McLaren nustebino – 720S Spider paprasta gudrybe išvengė dažnos kabrioletų problemos

McLaren nustebino – 720S Spider paprasta gudrybe išvengė dažnos kabrioletų problemos

Jei jums patinka nauji superautomobiliai, tikriausiai jūsų svajonėse kažkur yra vietos ir McLaren 720S. Tai – itin greitas automobilis su riaumojančiu V8 varikliu, akį traukiančia išvaizda ir aukštųjų technologijų dinaminių savybių valdymo sistemomis. Žinoma, kaip nutinka su visais superautomobiliais, 720S jau neteko stogo – McLaren pristatė 720S Spider versiją, kuri gali pasigirti viena dizaino gudrybe, kurios tikriausiai niekas kitas neturi.

McLaren 720S markės hierarchijoje patenka į Super Series kategoriją (virš Sports Series ir po Ultimate Series). Tai yra tikras superautomobilis, pasižymintis įspūdingomis dinaminėmis savybėmis. Vos 2,9 s iki 100 km/h, o maksimalus greitis – 341 km/h. Jau tai skamba įspūdingai, bet geriausiai 720S pasirodo ne tiesiosiose, o posūkiuose, kur kompiuterinės važiuoklės ir aerodinamikos įrenginių valdymo sistemos gali atlikti savo magiškus triukus. Galima neabejoti, kad Spider versija yra ne ką lėtesnė, juo labiau, kad ją sukurti buvo ne taip jau sunku.



McLaren 720S, kaip ir kiti šios markės superautomobiliai, turi anglies pluošto platformą, kuri automobiliui suteikia visą jo konstrukcijos standumą. Ši platforma pati savaime neturi stogo, todėl pašalinus viršutinę kėbulo plokštę 720S tvirtumo ir standumo prasme nieko nepraranda. Jei nereikėtų pridėti elektrinio stogo nukėlimo mechanizmo, tai 720S Spider svertų tiek pat, kiek ir paprastas 720S kupė. Tačiau dabar kabrioletas sveria vos 45 kg daugiau ir yra vos vos lėtesnis – vairuotojai net nepastebėtų skirtumo.

Naujasis McLaren 720S yra labai gražus automobilis, kuris yra beveik toks pat greitas kaip kupė. (McLaren nuotrauka)

Nežinau, ar jums patinka skaityti apie superautomobilius. Aš apie juos skaitau nuolat, žiūriu apžvalgas, ieškau žinomiausių žurnalistų nuomonės. Panašu, kad nemažai jų 720S kritikavo dėl vienos priežasties – kad ir koks greitas buvo šis automobilis, jam trūko emocijos. Jis savo darbą atlieka taip gerai ir nuspėjamai, kad vairuotojas nesijaučia kažką nuveikęs pralėkęs vingiuotu kalnų keliu. Na, bent jau taip manė keli apžvalgas rašę žurnalistai – aš 720S nesu vairavęs ir savo nuomonės šiuo klausimu neturiu (ir, priešingai nei teigia kai kurie komentarai, straipsnių neverčiu). Tačiau žinau tiek, kad stogo pašalinimas automobilio charakteriui beveik visada suteikia papildomų taškų, todėl Spider versija turėtų pasiūlyti tai, ko trūko kupė. Bet, aišku, viena kabrioletų problema yra sunkiai išvengiama – matomumas.

Dideli statramsčiai dažnai riboja matomumą, bet 720S Spider šios problemos išvengia. (McLaren nuotrauka)

McLaren 720 S forma buvo ištobulinta vėjo tuneliuose. Pašalinus stogą toje vietoje susidaro oro sūkuriai, kurie ne tik sudaro papildomą oro pasipriešinimą, bet dar ir erzina vairuotoją. Kadangi 720S kabina yra gana trumpa, aerodinamikos problemas galima išspręsti už jos suformavus ilgesnius aptakus. Jie sumažina oro pasipriešinimą, o juose galima sumontuoti ir apsivertimo atveju saugančius konstrukcinius elementus. Tačiau šios kėbulo detalės vairuotojui sukelia problemą – jos sukuria didelę akląją zoną, kuri trukdo parkuojant automobilį ar įvažiuojant į kai kurias sudėtingesnes sankryžas. Paprastai tariant, pažvelgus per petį beveik nieko nesimato, nes viską užstoja tas statramstis su aptaku. Bet McLaren rado išeitį – aptaką suformavo iš stiklo.

Permatomis aptakai atlieka tik aerodinaminę ir estetinę funkciją – tikrieji statramsčiai yra pagaminti iš anglies pluošto. (McLaren nuotrauka)

Pats aptakas nėra konstrukcinis elementas, nors kai kurie žurnalistai jį taip klaidingai ir pavadino. Keleivio ir vairuotojo galvas po apsivertimo saugo tik pakankamai nedideli statramsčiai už sėdynių – jie negali būti gaminami iš stiklo, nes jie turi būti labai tvirti, į juos montuojamas ir galinis stiklas. Tuo tarpu pats aptakas yra pagamintas iš tonuoto stiklo – iš toliau net nematyti, kad jis yra permatomas.

Keisčiausia tai, kad apie tokį genialų sprendimą pagalvojo McLaren – markė, kuriai praktiškumas neturėtų būti aukščiausias prioritetas. Pamenu, kai pasirodė Mazda MX-5 RF (kuris atrodo daug geriau už įprastą karioletą), ne vienas žurnalistas kritikavo matomumą. Tačiau McLaren 720S Spider papuošė tokia kaina, kad papildomos medžiagos ir darbas nėra tokie reikšmingi. McLaren greitai pagarsės savo stikliniais automobiliais – riboto tiražo Senna durelėse gana žemai turi papildomus langus. Na, o 720S Spider stikliniai aptakai yra tiesiog puiki idėja ir smulkmena, kurią pastebės ne tik žurnalistai ir automobilių entuziastai, bet ir vairuotojai.



Taip pat skaitykite:

Ferrari 308 GTB Vetroresina numerio apšvietimas yra sumontuotas nuimame variklio dangtyje, bet jokių laidų ten nėra;

Kodėl Citroën CX turėjo būgninį spidometrą?

Japonams vilnonis salonas yra prabangesnis už odinį;

Kodėl Citroën DS vairas turėjo tik vieną stipiną?

Kodėl Citroën C4 vairo vidurinė dalis nesisukiojo kartu su išorine?

Iš kur kilo tie dabar dažnai sutinkami dvigubi automobilių stogų kupolai?

Erzinančios netikros grotelės ir ventiliacijos angos;

Kaip atsirado ir paplito puodelių laikikliai?

Kokią bendrą dizaino problemą turi ir Lamborghini Aventador ir Tesla Model 3?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.