2019 metų rudenį rašėme apie britų kompanijos Swindon Powertrain sukurtą elektromobilio modulį – į vieną itin kompaktišką mazgą inžinieriai sutalpino variklį, transmisiją ir jų valdymo bloką. Dabar jau žinome šio daikto kainą ir dar kelias detales.

Šis modulis turi inverterį, variklį, aušinimo ir valdymo blokus, tačiau sveria tik 50 kg. (Swindon Powertrain nuotrauka)

Tuomet rašėme apie prototipą. Buvo sunku patikėti, kad šis modulis yra toks mažas – jo išmatavimai siekė tik 600 x 440 x 280 mm, o svoris – 70 kg. Tačiau dabar Swindon Powertrain atskleidė, kad pardavimams paruoštas High Power Density (HPD) modulis susitraukė iki 441 x 384 x 228 mm dydžio ir 50 kg svorio, nors išvysto tuos pačius 80 kW. Į šį dydį ir svorį neįeina inverteris ir aušinimo blokas, kuriuos galima montuoti atskirai, toliau nuo variklio ir transmisijos.

Dabar jau žinome ir kainą. Pigiausios konfigūracijos HPD kainuos nuo 6400 svarų + PVM (pagal dabartinį kursą – 7178 eurus). Tai – visai patraukli kaina, bet į ją neįskaičiuotas inverteris, aušinimo blokas, pusašiai ir net ši graži juoda spalva, o pirkėjui dar teks pačiam pasirūpinti baterijomis. Swindon Powertrain siūlys kelis transmisijos ir inverterio variantus, pirkėjai taip pat galės pasirinkti ir vandeniui atsparią HPD modulio versiją. Gamintojas teigia, kad HPD bus iš karto paruoštas darbui – pirkėjams nereikės atlikti didesnių modifikacijų.

Trūksta tik baterijų – šis modulis yra paroštas instaliavimui į automobilį. (Swindon Powertrain nuotrauka)

Kaip buvo minėta anksčiau, pagrindiniai Swindon Powertrain klientai bus ne paprasti entuziastai, o kompanijos, kurios gamins mažo tiražo nišinius elektromobilius arba elektrifikuos klasikinius automobilius. Taip ir gimė šio modulio idėja – mažesniems gamintojams, kurie per metus pagamina tik kelis šimtus ar dar mažiau elektromobilių, tiesiog nėra iš kur paimti tokių mazgų, o patys jų sukurti jie tiesiog negali. Kompanija jau derasi su vienu keturračių motociklų gamintoju, tačiau tas pats modulis gali būti montuojamas ir sportiniuose automobiliuose, golfo laukų mašinose, miestų furgonuose ir kitose transporto priemonėse.

Swindon Powertrain HPD modulis turi kelis tvirtinimo taškus, o ir inverterio bei aušinimo bloko pozicijas galima pasirinkti laisvai. Tai leis šį modulį lengvai pritaikyti daugeliui transporto priemonių. Be to, vienas automobilis gali turėti ir du tokius modulius – po vieną kiekvienai ašiai. Galiausiai, HPD gali tapti ir hibridinės sistemos dalimi.

Swindon Powertrain teigia, kad HPD modulis gali sukti tiek priekinės, tiek galinės ašies ratus. (Swindon Powertrain nuotrauka)

Pagrindinė HPD informacija skaičiais:

Variklio tipas – bešepetėlinis;
Galia – 80 kW;
Sukimo momentas – 136 Nm;
Maksimalus efektyvumas – 97 %;
Maksimalios apsukos – 10500 apsisukimų per minutę;
Maksimalus sukimo momentas į ratus – 1565 arba 861 (priklauso nuo pasirinktos transmisijos);
Išmatavimai – 441 x 384 x 228 mm;
Svoris – 49,9 kg.

Swindon Powertrain žurnalui Autocar.co.uk atskleidė, kad planuose yra ir dar vienas modulis, kuris pasirodys šių metų pabaigoje. Pirmieji dabartiniai HPD moduliai pirkėjus pasieks rugpjūtį.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia