Nors Mercedes-Benz automobiliai yra labai gerai žinomi ir mūsų šalyje, tikriausiai apie W 115 220D pikapą nesate girdėję. Toks automobilis buvo gaminamas serijiniu būdu, bet dabar yra labai retas.

Mercedes-Benz 220D pikapas. (Daimler nuotrauka)

Mažų, bet įdomių pikapų tikrai būta. Štai Volkswagen Saverio tikriausiai yra vienas iš tokių mažai žinomų garsaus gamintojo pikapų. Tuo tarpu Jeep FC yra labai retas ir iš minios išsiskiria įdomiu dizainu. Mercedes-Benz logotipas yra žymėjęs ne vieną pikapo modelį, bet tas 220D pikapas buvo kitoks nei, tarkim, 2017-2020 metais gamintas nesėkmingas X-Klasse.

1968 metais Mercedes-Benz pristatė naują E segmento sedanų kartą, pažymėtą W114/W115. Iš esmės, W 114 ir W 115 yra tas pats automobilis: W 114 naudoja šešių, o W 115 – keturių cilindrų variklius. W114/W115 buvo giriamas kaip tikrai modernus Mercedes-Benz, nes tai buvo pirmasis pokario modelis, naudojantis visiškai naują važiuoklę.

Mercedes-Benz W114/W115 yra garsaus prancūzų automobilių dizainerio Paulo Bracqo kūrinys. Šis žmogus prisidėjo ir prie W 113 Pagoda kūrimo. Mercedes-Benz teikė pirmenybę konservatyviai, atsargiai dizaino evoliucijai, todėl W/114/W115 labai priminė ankstesnės W 110 kartos sedanus. Tiesa, platesnės grotelės ir vertikali priekinių žibintų konfigūracija pavertė W114/W115 pakankamai modernios išvaizdos automobiliu. Be to, 1973 metais šis modelis buvo atnaujintas – dvigubas priekinis bamperis buvo pakeistas viengubu, o grotelės tapo dar platesnėmis.

Mercedes-Benz W114/W115. (Daimler nuotrauka)

Mercedes-Benz W114/W115 pirkėjai galėjo rinktis iš plataus variklių meniu. Benzininių variklių gama prasidėjo nuo 2,0 litrų keturių cilindrų agregato ir baigėsi 2,8 litrų šešių cilindrų jėgaine. W 115 galėjo būti komponuojamas su keturiais dyzeliniais varikliais – po kapotu buvo galima rasti 2,0, 2,2, 2,4 ir 3,0 litrų dyzelius. Pastarasis variklis, beje, turi penkis cilindrus – Mercedes-Benz tai buvo visiškai naujos konstrukcijos jėgainė. W114/W115 yra varomas tik galiniais ratais ir turi automatinę 4 laipsnių transmisiją.

Mercedes-Benz W114/W115 buvo pakankamai populiarus modelis. Prie jo sėkmės prisidėjo modernesnis Paulo Bracqo dizainas, puikiai apgalvotas salonas, erdvus bagažo skyrius. Ir, tikriausiai, marketingas – Mercedes-Benz naujuosius W114/W115 pardavinėjo kaip visiškai naujos kartos automobilius, naujausią automobilių pramonės žodį. Ir inovacijų čia tikrai būta. Naujos važiuoklės dėka W114/W115 yra žymiai patogesnis už ankstesnius Mercedes-Benz modelius – kupė modelius tai pavertė labai patraukliais GT automobiliais. Be to, 1969 metais Mercedes-Benz ėmė siūlyti šį automobilį su Bosch elektroninio įpurškimo sistema – pirmoji ją gavusi versija žymėta 250CE. 1968-1976 metais Mercedes-Benz pardavė 1,9 milijonus W114/W115 automobilių, bet tik vos daugiau nei tūkstantis jų buvo pikapai.

