Kai kurie automobilių pavadinimai kelia šypseną. Ar esate girdėję tokį vienareikšmiškai juokingą automobilio pavadinimą kaip Daihatsu Naked? Šis automobilis mūsų keliais nevažinėjo, tačiau buvo įdomus ne tik dėl savo pavadinimo.
Pasakojimas apie Daihatsu Naked – straipsnių serijos apie japonų neo-retro stiliaus automobilius dalis. Tokio stiliaus automobiliai 20 amžiaus pabaigoje-21 amžiaus pradžioje Japonijoje buvo labai populiarūs. Paskaitykite apie Nissan Pao ir WiLL Vi.
Daihatsu Naked – mažas visureigio stiliaus miesto automobilis, sukurtas Japonijos rinkai. Šio modelio pavadinimas, žinoma, ne vienam kelia šypseną – anglų kalboje žodis Naked reiškia Nuogas. Šiuo atveju Daihatsu Naked kūrėjai norėjo pasakyti, kad tai – automobilis be nereikalingų pagražinimų ir blizgučių.
Daihatsu Naked buvo pristatytas 1997-ųjų Tokijo automobilių parodoje. Tai buvo kei klasės miesto visureigis, pasižymintis paprastu, bet kartu ir tvirtumą pabrėžiančiu dizainu. Kei klasė – tai itin mažų automobilių klasė Japonijoje. Šie automobiliai apmokestinami mažiau, o miestuose jie dar turi ir šiokių tokių privilegijų (pavyzdžiui, specialiai jiems skirtas stovėjimo vietas).
Daihatsu tuomet rimtai neketino imtis Naked gamybos, tačiau susidomėjimas šiuo modeliu privertė pakeisti šiuos planus. 1999 metais Tokijo automobilių parodoje jau pristatytas gamybai paruoštas Daihatsu Naked modelis. Dar tais pačiais metais pirmieji Naked pasiekė savo pirkėjus.
Daihatsu Naked ilgis – 3,39 m, plotis – 1,47 m, aukštis – 1,55 m. Naked sveria mažiau nei 900 kg. Šio automobilio dydį ir variklio tūrį padiktavo kei klasės standartai. Po Naked kapotu plaka 0,66 litrų trijų cilindrų širdis, išvystanti 43-47 kW galią. Gamintojas teigia, kad gale patogiai gali įsitaisyti du suaugę žmonės, tačiau reikia atsiminti, kad vidutinis japonų ūgis yra mažesnis nei mūsų.
Žinoma, įdomiausia Daihatsu Naked dalis yra dizainas. Naked pasižymi dideliais šoniniais veidrodėliais, stačiais bei plokščiais paviršiais ir dugno apsaugų imitacijomis. Būta net keturiais ratais varomų Naked versijų. Gamintojas stengėsi, kad Naked pasižymėtų garsiausiems visureigiams būdingu dizainu ir kartu būtų pigus gaminti. Tokią dizaino filosofiją išduoda atviri varžtai, kuriais pritvirtinti skirtingi grotelių ir bamperių komponentai. Daihatsu teigė, kad tai palengvina automobilio remontą po nedidelės avarijos. Naked taip pat turi atvirus durelių vyrius – tai yra vienas iš tradicinių neo-retro stiliaus elementų, kuris leidžia dureles atverti 90 laipsnių kampu.
Beje, priekinės ir galinės Daihatsu durelės yra praktiškai identiškos – jas štampavo tie patys presai. Skiriasi tik langų rėmai, kurie gamybos metu buvo privirinami atskirai. Apatinis galinių durelių kampas įprastai yra nukirstas, paliekant vietos galiniam ratui. Kadangi priekinės Daihatsu Naked durelės yra tokios pat kaip galines, apatinė centrinio statramsčio dalis pasižymi kiek keista forma.
Atkreipkite dėmesį ir į Naked ratus. Tai – paprasti plieniniai štampuoti ratlankiai. Siekdama sumažinti kainą, Daihatsu sukūrė gražų ir paprastą plieninių ratlankių dizainą, kad jiems nereikėtų plastikinių gaubtų, o vairuotojai nereikalautų lietų ratlankių.
Daihatsu Naked atrodo kaip sumažinta tikro visureigio versija. Šio automobilio dizaino kūrėjai įkvėpimo ieškojo Hummer H1, Mercedes-Benz G-Wagon ir Range Rover automobiliuose. Tuo tarpu juokingai primityvus interjeras buvo nusižiūrėtas nuo Fiat Panda. Viduje buvo nemažai kėbulo spalvos metalo, kuris iš tikrųjų turėjo praktišką paskirtį – prie jo buvo galima tvirtinti magnetinius aksesuarus (telefonų, monetų ar GPS prietaisų laikiklius).
Tačiau japonams šis automobilis atrodė per grubus. Dažnam jis buvo panašus į komercinį furgoną, todėl Naked taip ir neišpopuliarėjo. Gamyba buvo nutraukta 2004 metais.