Škoda yra praktiškų automobilių markė. Šis Čekijoje įsikūręs automobilių gamintojas priklauso Volkswagen grupei ir garsėja savo pigiais, patikimais ir paprastais automobiliais. Ar galite įsivaizduoti Škoda markės superautomobilį? Tikriausiai tokio niekada nepamatysime, bet Škoda 110 Super Sport koncepcija buvo artimiausias modelis superautomobiliui, kokį Škoda kada nors yra sukūrusi.

Ką galime laikyti tikru superautomobiliu? Tai – stilingas, brangus sportinis automobilis su varikliu viduryje ir puikiomis dinaminėmis savybėmis. Tikru superautomobiliu galime laikyti tik tokį automobilį, kuris yra egzotiškas, pakankamai retas ir labai greitas. Škoda 110 Super Sport nebuvo labai greitas, tačiau jo variklis buvo viduryje, priekiniai žibintai buvo paslepiami, o vėliau gale atsirado didelis spoileris.

Škoda 110 Super Sport kūrimas prasidėjo 1969 metais. Ir tais laikais Škoda garsėjo kaip praktiškų automobilių gamintojas, nors ir dalyvavo įvairiose lenktynėse. Niekas Škoda markės mašinų nelaikė egzotiškomis ar net ypatingai gražiomis. Jei kas ir svajojo turėti Škoda automobilį, tai tik dėl jų praktiškumo ir ekonomiškumo, o ne dėl grožio ir greičio. Todėl Škoda 110 Super Sport buvo tikrai netikėtas Škoda kūrinys.

Škoda 110 Super Sport gae turėjo net 16 apvalių žibintų. (Skoda-motorsport.com)

1971 metais buvo užbaigtas pirmasis ir vienintelis prototipas. Jis turėjo stiklo pluošto kėbulą, kuris atrodė išties neįprastai. Škoda 110 Super Sport neturėjo atskirų durelių – jų vietoje buvo didelis aviacinio stiliaus gaubtas,  kuris su visu priekiniu stiklu atsidarydavo į priekį. Galinį stiklą sudarė žaliuzės – tai tais laikais buvo labai populiarus superautomobilių dizaino elementas.

Priekyje buvo visa eilė priešrūkinių žibintų – taip Škoda 110 Super Sport imitavo ralio automobilius. (Skoda-motorsport.com)

Automobilio gale buvo 16 atskirų apvalių žibintų. Aišku, toks dizainas buvo pasirinktas dėl grožio ir išskirtinumo. Priekyje buvo šeši dideli ralio stiliaus priešrūkiniai žibintai ir pora paslėptų pagrindinių žibintų. Automobilis atrodė moderniai, tačiau Čekoslovakijos gyventojai manė, kad jis yra per daug kampuotas.

Škoda 110 Super Sport ilgis siekė apie 4 metrus. (Skoda-motorsport.com)

Iš pradžių viduryje buvo sumontuotas  1,1 litro keturių cilindrų variklis, išvystantis 73 arklio galias (54 kW). Šios kuklios galio pakako, kad  Škoda 110 Super Sport iki 100 km/h įsibėgėtų per 15,3 sekundes, o spidometro rodyklė kiltų iki pat 180 km/h padalos. Aišku, tokios dinaminės savybės netiko sportiškai automobilio išvaizdai, todėl vėliau buvo sumontuotas naujas variklis iš Škoda 110 L Rallye lenktyninio automobilio. Jis išvystė net 104 arklio galias (76,5 kW), kurių pakako, kad automobilis iki 100 km/h įsibėgėtų per 12,6 s ir galėtų pagreitėti iki 211,5 km/h. Priekyje buvo sumontuoti diskiniai, o gale – būgniniai stabdžiai. Tiesa, jiems nereikėjo stabdyti didelio svorio – prototipas svėrė vos 898 kg.

Škoda 110 Super Sport buvo modifikuotas 1981 metais – akivaizdu, kad šiais laikais tai būtų kolekcionuojamas klasikinis sportinis automobilis. (Skoda-motorsport.com)

Škoda 110 Super Sport buvo pristatytas 1972-ųjų Briuselio automobilių parodoje. Čia jį aplipo žurnalistai, kurie automobiliui negailėjo pagyrų. Jis buvo apkalbamas kaip tikras superautomobilis, nors turėjo labai mažą variklį. Škoda iš pradžių planavo gaminti šį sportinį automobilį. Į jį buvo įdėta tiek daug darbo – juk visa bazė buvo visiškai nauja, o dizainas atrodė daug žadantis. Tačiau tuometinis politinė ir ekonominė situacija privertė atsisakyti bet kokių Škoda 110 Super Sport gamybos planų. Bet automobilio istorija tuo nesibaigė.

Škoda 110 Super Sport po modifikavimo gavo didelį spoilerį. (Ralf Roletschek, Wikimedia(CC BY 3.0)

1981 metais menininkas Theodoras Pištěkas pakeitė Škoda 110 Super Sport dizainą. Pranyko ta žibintų gausybė, o gale atsirado didelis spoileris. Baltas automobilis buvo perdažytas juodai su raudonais akcentais. Škoda 110 Super Sport vėl atrodė modernus, tačiau šios modifikacijos buvo atliktos ne šiaip sau. Naują išvaizdą įgavęs Škoda 110 Super Sport suvaidino 1981-ųjų filme Ferato Vampyras (Upír z Feratu), o vėliau pasirodė ir dar poroje filmų. Dabar Škoda 110 Super Sport ilsisi Škoda automobilių muziejuje Mlada Boleslave, Čekijoje.

Taip pat skaitykite:

Pirmasis Škoda automobilis net nenešiojo Škoda vardo;

Škoda muziejus yra turtingas eksponatais;

Kodėl automobiliai nebeturi aviacinio stiliaus gaubtų?

Kaip atrodytų studentiškas Jeep? Tikriausiai kaip Jeep Treo;

Honda E Prototype yra išvaizdus elektrinis automobilis, bet viduje turi medienos imitaciją;

Plymouth Voyager 3 – aštuonratis modulinis koncepcinis automobilis;

Ford 1966 metais kūrė pikapą jaunimui.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia