Opel GT – tai vokiškas sportinis automobilis, gamintas 1968-1973 metais. Daug kas sako, kad jis yra labai panašus į amerikietišką C3 Corvette (ir ne be reikalo), tačiau skirtumų tikrai yra. Vienas iš jų – vartomi žibintai.

Opel GT – 1968-1973 metais gamintas sportinis automobilis. (Ermell, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Adamas Opelis savo vardo kompaniją įkūrė 1862 metais Riuselsheime. Iš pradžių Opel gamino siuvimo mašinas, tačiau netrukus ėmė siūlyti aukštuosius dviračius. Netrukus Opel tapo tikru siuvimo mašinų ir aukštųjų dviračių gamybos lyderiu. 1895 metais Adamas Opelis mirė, bet jo šeima išlaikė kompaniją gyvybingą ir 1899 metais Opel pristatė savo pirmąjį automobilį.

1931 metais General Motors korporacija tapo Opel kompanijos savininke. Panašiu metu GM įsigijo ir Vauxhall markę ir nuo to laiko šie du vardai yra susieti. 2017 metais Opel ir Vauxhall buvo parduoti prancūzų PSA ir dabar yra Stellantis koncerno dalimi. Bet šis straipsnis nėra apie Opel istoriją.

Opel GT – kišeninė Corvette versija?

1965-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje Opel stende buvo pristatytas išvaizdus koncepcinis automobilis. Sportinio automobilio siluetą išryškino aštrios lenktos briaunos ir šis konceptas išties traukė akį, bet tuo metu jis buvo laikomas tik dizaino eksperimentu.

Opel GT, 1965 metų koncepcija. (Thesupermat, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Tas eksperimentas, matyt, pavyko, nes 1968 metais Bochume, Vakarų Vokietijoje, prasidėjo koncepto pagrindu sukurto Opel GT gamyba. Serijinės gamybos modelis yra kiek aštresnis už konceptą ir turi vartomus žibintus (apie juos – vėliau), bet jų giminystės ryšiai yra akivaizdūs.

Žmonės tuomet gyrė Opel GT dizainą, bet daug kas sakė, kad jis atrodo kaip mažesnis Chevrolet Corvette C3, kurio gamyba prasidėjo metais anksčiau. Negi Opel kopijuoja amerikiečius?

Opel GT daug kam primena C3 Corvette. (Niels de Wit, Wikimedia(CC BY 2.0)

Na, ne – tiesiog abi markės veikė po GM stogu. Ta Corvette buvo sukurta pagal 1965-ųjų Mako Shark II koncepciją (dar žymimą XP-830 kodu), kuri savo ruožtu buvo 1962-ųjų Mako Shark I (XP-755) evoliucija. Jokio kriminalo ir jokių kaltinimų – General Motors darbai gali būti panašūs, nes sprendimai priimami tose pačiose korporacijos struktūrose.

O panašumų yra. Opel GT variklis irgi tarp priekinės ašies ir kabinos, dėl to automobilis turi gana ilgą nosį. Be to, Opel GT sparnai, panašiai kaip Corvette, seka ratų arkos kontūrą ir viršuje turi ryškią briauną. Automobilių dizaineriai kartais sako, kad tokie stiliaus elementai padeda vairuotojui vizualiai susigaudyti, kur yra priekiniai ratai, bet kartu tai – aštri detalė, įrėminanti variklio skyrių. Tik Opel GT atveju ten nėra didžiulio V8, nors didelės šnervės tarp priekinių žibintų ir atrodo kaip užuomina apie didelį variklį.

Opel GT turi mažą bagažinę ir degalų papildymo angą gale per vidurį. (Arnaud 25, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Opel GT buvo siūlomas su 1,1 ir 1,9 litrų keturių cilindrų varikliais. Dauguma pirkėjų rinkosi didesnę jėgainę, nes ji buvo galingesnė (66 kW prieš 44) ir turėjo stipresnį sukimo momentą (149 Nm prieš 85). Be to, automatinę trijų pavarų dėžę buvo galima rinktis tik su didesniu varikliu. Opel GT su 1,1 l varikliu iki 100 km/val. bėgėjasi visas 16,5 sekundes, o štai versija su 1,9 litrų varikliu triženklio greičio zoną pasiekia visomis penkiomis sekundėmis greičiau (automatas yra lėtesnis – 14,5 s iki 100 km/val.)

Na taip, Opel GT ir savo laiku nebuvo greitas automobilis. Tačiau jis sveria tik 845-940 kg (priklausomai nuo variklio ir transmisijos), yra varomas galiniais ratais ir yra pritaikytas vingiuoto kelio malonumams. 4,1 metro ilgio ir 1,6 metrų pločio automobilis yra gana kompaktiškas, todėl ir siauruose keliukuose tarp kaimų jaučiasi kaip namie. Opel GT nėra praktiškas – jo bagažinė maža, o ir salonas pakankamai ankštas – bet daug žmonių svajojo apie šį automobilį dėl jo išvaizdos ir žaismingo charakterio.

Abu Opel GT žibintai atsiveria ta pačia kryptimi. (Robert Basic, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Akis vartantis Opel

Opel GT kėbulas nebuvo gaminamas Vokietijoje – jį gamino prancūzų Brissonneau & Lotz. Keli patys pirmieji Opel GT buvo surinkti rankomis, nes serijinei gamybai dar nebuvo pasiruošta ir GM nebuvo užtikrinti šio modelio ateitimi. Bene įdomiausias Opel GT bruožas buvo jo vartomi žibintai.

Akis pakėlęs Opel GT. Žibintai tais laikais privalėjo būti apvalūs, o automobilių kūrėjų manymu tai darkė dizainą, todėl juos norėta slėpti. (granada_turnier, Wikimedia(CC BY 2.0)

Paslepiami žibintai tais laikais buvo labai populiarūs, bet jie įprastai markstėsi – nusileisdavo į automobilio kėbulą ir iš jo pakildavo. Ir tam įprastai naudoti maži elektriniai varikliukai. Opel GT žibintai pakyla pasisukdami pagal laikrodžio rodyklę (iš vairuotojo perspektyvos) ir tam naudojama paprasta mechaninė sistema. Vairuotojas patraukia rankeną, kuri įtempia trosą ir pakelia žibintus.

Štai kaip greitai atsidaro mechaniniai Opel GT žibintai:

Opel GT traukė akį ir buvo neblogai perkamas, nors niekada nepasimatavo Vauxhall ženklo Jungtinės Karalystė rinkai. Pardavimus skatino ir vėliau pristatyta pigesnė Junior versija, kuri turėjo didesnį 1,9 litrų variklį, bet neturėjo chromo apdailos ir kai kurių smulkių privalumų. Tačiau 1973 metais Opel GT gamyba vis tiek buvo nutraukta.

Per penkis metus Opel pardavė daugiau nei 103 tūkstančius GT. Lyginant su kasdieniais automobiliais, tai – labai mažas skaičius. Tačiau Opel GT buvo nišinis automobilis ir tokie pardavimai nebuvo prasti. Jo gamyba buvo nutraukta dėl to, kad baigėsi sutartis su kėbulų gamintoju Brissonneau & Lotz. Ją buvo galima pratęsti, bet Opel manė, kad GT pardavimai kris, nes nepajėgs konkuruoti su japonais. Be to, sportinių automobilių pardavimai Naftos krizės akivaizdoje ir taip buvo menki.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia