Didžiausias Liebherr vikšrinis teleskopinis kranas gali ir važiuoti pakėlęs 220 tonų svorį

Didžiausias Liebherr vikšrinis teleskopinis kranas gali ir važiuoti pakėlęs 220 tonų svorį

Net jei nesidomite sunkiąja technika, žinote, kad kranų būna įvairių. Dažnai statybose matome surenkamų kranų bokštus, uostuose stovi visiškai stacionarūs, o keliais rieda ir mobilūs kranai. Liebherr yra garsus sunkiosios technikos gamintojas, o stipriausias šios kompanijos vikšrinis kranas su teleskopine strėle gali ne tik pakelti 220 tonų svorį, bet ir su juo judėti pirmyn. Kaip tai įmanoma?

Liebherr gamina labai įvairią sunkiąją techniką. Jau esame rašę apie vieną didžiausių mobilių teleskopinių kranų pasaulyje  Liebherr LTM 11200-9.1 ir didžiausią šios markės ekskavatorių R9800. Tačiau Liebherr gaminių gama yra labai plati ir joje yra ne viena įspūdinga mašina. Tarp jų – ir vikšrinis teleskopinis kranas Liebherr LTR 1220, galintis pakelti 220 tonų svorį



220 tonų yra išties įspūdingas rodiklis, tačiau to paties gamintojo ratuotas LTM 11200-9.1 gali pakelti net 1200 tonų. Reikėtų paminėti ir tai, kad neteleskopinis LR 13000 yra pats stipriausias vikšrinis gamintojo kranas – jis gali pakelti 3000 tonų, bet apie jį pakalbėsime kitame straipsnyje. Šįkart – apie Liebherr LTR 1220.

Liebherr LTR 1220 turi 60 metrų ilgio teleskopinę strėlę, tačiau su papildomomis strėlės sekcijomis ją galima pailginti iki daugiau nei 100 metrų (aišku, tuomet sumažėja maksimalus keliamas svoris). Vienas didžiausių šio krano privalumų yra tai, kad jis gali ne tik pakelti 220 tonų, bet ir su šiuo kroviniu judėti pirmyn. Jis taip pat pasižymi neblogu pravažumu, tačiau keliuose ši mašina nėra laukiama.

Liebherr LTR 1220 strėlė pailgėja nuo 13,3 iki 60 metrų, tačiau su papildomomis sekcijomis galima pasiekti ir 100 metrų ilgį. (Liebherr nuotrauka)

Liebherr LTR 1220 nėra skirtas važinėti keliais – tai aišku ne tik dėl plačių vikšrų, bet ir dėl 2,5 km/h maksimalaus greičio. Tačiau šiam kranui niekada greičiau judėti ir nereikia – iš vieno darbo į kitą jis yra pervežamas sunkvežimiais. Atvykęs į naują vietą kranas pats save susirenka – užsideda vikšrus, balastą ir kitas dalis, kurios gali būti nuimamos transportavimui. Nedidelis greitis nereiškia, kad LTR 1220 yra nejudrus. Jis gali lengvai įkopti į net 47 % įkalnę.

Liebherr LTR 1220 renkasi savo balastą. (Liebherr nuotrauka)

Priešingai nei LTM 11200-9.1, Liebherr LTR 1220 turi vieną variklį – 4 cilindrų dyzelinis agregatas išvysto 230 kW galią, kuri yra naudojama ir kranui į priekį varyti, ir kroviniams kelti. Minėjome, kad maksimalus krovinio svoris siekia 220 tonų, tačiau kuo toliau nuo krano pagrindo nukreipiama teleskopinės strėlės viršūnė, tuo mažesnį svorį LTR 1220 gali saugiai pakelti – tai yra įprasta visiems savaeigiams kranams. Tačiau kaip jis gali judėti pakėlęs tokį svorį?

Liebherr LTR 1120 gali važiuoti pakėlęs didelį svorį, bet tuomet maksimalus greitis ribojamas iki 0,6 km/h. (Liebherr nuotrauka)

Iš tiesų tai šią savybę nulėmė krano vikšrai. Liebherr LTR 1220 svorio centras yra labai žemas, o bazė – plati. Bazės konstrukcija yra teleskopinė – vikšrai gali būti pastumti toliau, sukuriant platesnę ir stabilesnę platformą. Siauriausioje padėtyje LTR 1220 plotis siekia 4,5 metrus, plačiausioje – 7,25 metrus. Tokia plati platforma reiškia, kad šiam kranui nereikia jokių papildomų atramų, kurios išlaikytų jį nenuvirtusį. Juk vikšrų ilgis siekia 9,1 metrą, o maksimalus balasto svoris – 90 tonų.

Vikšrų platforma yra teleskopinė – jos plotį galima padidinti nuo 4,5 iki 7,25 metrų ir net nebūtina išlaikyti simetriškumą. (Liebherr nuotrauka)

Maždaug 90 tonų sveria ir pats Liebherr LTR 1220 be balasto, todėl stabilumo jam tikrai netrūksta. Jo prireikia įvairiuose darbuose, ypač statybose, kur šis kranas darbuojasi dažniausiai. Kartais iki vietos negali privažiuoti sunkvežimis su betoninėmis ar metalinėmis dalimis. Tada LTR 1220 pas jį atvažiuoja pats, pakelia reikalingą dalį ir vyksta iki jos montavimo vietos. Aišku, jau vien dėl galimo siūbavimo keliamų problemų su 220 tonų svoriu įprastai šie kranai nevažinėja, bet įdomu žinoti, kad jie tai bent jau teoriškai galėtų daryti.

Liebherr LTR 1220 operatorius gali džiaugtis patogia kabina, į kurią lengva įlipti, kontroliuojamu klimatu ir elektroninėmis priežiūros sistemomis. Kabina, gali būti pakreipiama, kad operatoriui būtų lengviau stebėti darbą viršuje.



Taip pat skaitykite:

Liebherr LTM 11200-9.1 – 1200 tonų pakeliantis mobilus kranas;

Liebherr R9800 – vienas didžiausių karjerų eskavatorių pasaulyje;

Iki kokio slėgio pripučiamos didžiausių karjerų sunkvežimių padangos?

Stipriausias pasaulio kranas Taisun;

100 tonų sveriančių ALMA radijo teleskopo antenų transporteriai;

Kaip pervežami milžiniški karjerų sunkvežimiai?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.