokios platformos yra skirtos gręžimui, naftos ir dujų išgavimui, perkrovimui ir gamybai. Taisun vardas nusižiūrėtas nuo Tai Šano – švento kinų kalno, kuris yra aukščiausias Šandongo provincijoje. Manoma, kad būtent nuo Tai Šano kalno prasidėjo kinų civilizacija. Taisunas yra toks galingas, kad jam priklauso visas sunkiausių viena mašina pakeltų objektų trejetukas.
2008 metais, nuo Taisun statybų pabaigos praėjus nedaug laiko, kranas pasiekė Pasaulio Gineso rekordą – iškėlė 20133 tonų svorį. Tai buvo didis pasiekimas, kuris taip pat leido įsitikinti, kad šiuo kranu kelti tokio sunkumo krovinius yra saugu. Nuo tos dienos praėjo jau daugiau nei 10 metų, tačiau joks kitas kranas nepriartėjo prie Taisun rekordo.
Taisun naudojamas panašiai kaip ir kiti tokio tipo kranai. Platformos moduliai yra surenkami ant specialios baržos. Tuomet jie atplukdomi po kranu – Taisun juos pakelia ir laukia, kol po juo bus pristatytas žemesnis modulis. Kita barža pristato kitą, žemesnę platformos dalį, ant kurios Taisun nuleidžia savo krovinį. Pats kranas yra visiškai stacionarus. Kadangi moduliai gali būti didesni, negaištamas laikas po vieną pristatinėjant smulkias dalis, o pats platformų įrengimas yra kur kas paprastesnis. Skaičiuojama, kad Taisun leidžia sutaupyti iki 2 milijonų darbo valandų. Kartu pagerėja saugumas, darbo sąlygos ir galutinio gaminio kokybė.
Pagrindinės Taisun charakteristikos:
Sausojo doko ilgis – 380 metrų.
Plotis tarp atramų – 120 metrų.
Maksimalus kėlimo aukštis – 80 metrų.
Krano aukštis iki tiltelio viršaus – 133 metrai.
Maksimalus saugus keliamas svoris – 20133 tonos.
Taip pat skaitykite:
Liebherr R9800 – vienas didžiausių pasaulio ekskavatorių.
100 tonų sveriančių ALMA radijo teleskopo antenų transporteriai;
Kodėl karjeruose ir kasyklose dirba troleisunkvežimiai?
10 įdomių faktų apie sunkvežimius, kurių galbūt nežinojote;
Kodėl Challenger Terra Gator TG 8333 turi tik tris ratus?