Anksčiau buvo skelbiama, kad spalio 26 dieną bus pristatytas elektrinis Tesla vilkikas. Visgi, vėliau ši data buvo nukelta dėl sunkumų Model 3 gamybos linijoje. Tačiau be naujo elektrinio sunkvežimio neliekame – Daimler Trucks Tokijo automobilių parodoje pristatė e-FUSO Vision One elektrinį kietašonį sunkvežimį. Panašu, kad Daimler gali tapti šio rinkos segmento lyderiu.
Fuso – tai Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation prekinis ženklas. Ši įmonė yra Daimler koncerno dalis, todėl naudojamos technologijos yra vystomos visuose padaliniuose. Tai yra, Mercedes-Benz baterijų ir elektros sistemų technologijos gali būti nesunkiai pritaikomos ir, pavyzdžiui, Fuso gamybos linijose. Tai reiškia, kad mūsų kraštuose mažai kam girdėti Fuso sunkvežimiai iš tikrųjų gali naudotis labai plačia technologine Daimler baze, todėl jie jau ruošiasi veržtis į priekį savo elektriniais sunkvežimiais.
Dabar Tokijo automobilių parodoje buvo pristatytas e-FUSO Vision One, teoriškai konkuruosiantis su Tesla vilkiku, kuris bus pristatytas lapkričio 16 dieną. Trijų ašių kietašonis sunkvežimis yra sukurtas pagal jau gaminamą Fuso dyzelinį sunkvežimį, įprastai naudojamą prekių ir siuntinių išvežiojimui. Vision One sveria 23 tonas ir gali pavežti 11 tonų krovinį – dviem tonomis mažiau nei panašus dyzelinis sunkvežimis.
e-FUSO Vision One pasižymi aerodinamišku kėbulu su dalinai uždengtais galiniais ratais. Tai sumažina oro pasipriešinimą ir leidžia vienu įkrovimu nuvažiuoti šiek tiek toliau. Šis sunkvežimis turi 300 kWh baterijas, kurių pakanka 350 km nuvažiuoti. Anksčiau skelbti gandai nurodė, kad Tesla vilkikas galės įveikti 322-483 km, todėl e-Fuso, nors ir nėra vilkikas, gali tapti tiesioginiu konkurentu Tesla gaminiui. Tiesa, Tesla kalba, kad markės vilkikas bus tinkamas ilgoms kelionėms, kai tuo tarpu Daimler apie savo produktą to pasakyti negali.
Daimler Trucks numato, kad e-FUSO Vision One bus naudojamas regioniniam išvežiojimui – tai yra, važinės tarp netoli esančių miestų. Dar daugiau – Daimler tikina, kad dar reikės nemažai laiko, kol bus galima pagaminti elektrinius tolimųjų maršrutų sunkvežimius. Tiesa, ir e-FUSO Vision One pasirodys ne greitai. Dabar pristatyta koncepcija nėra paruošta gamybai, tam dar reikės keturių metų, per kuriuos turės vystytis ir technologijos, ir infrastruktūra, o tada e-FUSO galės važinėti Japonijos ir Europos gatvėmis.
Vision One nebus pirmasis e-FUSO gamos sunkvežimis. Kitas, eCanter, buvo paleistas į pasaulį prieš kiek daugiau nei mėnesį. Šis serijinės gamybos lengvas kietašonis sunkvežimis yra skirtas naudojimui mieste, todėl vienu įkrovimu nuvažiuoja tik apie 100 kilometrų. Maždaug tiek, kiek žada ir po poros metų į gatves išriedėsiantis Cummins vilkikas. eCanter jau sulaukė ir garsių pirkėjų, tokių kaip Seven-Eleven, UPS, Niujorko botanikos sodas ir kiti.
e-FUSO gaminiai daugiausia dėmesio tikriausiai susilauks Japonijoje, todėl čia ir buvo pristatyti. Taip yra todėl, kad Japonijoje veikia griežti aplinkosauginiai reikalavimai, o ir miestuose įprastiems sunkvežimiams mažėja vietos. Dar daugiau – miestuose apskritai yra mažai vietos, todėl mažesni Fuso gaminiai ten tiesiog puikiai pritampa. Visgi, Daimler mano, kad besiplečianti infrastruktūra e-FUSO markę atves ir į Europą – apie JAV kol kas negalvojama.
Daugiau naujienų apie ekologiškus sunkvežimius:
Cummins elektrovilkikas, pasirodysiantis po poros metų
Tesla vilkikas, kurio laukiame lapkričio 16 dieną
Į viešumą iškilusi Tesla vilkiko nuotrauka