Honda Urban EV, tas mažas mielas baltas miesto elektromobilis, pirmą kartą buvo pristatytas 2017 metais. Honda tuomet neslėpė, kad automobilis bus gaminamas. Žmonės negalėjo atsigrožėti senųjų Honda automobilių įkvėptu dizainu, kurį būtų galima apibūdinti kaip modernųjį retro. 2019-ųjų Ženevos automobilių parodoje pristatomas jau beveik gamybai paruoštas Honda E Prototype ir jis išlaikė visus geriausius koncepcinio automobilio bruožus.

Na gerai, ne visus. Honda Urban EV konceptas turėjo labai gražius ratlankius, tačiau visi suvokė, kad jie automobiliui yra per dideli. Masinės gamybos elektromobilis turės mažesnius ir paprastesnius ratus. Dingo ir atgal atsidarančios durelės, tačiau dabar Honda E Prototype turi pora durelių daugiau – automobilis tapo praktiškesniu. Galiausiai, ta balta stogo briauna dabar yra juoda. Mažas pasikeitimas, tačiau aš manau, kad anksčiau ši detalė atrodė gražiau.

Tačiau skųstis neturime kuo. Honda E Prototype vis tiek yra vienas iš gražiausių naujų paprastų elektromobilių. Tai nėra koks nors ypatingas superautomobilis ar egzotiškas super greitas sedanas. Honda E pavirs miesto automobiliu – tai yra tai, ko ir norėtume iš savo elektromobilių. Daug automobilių nesuprantančių žmonių suskubo Hondą kaltinti kopijavimu – esą, konceptas per daug primena pirmos kartos Volkswagen Golf.  Žinote tuos žmones, kurie vos pamatę naują automobilį suskumba pareikšti savo nuomonę – „gryna … kopija“.

Šis Honda E Prototype yra beveik visiškai paruoštas gamybai. (Gamintojo nuotrauka)

Iš tiesų Honda įkvėpimo sėmėsi iš daugybės praeities modelių, tikriausiai įskaitant ir Golf, tačiau automobilio siluetas kurtas žiūrint į pirmos kartos Civic. Kuris, beje, pasirodė anksčiau už Golf. Šiek tiek ne į temą, bet jei kada norėsite pakomentuoti, kad koks nors automobilis yra kito automobilio kopija, geriau susilaikykite – prieš jus tą pačią 99 % atvejų nepagrįstą nuomonę pareiškė jau šimtai komentatorių.

Taip atrodė Honda Urban EV koncepcija – labiausiai pasigesime ratlankių. (Gamintojo nuotrauka)

Grįžtame prie Honda E. Automobilis turi gražiai pūstas arkas (kurias užbaigia standartinė plokštuma), o naujieji ratlankiai atrodo pakankamai gražiai. Priekyje matome porą apvalių žibintų ir mėlynai šviečiantį H logotipą. Pastarojo dizaino elemento Honda turės atsisakyti, nes tai yra tiesiog nelegalu – šviečiantys logotipai yra laikomi reklama. Ant kapoto matomas juodas stačiakampis – tai durelės, už kurių slepiasi įkrovimo lizdas.

Automobilio šonas yra labai lygus – ryškiau matoma tik viena linija, einanti palei langų apačią. Ji, beje, irgi pasiskolinta iš pirmos kartos Civic. Veidrodėlių Honda E neturi – juos dėl aerodinaminių priežasčių pakeitė kameros. Galinių durelių rankena yra paslėpta prie stiklo. Gale – dar pora apvalių žibintų ir dar vienas šviečiantis logotipas.

Galinių durelių rankenėlės yra paslėptos, o veidrodėlių Honda E Prototype apskritai neturi. (Gamintojo nuotrauka)

Honda E Prototype salonas yra pakankamai erdvus kaip miesto automobiliui. Priešais vairuotoją įrengti visi 6 ekranai. Aišku, du iš jų yra skirti šoniniams veidrodėliams, vienas – galinio vaizdo veidrodėlyje, ir dar vienas – vietoje įprastos prietaisų panelės. Likę du yra skirti informacinei-pramoginei sistemai. Vienas ekranas yra lengvai pasiekiamas iš keleivio vietos – keleivis gali netrukdydamas vairuotojui naudotis sistema ar nustatinėti navigaciją, o tada tą informaciją tiesiog vienu pirštu permesti į vairuotojo ekraną. Atrodo moderniai, bet ar tikrai kažkam reikia 6 ekranų automobilyje?

Sėdynės yra pasiūtos iš perdirbto poliesterio – ekologija yra dažna tema elektromobiliuose. Honda E salonas atrodo moderniai, paprastai, tačiau kartu ir klasiškai. Dizaineriai teigia, kad jie norėjo sukurti jaukumo įspūdį, kad žmonės jaustųsi tarsi sėdėtų savo svetainėje. Todėl čia yra ir medžio apdaila. Tiksliau, tai, kas atrodo, kaip medienos apdaila.

Honda E Prototype salone – 6 ekranai ir netikra medienos apdaila. (Gamintojo nuotrauka)

Nodum nebūtų Nodum, jei rašydami apie automobilio dizainą neprikibtume prie kokios erzinančios detalės (pamenate kiek kabinėjomės prie netikrų naujosios Supros grotelių?). Tai, kad Honda E salone atrodo kaip medis, yra tik sintetinė jo imitacija. Kodėl? Kam to reikia? Kam patinka visokios imitacijos? Savaime aišku, Honda E nėra vienintelis automobilis su netikros medienos apdaila. Jei jūsų automobilio salone matyti mediena, tikėtina, kad ji yra netikra. Tačiau Honda E yra modernus prototipas, kuris derina retro dizainą su šiuolaikinėmis technologijomis. Tai kam ta sintetinė medienos apdaila? Mediena automobiliuose yra retas reiškinys jau vien dėl to, kad jai reikia nemažai rankų darbo. Tačiau jei tikra, ekologiška mediena Hondai yra per brangi, gal reikėtų imitaciją pakeisti kokia šiuolaikine medžiaga?

Neskaitant to, Honda E Prototype yra įdomus ir gražus automobilis. Tikrai jo laukiame. Jei tik galėtume susigrąžinti pirmojo koncepto ratlankius ir kuo nors pakeisti tą medienos imitaciją, tai būtų tobulas miesto elektromobilis. Honda teigia, kad pilnai įkrautas E Prototype gali nuvažiuoti 200 km, o 80 % įkrova gali būti pasiekta per pusvalandį. Automobilis yra varomas tik galiniais ratais, o salone matyti ir vairavimo režimo jungiklis, kuris tikriausiai leis pasirinkti ir sportiškesnius nustatymus.

Taip pat skaitykite:

Naujoji Toyota TRD Supra turi gausybę netikrų grotelių;

Kodėl beveik visi šiuolaikiniai automobiliai turi plokščias arkų briaunas?

McLaren 720S Spider paprasta gudrybe išvengė dažnos kabrioletų problemos;

Kaip atsirado ir paplito puodelių laikikliai?

Kodėl Mercedes-Benz EQC elektromobilis priekyje neturi bagažinės? 

TOP10 mėgstamiausių išnykusių automobilių dizaino elementų;

Kodėl anksčiau kai kurie automobiliai turėjo ant sparnų sumontuotus veidrodėlius, o dabar jų neliko?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia