Šiais laikais 100 km/h greitis yra visiškai įprastas dalykas, tačiau automobilių eros pradžioje tai buvo tik tolima svajonė. Nors įprasti kasdieniai automobiliai tokio greičio neišvystydavo dar keliasdešimt metų, ši riba buvo peržengta 1899-aisiais. Tai pavyko pasiekti belgų inžinieriaus sukurtam La Jamais Contente automobiliui, kuris, beje, buvo varomas elektra.
Galbūt dabar šis faktas stebina, tačiau iš tiesų La Jamais Contente gerino kitiems elektromobiliams priklausiusius rekordus. 1898 metais prancūzas Gastonas de Chasseloup-Laubatas greituoju Jeantaud Duc elektromobiliu pasiekė 63,15 km/h greitį. Jau 1899 metų sausio 17 dieną belgo Camille’as Jenatzy vairuojamas GCA Dogcart įsibėgėjo iki 66,66 km/h, bet Laubatas dar tą pačią dieną suskubo atsiimti rekordą, pasiekdamas 70,31 km/h. Po 10 dienų Jenatzy savo Dogcart išspaudė 80,35 km/h. Įspūdingose varžybose vyrai varžėsi visą sausį, tačiau kai kovo pradžioje Laubatas pagerintu Jeantaud Duc Profilée pasiekė 92,78 km/h greitį, Jenatzy pasijuto įspraustas į kampą – kažkam reikia pasiekti tą nelemtą 100!
Camille’as Jenatzy visada domėjosi inžinerija ir, ypač, elektrinėmis transporto priemonėmis. Paryžiuje jis įkūrė gamyklą, kurioje ketino gaminti elektromobilius, todėl Jeantaud markę tuomet matė kaip pagrindinę konkurentę. Greičio rekordas pašėlusiam belgui turėjo atnešti ne tik šlovę, bet ir komercinę sėkmę. Jis tikėjo, kad laikraščiuose perskaitę apie labai greitus jo sukurtus elektromobilius, jų užsinorės visi miestiečiai. Aišku, Gastonas de Chasseloup-Laubatas stovėjo jo kelyje, tačiau iš pradžių abu varžovai mėgavosi konkurencija. Juk apie juos ir taip visi rašė, o pergalė yra kur kas saldesnė, kai varžovai yra stiprūs.
Visgi, kai Jeantaud Duc Profilée elektromobilis pasiekė 92,78 km/h, Jenatzy buvo priverstas pergalvoti strategiją. Jo Dogcart tokio greičio niekada nebūtų išvystęs, tačiau pašėlęs belgas neketino pasiduoti. Jis manė, kad greičiausiam pasaulio automobiliui reikia geresnio, greitesnio kėbulo. Todėl Jenatzy pagamino kadaise Rothschild kompanijos sugalvotą pailgo smailaus cilindro formos kėbulą.
La Jamais Contente pavadintas automobilis įgijo labai aptakų, torpedą primenantį aliuminio, volframo ir magnio lydinio kėbulą. Prastas tų laikų supratimas apie aerodinamiką nulėmė, kad po šiuo kėbulu matėsi oro pasipriešinimą didinančios ašys ir kiti važiuoklės komponentai, o ir pats vairuotojas iš esmės sėdėjo lauke. La Jamais Contente buvo varomas dviem 25 kW elektros varikliais, tiesiogiai sukančiais galinius ratus. Pirmasis specialiai rekordams sukurtas automobilis svėrė 1450 kilogramų.
Camille’as Jenatzy greičio rekordą sumušo balandžio 29 dieną – pasilenkęs savo La Jamais Contente torpedoje Raudonuoju Velniu pravardžiuotas Jenatzy peržengė 100 km/h ribą ir įsibėgėjo net iki 105,882 km/h, tapdamas greičiausiu žmogumi Žemėje. Tai buvo didis pasiekimas – šis rekordas buvo sudaužytas tik 1902 metais. Po to šioje srityje įsivyravo automobiliai su vidaus degimo varikliais.
Pats Camille’as Jenatzy taip pat pamėgo benzininius Mercedes-Benz. Jis netgi pranašavo, kad tikriausiai viename šios markės automobilyje ir mirs. Ši pranašystė išsipildė jau 1913 metais. Medžioklėje su draugais pramogavęs Jenatzy nusprendė pajuokauti – pasislėpęs už krūmų pamėgdžiojo gyvūnų balsus. Vienas iš medžiotojų patikėjo apgaule ir paleido šūvį. Jenatzy nukraujavo automobilyje pakeliui į ligoninę. Tuo metu automobilių greičio rekordas priklausė jau prancūzui Victorui Hémery, kuris su Benz No 1 dar 1909 metais pasiekė 202,68 km/h greitį.
Taip pat skaitykite:
Pirmieji elektromobiliai pasirodė prieš pirmuosius automobilius su vidaus degimo varikliais;
Kadaise pieno išvežiojimo furgonai gerino elektrinių transporto priemonių statistiką;
Elektriniai sunkvežimiai važinėjo dar prieš 100 metų;
Senas elektrinis mikroautomobilis Zagato Zele;
Dakaro ralį yra įveikęs ir vienas elektrinis visureigis;
Motorizuoti paspirtukai nėra nauja mada – tokiais važinėta dar prieš 100 metų.