Tai, kad traktoriai turi kitokias padangas nei lengvieji automobiliai, nieko nestebina. Jie yra ne tik sunkūs, bet ir dirba ne ant asfalto ar žvyrkelio. Daugelis traktorių naudoja vadinamojo eglutės rašto padangas. Bet kodėl bekelės visureigiai jų nenaudoja, jei jos taip gerai tinka purvui?
Kalbant apie padangas, ar žinote, kas yra tie ant padangų matomi spygliukai? O kodėl kai kuriose šalyse dygliuotos žieminės padangos yra uždraustos? Daug automobilių dėvi Michelin padangas – kaip gali būti, kad šio gamintojo talismanas kadaise kvietė išgerti?

Pedantiškiems skaitytojams reikia pritarti iš karto – taip, traktoriai naudoja ne tik eglutės rašto padangas. Egzistuoja ir daug modernesnių traktorių padangų, pasižyminčių sudėtingesniu ir efektyvesniu protektoriaus raštu. Ir taip, yra bekelės visureigių, kurie naudoja eglutės rašto padangas. Kaip ir visais kitais atvejais, išimtys nepaneigia to, ką matome – daugelis traktorių nešioja eglutės rašto padangas, o daugelis bekelės visureigių – ne.
Beje, įdomus faktas – tas eglutės ar ševronų raštas yra labai senas. Ankstyvieji traktoriai ir garo varikliais varoma sunkioji technika (miškų kirtimo, kelių tiesimo, kalnakasybos mašinos ir kita) net neturėjo padangų, bet jų plieniniai ratai dažnai pasižymėjo V formos iškilimais, kurie tarsi katės nagai kabinosi į minkštą gruntą. Gana anksti buvo suprasta, kad toks raštas turi daug privalumų.
Visų pirma, tos egulės pačios išsivalo. Ševronų rašto protektorius yra atviras. Kai jis kabinasi į minkštą gruntą, jame įstrigęs purvas yra stumiamas į šonus laukan. Be to, eglutės rašto padangos pasižymi puikiu sukibimu su minkštu gruntu – ta V tarsi kirvis ar pleištas lenda į žemę ir stumia traktorių pirmyn. Ir stabilumas yra santykinai geras, nes vienu metu važiavimo paviršių liečia vienos V viršūnė ir kitos V kojos – tai yra, mažiausiai trys taškai (realistiškai, daug daugiau, nes padangos nebūna taip kietai pripūstos). Galiausiai, dėl to sklandaus perėjimo nuo vieno protektoriaus bloko ant kito, eglutės rašto padangos yra mažiau triukšmingos nei agresyvesnės.
Tačiau nors eglutės rašto protektorius yra labai senas ir veikia puikiai, visureigiai jo įprastai nenaudoja.

Traktoriai beveik visą laiką praleidžia laukuose, o keliais važiuoja labai lėtai. Tuo tarpu visureigiai turi būti universalūs – net jei jie ir yra gaminami galvojant apie bekelę, jie privalo puikiai veikti ir ant asfalto. Grubus eglutės raštas ant asfalto veikia prastai, ypač jei danga yra šlapia. Iš tikrųjų, kadangi su asfaltu kontaktuoja dideli vientisos gumos gabalai, eglutės raštas yra labiau linkęs į hidraplanavimą (kaip slikai). Traktoriams, kurie kelyje retai pasiekia 50 km/val. greitį, tai nėra didelė bėda, o lengviesiems automobiliams tai yra tiesiog nepriimtina. Tokios padangos gerai sukimba su minkštu gruntu, bet ne asfaltu ar akmenimis, o to visureigiams tikrai reikia.
Be to, nors eglutės rašto padangos yra ne tokios triukšmingos kaip kai kurios kitos senesnio tipo bekelės padangos, jos yra daug triukšmingesnės už automobilines. Ir daug sunkesnės, nes protektorių sudaro dideli, stori gumos blokai. Vėlgi, kadangi automobiliai, įskaitant ir visureigius, privalo būti universalūs, tai yra rimti trūkumai.

Galiausiai, eglutės raštas yra kryptinis (nors kombainai kartais savo padangas dėvi atvirkščiai), o visureigiai dažnai manevruoja pirmyn-atgal. Tai, aišku, daro ir traktoriai, bet jie dažniausiai dirba važiuodami pirmyn.
Ir taip – yra visureigių, kurie dėvi eglutės rašto padangas, ir yra traktorių, kurie jų nenešioja. Pats paprasčiausias eglutės raštas dabar sutinkamas rečiau, nes yra technologiškai pažangesnių, efektyvesnių alternatyvų, kurios mažiau kompaktuoja gruntą, yra atsparesnės dilimui.