W114/W115 bazė puikiai tiko specializuotų mašinų kūrimui. Nesurinkti automobiliai buvo siunčiami į Argentiną ir Venesuelą. (Daimler nuotrauka)

Argentinietiškas Mercedes-Benz 220D pikapas

Mercedes-Benz Argentinoje įsikūrė 1951 metų rudenį, kad tinkamai išnaudotų šią sparčiai augančią rinką. Amžiaus viduryje Argentinai ir visam Pietų Amerikos regionui reikėjo daug komercinio transporto, todėl pirmiausia čia prasidėjo sunkvežimių gamyba. Bet netrukus Mercedes-Benz Argentinoje pradėjo surinkinėti ir lengvuosius automobilius.

Argentinietiškas W 115 pikapas (Daimler nuotrauka)

Mercedes-Benz planavo, kad W114/W115 taps puikia baze įvairiam specializuotam transportui. Pavyzdžiui, katafalkams ar mažiems prekių išvežiojimo furgonams. Tačiau kompanija Argentinoje turėjo ir kiek originalesnių minčių – gavusi nesurinktų kėbulų siuntą ji nusprendė gaminti dyzelinį pikapą. Taip 1971 metais gimė tai, kas Argentinoje buvo reklamuojama kaip la Pick-up Mercedes-Benz. Serijinė gamyba, atrodo, prasidėjo 1972 metais.

Mercedes-Benz 220D pikapas buvo visai paprasta mašina. Iš esmės visi mechaniniai mazgai buvo palikti tokie, kokius juos sukūrė Mercedes-Benz. Buenos Airių apylinkėse esančioje gamykloje buvo suformuojamas stiprus krovinių kėbulas ir dvivietis arba keturvietis salonas. Dauguma argentinietiškų Mercedes-Benz pikapų buvo dviduriai.

220D pikapo salonas. (Daimler nuotrauka)

220D pikapas turėjo maždaug 45 kW galios, tačiau buvo teigiama, kad jis gali pavežti 650 kg sveriančius krovinius. Tuo šiek tiek sunku patikėti, bet netekęs didelės kėbulo dalies W 115 buvo šiek tiek lengvesnis. Pardavimo brošiūrose buvo rašoma, kad 220D pikapas gali pasiekti 135 km/val. maksimalų greitį.

Mercedes-Benz 220D pikapas, žinoma, buvo skirtas vietinei Argentinos rinkai. Tačiau tai yra pakankamai išvaizdus, net jei ir šiek tiek neįprastas automobilis (ir A klasės Mercedes-Benz kažkada buvo neįprastas). Gamintojas savo darbą atliko kokybiškai, kad toks automobilis nepažeistų Mercedes-Benz markės įvaizdžio. Tas įvaizdis tuo metu vis tiek buvo kiek kitoks – žmonės iš Mercedes-Benz pirmiausia tikėjosi ne prabangos, o patikimumo.

Iš viso Argentinoje pagaminti 1044 tokie 220D pikapai. (Daimler nuotrauka)

Buvo planuojama, kad maži Mercedes-Benz pikapai labai patiks ūkininkams ir smulkiems prekeiviams, tačiau milžiniško užsakymų skaičiaus nebuvo sulaukta. Iki 1976 metų Mercedes-Benz Argentina pagamino ir pardavė vos daugiau nei tūkstantį tokių pikapų, todėl dabar tai – viena rečiausių W114/W115 versijų. Ne vienas toks pikapas pasiekė ir Europą, keli buvo pagaminti ir entuziastų ar mažesnių automobilių modifikacijos kompanijų rankomis.

Mercedes-Benz 220D ir X klasės pikapai. (Daimler nuotrauka)

Mercedes-Benz iš tikrųjų didžiuojasi savo argentinietišku pikapu. Tokių automobilių prabangios markės istorijoje nėra daug, todėl kai 2017 metais buvo pradėta X-Class pikapo gamyba, Mercedes-Benz prisiminė ir tą  la Pick-up Mercedes-Benz. Šis automobilis žiniasklaidai skirtoje medžiagoje netgi buvo pavadintas vienu iš X-Class protėvių.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia