Porsche 911 – tai sportinio automobilio etalonas. Visi kiti sportiniai automobiliai yra lyginami būtent su juo ir visi nori jo sėkmės. Naujausia 911 versija, žymima skaičiais 992, buvo pristatyta 2018-ųjų pabaigoje. Automobilis išlaikė pažįstamą formą, tačiau buvo atnaujintas ir dabar yra dar stabilesnis ir modernesnis. Tik kas nutiko užvedimo mygtukui ir kodėl jis primena įprastą šviesų jungiklį?

Naujasis Porsche 911 išsaugojo tradicinius modelio bruožus, yra išvaizdus ir lengvai atpažįstamas. (Gamintojo nuotrauka)

Porsche 992, kaip jį vadins gamintojas ir markės žinovai, yra 45 mm platesnis už savo pirmtaką 991 ir turi žymiai daugiau lengvo aliuminio komponentų. Dizainas, žinoma, nesikeitė drastiškai, bet to niekas ir nesitikėjo. Įdomu tai, kad dizaineriai žvalgėsi į ankstyviausius 911 modelius ir stengėsi sukurti modernią jų interpretaciją.

Tuo tarpu viduje gerokai sumažėjo mygtukų. Mygtukynas, anksčiau supęs bėgių perjungimo svirtį, išnyko – dabar, kaip jau įprasta, visos funkcijos kontroliuojamos didelio ekrano pagalba. 911 taip pat įgijo beraktę atrakinimo ir užvedimo sistemą. Tiesa, norėdami patekti į automobilį neišsitraukę raktelių iš kišenės turėsite pasirašyti kelis dokumentus. Porsche taip užsitikrina, kad visi šią galimybę pasirinkę pirkėjai supras, kad taip šiek tiek sumažėja automobilio apsauga nuo vagystės.

Porsche 911 salone sumažėjo mygtukų – 992 interjeras dabar atrodo kur kas modernesnis. (Gamintojo nuotrauka)

Raktelis užvedimui nebėra būtinas – vairuotojas jį gali palikti kišenėje ar kuriame nors skyrelyje daiktams. 992 variklis užvedamas pasukus jungiklį, įsitaisiusį tarp vairo ir durelių – čia anksčiau būdavo įprasta užvedimo spynelė. Tai yra, dešiniavairiuose automobiliuose užvedimo rankenėlė yra dešinėje, kairiavairiuose – kairėje vairo pusėje. Ir ji iš tikrųjų tiek savo forma, tiek padėtimi primena automobilio šviesų jungiklį, tačiau toks dizainas pasirinktas neatsitiktinai.

Skirtingi modeliai turi unikalių bruožų. Didžiųjų Lamborghini superautomobilių su V12 varikliais durelės atsidaro tiesiai į viršų, daugelis Koenigsegg modelių turi nuimamą stogą, o štai išnykęs SAAB užvedimo spyneles įkurdindavo konsolėje tarp sėdynių. Porsche taip pat turi ne vieną tokį firminį bruožą ir vienas iš jų – užvedimo spynelė tarp vairo ir durelių.

Naujas 911 variklio užvedimo jungiklis mena Porsche ryšį su automobilių sportu. (Matti Blume, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Tokį bruožą Porsche įgijo automobilių sporte. Legendinės Le Mano ištvermės lenktynės taip pat formavo Porsche charakterį. Kadaise šios lenktynės prasidėdavo sprintu – vairuotojai turėjo bėgti iki savo automobilių per visą trasos plotį. Kuo greičiau vairuotojas pasiekdavo savo automobilį, įsitaisydavo sėdynėje, užvesdavo variklį ir pradėdavo važiuoti, tuo geresnes starto pozicijas jis įgydavo. Porsche sugalvojo kaip pagerinti šio proceso efektyvumą – įtaisė užvedimo spynelę kairėje vairo pusėje, kad vairuotojas viena ranka galėtų užvesti automobilį, o kita – pasirinkti pirmąjį bėgį. Tai suteikė šiokį tokį pranašumą, net jei ir labai mažą.

Žinoma, kiek įmanoma greitesnis automobilio startas kasdieniame gyvenime nėra toks svarbus. Niekas iki savo Porsche nebėga per visą prekybos centro aikštelę, kad galėtų startuoti kiek įmanoma greičiau. Tačiau Porsche šį bruožą išsaugojo kaip unikalią savybę, pabrėžiančią markės ryšį su automobilių sportu.

Porsche 992 užvedimo jungiklis iš arčiau – ar jis neprimena įprasto šviesų jungtuko? (Matti Blume, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Taigi, Porsche nenorėjo, kad beraktė užvedimo sistema atimtų šią unikalią savybę, todėl pasirinko tokią netradicinę užvedimo rankenėlę. Kitaip tariant, Porsche tokiu išradingu būdu saugojo vieną su marke siejamą bruožą bei tą gerai pažįstamą jausmą, kuomet pasukus raktelį kažkur už nugaros užriaumoja variklis. Vairuotojas užvedimo rankenėlę turi pasukti kairiąja ranka (dešiniavairiuose automobiliuose – dešiniąja) – lygiai taip, kaip senuosiuose Porsche modeliuose buvo sukamas raktelis. Dabar raktelis gali likti kišenėje ar rankinėje.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia