Chevrolet Vega – tai kompaktiškas amerikietiškas sportinis automobilis, gamintas 1970-1977 metais. Kaip ir daug kitų automobilių, Vega iš gamyklos į atstovybes dažnai keliaudavo traukiniu. Tačiau priešingai nei kiti automobiliai, Vega vagone stovėdavo ne ant ratų, o vertikaliai žemyn nukreipta nosimi.

Lengvųjų automobilių kelionė iš gamyklų į salonus yra pakankamai įdomi. Įprastai tai – masinė logistinė operacija, kuriai reikia gerai apgalvotos koordinacijos. Nodum.lt galite paskaityti apie milžiniškus automobilių laivus, kadaise Kinijoje naudotus milžiniškus autovežius ir pirmuosius vilkikus, kurie taip pat buvo susiję su poreikiu gabenti automobilius. Chevrolet Vega irgi pasižymėjo labai įdomiu transportavimo sprendimu.

General Motors kompaktišką sportinį automobilį kūrė nuo septintojo dešimtmečio vidurio. Visi žino, kad amerikiečiai savo plačiais ir tiesiais keliais mėgsta riedėti dideliais automobiliais (tai yra viena iš priežasčių, kodėl jiems taip patinka pikapai). Tačiau jaunimui mažesni pigesni automobiliai buvo pats tas. 1968 metais buvo nuspręsta, kad būsimas automobilis, vėliau gavęs Chevrolet Vega vardą, naudos naują keturių cilindrų variklį, pagamintą naudojant slėginio liejimo technologiją (išlydytas metalas į formą yra stumiamas pasitelkus aukštą spaudimą). Vega gamybai buvo pasiruošta per dvejus metus, per kuriuos Billas Mitchellsa Vegai suteikė kelias skirtingas formas. Tuo pačiu Vega buvo paruošta naujam transportavimo sprendimui Vert-A-Pac.

Chevrolet Vega ilgis – 4,31, aukštis – 1,3 m. (Chevrolet, Wikimedia)

Chevrolet Vega pakabinta vagone

Automobiliai iš gamyklų į skirtingas JAV dalis dažnai keliauja traukiniais. Tai – santykinai pigus ir paprastas naujos produkcijos transportavimo būdas, turintis keletą trūkumų. Automobilių vagonai iš dalies yra atviri ir vilioja vandalus, kurie kartais tiesiog iš kvailumo apgadina naujas mašinas, o kartais bando pavogti vieną-kitą detalę. Be to, tie nesandarūs vagonai nesaugojo automobilių nuo prastų orų. Aišku, metalinis kėbulas lietaus nebijo, tačiau automobilį tekdavo nuplauti prieš jį perduodant pirkėjui. Tokiam santykinai pigiam automobiliui kaip Chevrolet Vega, tai buvo labai aktuali problema. Galiausiai, General Motors viename vagone norėjo sutalpinti daugiau automobilių, bet kaip tai padaryti?

1973-iųjų Chevrolet Vega. (Barnstarbob, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Įprastame triaukščiame vagone tilpo 18 Chevrolet Vega. Savaime aišku, jie turėjo būti pakraunami per vagono galą – pirmasis automobilis turėjo nuvažiuoti visą vagono ilgį. Tai šiek tiek didino automobilio apgadinimo tikimybę, o pats procesas buvo lėtas. Taigi, General Motors ir geležinkelių kompanija Southern Pacific Railroad 1968 metais sukūrė naują automobilinio vagono sistemą Vert-A-Pac, kurioje Vega automobiliai buvo kabinami nosimi žemyn. 1969 metais buvo atlikti įvairūs vibracijų ir saugumo bandymai, kuriais siekta įsitikinti, kad Vega automobiliai šiuose vagonuose nebus apgadinti.

Chevrolet Vega aukštis – beveik 1,3 m, todėl du vertikaliai pakabinti automobiliai neužėmė viso vagono pločio. Be to, Vert-A-Pac sistemoje visi vagono šonai buvo nuleidžiami, o tai stipriai pagreitino krovinio pakrovimo procesą. Vert-A-Pac vagone tilpo net 30 Vega automobilių – 12 daugiau nei įprastame universaliame triaukščiame vagone.

Chevrolet Vega automobiliai kraunami į Vert-A-Pac vagonus. (Wikimedia)

Jei automobiliai jums nėra visai svetima tema, jūs žinote, kiek įvairių skysčių juose yra. Vert-A-Pac vagonai buvo kuriami Chevrolet Vega automobiliui, o Vega – Vert-A-Pac vagonams. Visų Vega automobilių apačioje Chevrolet įrengė tvirtinimo elementus, sutampančius su Vert-A-Pac vagonų šonais – tai pagreitino krovimą ir tvirtinimą. Be to, Vega variklyje yra specialūs barjerai, neleidžiantys alyvai sutekėti į priekinį cilindrą. Vega karbiuratorius turi papildomą žarnelę, kuri nukreipia likusį benziną į atskirą rezervuarą. Skysčio yra ir akumuliatoriuje, todėl Vega akumuliatoriaus užpildymo angos buvo ne viršuje, o ant galinio korpuso paviršiaus. Galiausiai, langų apiplovimo skysčio rezervuaro anga irgi buvo nukreipta atgal maždaug 45 laipsnių kampu. Visa tai leido Vega automobilius pakrauti ir iškrauti labai greitai, nesibaiminant dėl mechaninių mazgų pažeidimų ir skysčių išsiliejimo. Vairuotojai juokaudavo, kad Vega yra vienas iš retų automobilių, kuris po avarijos gali būti atverstas ant ratų ir savo eiga nuvažiuoti į kėbulų remonto dirbtuves.

Vert-A-Pac vagonai buvo pakraunami pakankamai paprastai. Automobilis savo eiga užvažiuodavo ant rampos ir būdavo pritvirtinamas naudojant integruotus kablius. Tuomet variklis buvo įtvirtinamas vietoje naudojant plastikinius pleištus – jie neleido varikliui judėti kelionės metu, nes tai galėjo apgadinti vibracijų slopinimo mechanizmą. Galiausiai, didelis šakinis krautuvas uždarydavo vagono šonus.

Vert-A-Pac vagonus uždarydavo ir atidarydavo galingas šakinis krautuvas. (Wikimedia)

Vert-A-Pac vagonai turėjo vienintelę paskirtį – transportuoti naujus Chevrolet Vega. Kiti automobiliai nebuvo tam paruošti. Todėl nieko keisto, kad Vert-A-Pac tarnavimo laikas baigėsi 1977 metais, kai nuo konvejerio nuriedėjo paskutinis Chevrolet Vega automobilis. Tuomet tie vagonai buvo konvertuoti į įprastus horizontalaus išplanavimo automobilių vagonus.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia