Subaru – tai gerai žinoma automobilių markė, garsėjanti visais ratais varomomis mašinomis. Subaru vardas yra asocijuojamas su patikimumu, pravažumu ir pergalėmis ralio trasose. Tačiau ko apie šią markę jūs galbūt nesate girdėję? Štai 7 įdomūs faktai.

Anksčiau Nodum jau publikavo kelis panašius įdomių faktų rinkinius apie kitas markes – pilną sąrašą rasite straipsnio apačioje. Taip pat siūlome paskaityti ir apie patį pirmąjį Subaru automobilį. Na, o dabar – prie negirdėtų faktų.

Subaru – didžiulės korporacijos dalis

Kažkodėl Subaru markė yra laikoma palyginti maža. Gamybos apimtimis Subaru, žinoma, nusileidžia didiesiems gamintojams, o ir modelių gamoje turi visai nedaug – šiuo metu Lietuvoje siūlomi tik 7 (Japonijoje dar parduodama eilė Subaru kei automobilių). Tačiau Subaru markė iš tikrųjų yra didžiulės Subaru Corporation, anksčiau vadintos Fuji Heavy Industries, dalis. Kitos Subaru korporacijos dalys gamina lėktuvų detales Boeing ir Airbus, surinkinėja  karinius sraigtasparnius, gamina šiukšlių surinkimo sunkvežimius, gatves šluojančius robotus ir kitą įrangą. Iki 2003 metų Subaru korporacija gamino ir autobusus. Beje, 16,48 % Subaru korporacijos akcijų priklauso Toyota.

Šis bepilotis sraigtasparnis yra Subaru motininės korporacijos divizijos kūrinys. (Hunini, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Kuklios Subaru pergalės Pasaulio Ralio Čempionate

Subaru yra laikomas ralio trasų užkariautoju, tačiau tai yra kiek perdėtas mitas. Subaru Pasaulio Ralio Čempionatą laimėjo tik tris kartus, paskutinį kartą – 2003 metais. Palyginimui, Mitsubishi, Peugeot, Volkswagen ir Toyota nuskynė po 4 pergales, Lancia – 5, Citroën – 9. Tačiau Subaru su Pasaulio Ralio Čempionatu siejamas ne be reikalo. Subaru Impreza WRX modeliai šį vardą gavo būtent dėl šių lenktynių – WRX raidės reiškia World Rally eXperimental. Tuo pačiu paminėsime, kad STI raidės reiškia Subaru Tecnica International – sportinę markės diviziją.

Subaru automobilis tikrina trasą prieš Pasaulio Ralio Čempionato etapą Portugalijoje 2017 metais. (Caio Reinhardt, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Subaru automobiliai yra neįtikėtinai patikimi

Egzistuoja kelios markės, galinčios pasigirti itin patikimais automobiliais. Tarp jų tikrai būtų Toyota ir Mercedes, bet šalia jų turėtume įrašyti ir Subaru. Iš visų per pastaruosius 16 metų pagamintų Subaru automobilių, 96 % vis dar yra kelyje. Įsivaizduokite, kiek automobilių patenka į autoįvykius, yra prastai prižiūrimi ar važinėja ekstremaliomis sąlygomis. Aišku, 12 metų nėra labai daug, tačiau pagal šį rodiklį Subaru lenkia visus konkurentus (aišku, neskaitant itin brangių automobilių gamintojų, tokių kaip Bugatti ar Rolls-Royce). Beje, mechanikai teigia, kad daugiausia bėdų kyla su automatinėmis transmisijomis, o anksčiau – rūdijančiais kėbulais.

Subaru automobiliai – vieni patikimiausių gatvėse. (Aero7, Wikimedia (CC BY-SA 2.5 my)

Keistuolis Subaru pikapas

Subaru 1978-1994 metais gamino mažytį pikapą Brat. Žinote, kas mėgsta pikapus? Amerikiečiai, tačiau lengviems sunkvežimiams, koks Brat ir buvo, tuomet taikytas gana didelis 25 % tarifas. Subaru suvokė, kad pigus automobilis JAV kainuos per daug, jei teks mokėti šį mokestį. Todėl buvo nuspręsta į krovinių skyrių sumontuoti porą plastikinių atbulai atsuktų sėdynių. Tai leido Brat importuoti kaip įprastą keleivinį automobilį. Tiesa, ne viena draudimo kompanija savo keleiviams uždraudė šiomis sėdynėmis naudotis. Jas pamatyti galite šioje Brat apžvalgoje, o štai kaip atrodė pikapas be jų:

Subaru Brat – JAV ir Kanadoje šie automobiliai turėjo papildomas plastikines sėdynes krovinių skyriuje gale. (Ferjim, Wikimedia)

Subaru ir Boxer varikliai

Priešingai nei kartais teigiama, Subaru Boxer tipo variklių neišrado. Boxer tipo varikliuose cilindrai yra išdėstyti horizontaliai, priešingai vienas kitam. Tai reiškia, kad automobilio svorio centras gali būti žemiau, o pats variklis yra geriau subalansuotas. Subaru Boxer tipo variklius naudoja nuo pat 1966 metų – jie buvo siūlomi beveik visuose šios markės modeliuose. Nors Boxer variklius naudojo ir kiti gamintojai, tokie kaip Porsche, Volkswagen ar Toyota, būtent Subaru juos naudoja plačiausiai. Tai yra lygiai toks pat išskirtinumas kaip ir visų varančiųjų ratų pavara, kurią Subaru taip pat siūlo beveik visuose savo modeliuose.

Subaru Boxer dyzelinis variklis. (160SX, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Subaru visų varomų ratų pavara

Subaru sukūrė naujovišką Simetrinę Visų Varomų Ratų sistemą (Symmetrical All Wheel Drive arba SAWD). Ją sudaro Boxer variklis, centre sumontuoti velenai ir vienodo ilgio pusašiai. Ši sistema, ne kartą apdovanota už savo patikimumą ir pravažumą, gali pasigirti ir tuo, kad padeda išlaikyti žemą automobilio svorio centrą. Nuo 1996 metų beveik visi Subaru automobiliai yra siūlomi su SAWD sistema – jos neturi tik sportinis BRZ ir kei klasės mažyliai.

Subaru SAWD ir Audi Quattro palyginimas

Subaru – stebėtinai japoniška markė

Sakysite, kad tai nesąmonė, bet nemažai mūsų perkamų japoniškų automobilių yra pagaminti ne Japonijoje. Tikėtina, kad jūsų įsigyta Toyota Auris ar Avensis yra pagaminta Jungtinėje Karalystėje, C-HR ar Corolla – Turkijoje, Yaris – Prancūzijoje. Lygiai taip pat yra ir su kitomis markėmis. Tačiau net 75 % tarptautinėje rinkoje parduodamų Subaru automobilių yra iš tikrųjų surinkti Japonijoje. Tai – labai aukštas skaičius, lenkiantis didžiąją dalį visų Japonijos automobilių gamintojų.

Subaru Dias Wagon – vienas iš markės kei automobilių, kurių Lietuvoje nesutiksime. (DY5W-sport, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Subaru yra įdomi ir palyginti jauna markė. Bus įdomu pažiūrėti, ką Subaru gali pasiūlyti ateityje, kurioje daugelis įsivaizduoja elektra varomus elektromobilius ir hibridus. Subaru ruošiasi gaminti didelį visureigį, nes jie yra gana populiarūs, taip pat kalbasi su Toyota dėl naujų elektromobilių. Tuo tarpu entuziastai norėtų energingų sportinių automobilių, kurių pasirodymas gatvėse yra tikrai laukiamas.

Taip pat siūlome 7 įdomius faktus apie:

Audi

BMW

BMW E30

Peugeot

Jeep

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia