2004-ųjų Formulės 1 Grand Prix Japonijoje buvo ypatingas renginys. Tai buvo paskutinės Formulės 1 lenktynės, kuriose pirmas dvi vietas užėmė broliai Schumacheriai – Ferrari vairavęs Michaelis užėmė pirmąją, o už Williams vairo sėdėjęs Ralfas – antrąją vietą. Tačiau tose lenktynėse įvyko ir šis tas keisto – Markas Webberis pasitraukė dėl perkaitusio… užpakalio?

2004-ųjų Japonijos Grand Prix iš pat pradžių lydėjo nesėkmės. Visi važiavimai šeštadienį buvo atšaukti dėl neįtikėtinai stipraus lietaus. Taigi, lenktynių kvalifikacija vyko sekmadienio rytą. Visgi lietaus visiškai išvengti nepavyko ir tada, todėl greičiausius laikus pademonstravo anksčiau į trasą išvažiavę lenktynininkai, kuriems gamta pasiūlė geresnes sąlygas.

Kvalifikacijoje išryškėjo lyderių trejetas – Michaelis Schumacheris, Ralfas Schumacheris ir Markas Webberis. 28 metų australui tai buvo tiesiog puiki pozicija nelabai sėkmingame sezone. Jaguar atstovavęs Webberis visą sezoną vangiai rinko taškus. Japonijos Grand Prix buvo 17-osios ir priešpaskutinės sezono lenktynės, todėl jaunas lenktynininkas tikriausiai svajojo bent jau iš tolo pasivaikyti brolius Schumacherius. Tačiau Webberis lenktynių taip ir nebaigė.

Jaguar bolidai 2004 metais itin gerų rezultatų nedemonstravo. (Rick Dikeman, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Dar pačiame starte Webberis nukrito į 6-ąją poziciją. Nuvažiavęs 11 ratų australas sustojo boksuose – tai buvo planuotas sustojimas padangoms pasikeisti ir degalams pasipildyti. Po to Webberis vėl ėmė kopti aukštyn, tačiau 19-ame rate vėl apsilankė boksuose. Tai jau buvo keista – 53 ratų lenktynėse du sustojimai pirmoje pusėje buvo kiek neįprastas reiškinys. Tačiau buvo akivaizdu, kad Webberis vargsta. Galiausiai, australas pasitraukė neužbaigęs nei 21-ojo rato. Kas įvyko? Perkaitimas.

Greitai sukdamas ratus Suzukos trasoje Webberis dar pačioje lenktynių pradžioje pastebėjo problemą – temperatūra jo bolido kabinoje sparčiai kilo. Apie tai jis pranešė boksuose dirbusiems mechanikams. Jie niekaip negalėjo sugalvoti, dėl ko kilo ši problema. Kaip žinote, Formulės bolidų varikliai yra už kabinos, todėl po vairuotoju nėra išmetamųjų vamzdžių ar kitų įprastai karštų mechaninių komponentų. Tai kaip išspręsti tokią problemą, kai nežinai, kas vyksta?

Markas Webberis Jaguar R5 bolide. (Jeff Wunrow, Wikimedia(CC BY 2.0)

Vieno iš sustojimų metu mechanikai į Webberio bolido kabiną supylė visą kibirą ledinio vandens. Tai mažai kuo tepadėjo ir Webberiui teko pasitraukti. Internete netgi buvo pasirodę pranešimų, kad lenktynininkas nudegė.

Kas nutiko? Jaguar komanda niekada nepaviešino oficialaus paaiškinimo. Iš tikrųjų, Webberio pasitraukimas buvo labai keistas. Temperatūra boliduose visada pakyla labai aukštai. Prakaitavimą skatina ir lenktynininkų rūbai. Kita vertus, tie patys kombinezonai yra sukurti apsaugoti ir nuo ugnies, todėl sunku patikėti, kad Webberis galėjo nudegti.

Šiandien Webberio pasitraukimas yra laikomas vienu keisčiausių Formulės 1 istorijoje. Taip, beje, mano ir pati organizacija:

Žinoma, buvo spėlionių, kad Webberis tiesiog nenorėjo lenktyniauti. Maždaug savaitę prieš lenktynes Japonijoje buvo paskelbta, kad kitą sezoną Webberis atstovaus Williams. 2004-ųjų sezonas jau ėjo į pabaigą ir nieko įspūdingo australas pasiekti nebegalėjo. Jis, beje, neužbaigė ir paskutiniųjų lenktynių.

Tačiau pasitraukti galima ir kitaip. Greičiausiai Webberio Jaguar kamavo kažkoks techninis gedimas, dėl kurio vairuotojo sėdynėje tiesiog pasidarė karšta.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia