Ar prisimenate, koks populiarus buvo antros kartos Volkswagen Golf? Atrodo, kad kadaise šis modelis sudarė bent trečdalį visų automobilių mūsų gatvėse. Tai buvo pigi ir patikima mašina, todėl nesunku suprasti, kodėl jų buvo tiek daug. O ar prisimenate, kad vairuotojo pusėje palubėje Golf neturėjo tos rankenėles įsikibimui? Kodėl Volkswagen jos nemontavo? Kokia yra tikroji tų rankenėlių paskirtis?

Antros kartos Volkswagen Golf salonas – vairuotojo pusėje rankenėles nėra. (Trogain, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Iš tikrųjų, Volkswagen Golf yra tik vienas iš daugybės pavyzdžių – iki šiol kai kurie automobiliai neturi tokios rankenėles vairuotojo pusėje. Gamintojai turi savų priežasčių vairuotojo pusėje nemontuoti šio paprasto komforto komponento.

Kam iš tiesų skirtos tos rankenėles? Nors jūsų mama griebia rankenėlę vos tik per greitai įlekiate į posūkį, iš tikrųjų jos paskirtis yra visiškai kitokia. Pavartę automobilio naudotojo vadovą pastebėsite, kad šios rankenėlės turi palengvinti įlipimą ir išlipimą. Galbūt jūs taip jų ir nenaudojate, tačiau jos praverčia vyresniems ar tiesiog sunkiai judantiems žmonėms. Šiais laikais šalia šių rankenėlių yra ir koks nors kabliukas, skirtas paltui ar kitiems drabužiams pakabinti.

Tai kodėl kai kurie automobiliai neturi tokios rankenėlės vairuotojo pusėje? Jei peržvelgsite automobilių modelius, kurie vairuotojo pusėje neturi tokios rankenėlės, pastebėsite, kad dauguma jų (bet ne visi) – pigios mašinos. Ir taip suprasite atsakymą – gamintojai taupo. Taip, tos rankenėlės kainuoja centus, tačiau, kai stengiesi pagaminti kiek įmanoma pigesnį automobilį, ir tie centai tampa labai svarbūs. Juolab, kad vairuotojai tas rankenėles naudoja rečiausiai.

Renault ZOE – naujas ir nepigus automobilis, tačiau vairuotojo pusėje rankenėlės nėra. (Renault nuotrauka)

Įlipdami ir išlipdami vairuotojai gali įsikibti į vairą. Kelyje ta rankenėlė kartais viliotų vairuotoją įsikibti, o tai nebūtų saugu – juk vairą reikia laikyti abiem rankomis. Galiausiai, juk ir palto čia nepakabinsi, nes jis blokuos matomumą ir trukdys vairuoti. Taigi, ta rankenėlė vairuotojo pusėje yra beveik nereikalinga, todėl kai kurie gamintojai sutaupo centus ir ją pasilieka sau.

Tiksliau, pasilikdavo – šiais laikais daugelyje naujų automobilių (bet ne visuose) surasite visas keturias rankenėles. Tiesa, ateityje jos gali tapti retesnėmis.

Dacia Duster, populiarus ekonominės klasės visureigis, turi tris rankenėles – vairuotojo pusėje jos trūksta. (Renault nuotrauka)

Kodėl ateityje rankenėlės įsikibimui automobiliuose gali tapti retesnėmis? Nes žmonės jas naudoja ne pagal paskirtį ir įsikimba važiuodami. Tai nebūtų didelė problema, jei ne modernios šoninės oro pagalvės. Jei tokios rankenėlės atsidurs arti oro pagalvių, gamintojas turės jų atsisakyti, nes avarijos metu būtų stipriai sužalotos įsikibusio žmogaus rankos. Kol kas tai nėra didelė problema, tačiau ateityje konfliktas tarp oro pagalvių ir rankenėlių gali iškilti.

O ar jūs dažnai naudojate šias rankenėles? Ar naudojate jas pagal paskirtį?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia