Kokio iš tikrųjų dydžio yra didžiausi karjerų ekskavatoriai? Tik pažvelkite į Liebherr R9800!

Kokio iš tikrųjų dydžio yra didžiausi karjerų ekskavatoriai? Tik pažvelkite į Liebherr R9800!

Mūsų šalyje nėra didelių gamtinių išteklių klodų, kuriuos būtų verta įsisavinti. Todėl kasyklos ir karjerai mums nėra labai artima pramonės sritis. Tačiau įdomumo dėlei, ar kada susimąstėte, kas pakrauna tuos milžiniškus karjerų sunkvežimius? Kuris ekskavatorius yra pats didžiausias?

Tikriausiai ką nors apie šią temą girdėję žmonės iš karto pirštu parodys į Krupp Bagger 288. Tai – milžiniška mašina, su besisukančiu kaušų ratu. Apie ją dar kada nors parašysime, tačiau šįkart mums įdomesni hidrauliniai ekskavatoriai su vienu kaušu, kurie pakrauna didžiuosius karjerų sunkvežimius.



Didžiausias pasaulio karjero sunkvežimis yra Baltarusijoje gaminamas BelAZ 75710. Jis gali pavežti 450 tonų krovinį. Egzistuoja dar keli sunkvežimių modeliai, galintys pavežti apie 350-400 tonų svorį. Taigi, kasybos kompanijos nori, kad sunkvežimiai su naudingosiomis iškasenomis judėtų greitai, todėl jie turi būti greitai pakraunami. Sunkvežimiai sustoja į eilę, o ekskavatorius greitai vieną po kito juos pripildo. Jei šis procesas užtrunka, sunkvežimiai stovi be darbo, o tai yra laiko ir resursų švaistymas.

Taigi, pažvelkime į vieną iš didžiausių pasaulio hidraulinių ekskavatorių Liebherr R9800. Šis milžinas sveria 800-810 tonų, priklausomai nuo to, koks kaušas yra naudojamas. Kalbant apie kaušą, šis ekskavatorius gali vienu metu pakelti net 42 tonų svorį. Taigi, jam prireiktų tik maždaug dešimties kaušų, kad pripildytų vieną BelAZ. Tokiam darbui reikalingas ir didelis variklis, todėl Liebherr R9800 turi net du 16 cilindrų Cummins QSK 60 variklius, kurie kartu išvysto 2984 kW galią. Pirkėjai gali rinktis ir 12 cilindrų MTU variklius, kurie yra šiek tiek mažiau galingi. Liebherr taip pat siūlo elektrinę sistemą, kurią galima sumontuoti prie bet kurio dyzelinio variklio. Aišku,  Liebherr R9800 yra įspūdingai didelis.

Liebherr R 9800 vos keliais kaušo mostais gali prikrauti pilną savivartį. (Liebherr nuotrauka)

Tik pažvelkite į  Liebherr R9800 vikšrus – jų ilgis siekia 10,8 metrus. Vieno vikšro plotis – 1,63 m – vienas vikšras yra platesnis nei Suzuki Jimny automobilis. Šio ekskavatoriaus aukštis siekia daugiau nei 11 metrų. Vien iki kabinos vairuotojui tenka lipti 7 metrų aukščio laiptais – kaip į kokį trečią aukštą. Vairuotojo akys atsiduria maždaug 8,8 metrų aukštyje. Kad geriau įsivaizduotumėte šio ekskavatoriaus dydį, pažvelkite kaip atrodo jo važiuoklę tikrinantis žmogus.

R 9800 vikšrų aukštis siekia 3,26 m. (Liebherr nuotrauka)

Šis Prancūzijoje gaminamas milžinas iš tikrųjų atrodo įspūdingai ir gali greitai pakrauti didžiausius karjerų sunkvežimius. Tačiau Liebherr jį reklamuoja ne kaip didelį, o kaip našų ir ekonomišką ekskavatorių. Žinoma, kad jis sunaudoja labai daug degalų, tačiau svarbiausia tai, kad jis su tuo pačiu kiekiu kuro nudirba daugiau darbo nei artimiausi konkurentai.

Liebherr R 9800 tikrai nėra greita mašina. Su dyzeliniais varikliais šis ekskavatorius pirmyn gali judėti 2-2,6 km/h greičiu. Hibridinis variantas juda vos 1,7 km/h greičiu. Tačiau ekskavatoriaus operatoriui dirbti yra gana patogu.

Sunku patikėti, kad tai – tik vienas iš didžiausių pasaulio ekskavatorių.(Liebherr nuotrauka)

Kabina turi didelius langus, pneumatinę sėdynę, apsaugą nuo krentančių daiktų, oro kondicionierių, galinio vaizdo kamerą ir dar keletą privalumų. Vienas svarbiausių jų yra oro filtravimo sistema. Šie ekskavatoriai dirba dulkėtoje aplinkoje, o jų operatoriai sėdi pakankamai švariame ore. Viduje tvyro maždaug 78 dB triukšmas.

Liebherr R9800 kabinoje vietos tikrai netrūksta. (Liebherr nuotrauka)

Tai toks tas prancūziškas Liebherr R9800 milžinas. Tiesa, jis nėra didžiausias pasaulyje. Šis titulas priklauso  Caterpillar gaminamam Bucyrus RH400, kuris sveria 889 tonas. Savo išmatavimais Bucyrus RH400 nestipriai lenkia Liebherr R9800, tačiau gali pakelti daugiau.



Taip pat skaitykite:

10 faktų apie sunkvežimius, kurių galbūt nežinojote;

Kadaise karjeruose bei kasyklose dirbo ir milžiniški ūsuoti sunkvežimiai;

Kuo ypatingi į jūrą brendantys traktoriai?

Kodėl Challenger Terra Gator TG 8333 turi tik tris ratus?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.